Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SPEL: Battlefield 2
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
A2Keltainen
QUOTE (röjsop @ Jul 5 2005, 17:15 )
Då sniper tar kortare tid att säga än "prickskytt" och gör att det engelska språket blir lättare att lära sig tycker jag att ordet borde sakerliga bli ett ord i det svenska språket. Detta borde ske kontrollerat och inte som brukligt långsamt övergå.

Usch! Fy! Hur ska du då göra med "skarpskytt"? Ska du behålla det svenska ordet, eller använda något av de etablerade engelska orden "sharpshooter" och "designated marksman"? Ska ungarna säga "Å då dässignäjted maarksmännade jag honom fett!"? biggrin.gif När de gäller datorspel, så tror jag att de klart flesta av både spelarna och spelskaparna inte vet skillnaden mellan prickskytt och skarpskytt.
achilleos
QUOTE (A2Keltainen @ Jul 5 2005, 16:33 )
När de gäller datorspel, så tror jag att de klart flesta av både spelarna och spelskaparna inte vet skillnaden mellan prickskytt och skarpskytt.

När de gäller datorspel, så tror jag att de klart flesta av både spelarna och spelskaparna inte bryr sig det minsta om skillnaden mellan prickskytt och skarpskytt. :P
röjsop
@Born: Det går nog lite fortare, tycker jag(efter några ovetenskapliga försök).

När jag spelar prickskytt så blir det lätt att jag följer med de övriga i gruppen, och blir därmed mer som skarpskytt/"däsignejted marksman". Sedan är väl Kinas "sniper" en skarpskytt, för att ytterliggare förvilla. Men eftersom knappt någon ungdom kan skilnaden, och vi som kan är minoritet får vi väl ta seden dit vi kommer.
Born
QUOTE (röjsop @ Jul 5 2005, 20:35 )
@Born: Det går nog lite fortare, tycker jag(efter några ovetenskapliga försök).

Men snajpers har väl aldrig bråttom? Ska dom inte bara ligga och lata sig och vänta på att det ska dyka upp en ful gubbe? Då behöver dom välan inte ha så brått? biggrin.gif
röjsop
Springa fram tillsammans med resten av gruppen, bärandes pistol, upptäcka Fi, lägga sig ner, byta vapen, titta i siktet och skjuta på mindre än en sekund är inte ta det lugnt och vänta för mig!

I verkligheten kan det vara riktigt brottom men oftast kan man ta det lugnt.
Born
QUOTE (röjsop @ Jul 5 2005, 21:06 )
Springa fram tillsammans med resten av gruppen, bärandes pistol, upptäcka Fi, lägga sig ner, byta vapen, titta i siktet och skjuta på mindre än en sekund är inte ta det lugnt och vänta för mig!

I verkligheten kan det vara riktigt brottom men oftast kan man ta det lugnt.

Du menar spelet nu va? ;)
Glömde nästan bort topicen, ber om ursäkt. B)
A2Keltainen
QUOTE (achilleos @ Jul 5 2005, 19:50 )
När de gäller datorspel, så tror jag att de klart flesta av både spelarna och spelskaparna inte bryr sig det minsta om skillnaden mellan prickskytt och skarpskytt. :P

Oh, what sad times are these when computer game playing ruffians can say `sniper' at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. biggrin.gif
olaevil
Satt o Spelade lite igår kväll och fick min första uppgradering eller medalj för eldUnderstöd.

Ganska kul spel det här.Man liksom kände att dom som fuskar sig till eller har fuskat sig till uppgraderingar inte kan få någon känsla av att dom har lyckats med något.

Är fortfarande Menig för jag har väl inte spelat tillräckigt länge än.

Kollade pricis 4t 6m har jag spelat mot
Ratchak´s 14t 48m
achilleos´s 1t 43m

Ganska kul program
http://brian.temptationsmovie.com/ <--------Link

Såklart rankade servrar.

mvh
Olaevil
[MPJ]Sgt.Ratchak
QUOTE (olaevil @ Jul 8 2005, 13:38 )
Satt o Spelade lite igår kväll och fick min första uppgradering eller medalj för Kollade pricis  4t 6m har jag spelat mot
Ratchak´s      14t 48m
achilleos´s        1t 43m

mvh
Olaevil
*

Var hittar man hur mycket andra folk spelat?
dxl
www.friends.gameclan.nu

söker fortfarande både "grunts" och en till två gruppchefer...

Är ni några stycken så får ni gärna bli squad soldf
Panzerfaust
@DXL

Jag blir nog med så fort BBB får för sig att dom vill koppla tillbaka min anslutning.
Hoppas dom skyndar på sig... Har blvit mer och mer kär i spelet nu. Och jag förutsätter att kärleken ökar när man spelar online.
--

Är det nån mer än jag som kan köra på högre upplösning och sånt på BF2 än på BFV? Hel skumt...

Ligger på minimi kraven för BF2 men kan köra 1024, kan jag inte på BFV.
En kompis som har ungefär samma grejer som mig förutom att han har snabbare processor kan inte ens köra på lägsta utan att lagga. Mystiskt... blir inte klok på detta med spel
olaevil
QUOTE ([MPJ]Sgt.Ratchak @ Jul 8 2005, 15:00 )
QUOTE (olaevil @ Jul 8 2005, 13:38 )
Satt o Spelade lite igår kväll och fick min första uppgradering eller medalj för Kollade pricis  4t 6m har jag spelat mot
Ratchak´s      14t 48m
achilleos´s        1t 43m

mvh
Olaevil
*

*

Gjorde en link i mitt inl'gg med ett litet program som man kan kolla detta....

mvh
Olaevil
Tivaljör
QUOTE ([MPJ]Sgt.Ratchak @ Jul 8 2005, 23:00 )
*

BF2 Tracker
[MPJ]Sgt.Ratchak
Man tackar för alla bra svar salute.gif

fick min första Guldmedalj på 64p server (rankad) idag clap.gif
Alien
Gaaaawdämn!!

Är det så att BF2 KRÄVER grefikkort med MINST 128MB?
Det startar ju inte ALLS på mitt sketna system med GF4MX64MB... sad.gif
olaevil
QUOTE (Alien @ Jul 12 2005, 05:12 )
Gaaaawdämn!!

Det startar ju inte ALLS på mitt sketna system med GF4MX64MB...  sad.gif
*

SVAR JA. Listan på kort som fungerar finns på nätet.
Sen kan man få igång typ ATI 9200 genom att sänka till 4 i hårdvarugrejen...
Gjorde detta i brosans dator.

MVH
Olaevil
Magnus
MX-korten är dessutom långsammare än "orginal-korten".

QUOTE (Alien @ Jul 12 2005, 13:12 )
Gaaaawdämn!!

Det startar ju inte ALLS på mitt sketna system med GF4MX64MB...  sad.gif
*
Strix
Känns surt att man måste vänta tills man får lön för att köpa nytt grafikkort...

Och om man åker till Liberia känns det ännu surare... Då kommer alla vara jättemycket bättre än mig när jag kommer hem och börjar spela :(
Mats
QUOTE (Strix @ Jul 12 2005, 16:05 )
Känns surt att man måste vänta tills man får lön för att köpa nytt grafikkort...

Och om man åker till Liberia känns det ännu surare... Då kommer alla vara jättemycket  bättre än mig när jag kommer hem och börjar spela :(
*

Köp en bärbar för utbildningslönen. LAN mellan tält och barrar var populärt.

FN1.gif
Meduza
QUOTE (Sg Toll @ Jul 4 2005, 15:14 )
Lite mera frågor:

1: Har stridsvagnarna olika tjocka pansar? Ibland går det åt 3 träff, ibland 4... det känns ibland ovidkommande om roboten tar i fronten.

2: Vad fan är det för fel på den arabiska PV-roboten? Med den amerikanska så styr man tills roboten smält. Med den arabiska varianten så börjar man ju ladda om redan innan roboten exploderat.

Sen så är KSP helt puckat i spelet. Kulorna verkar ta precis överallt utom just milimetern precis ovanför kornet....
*

1: Förutom känsliga punkter så räknar även battlefield-motorn på den inkommande vinkeln på roboten.

Olika tjockt pansar... dom olika vagnarna är alla lite olika känsliga och har olika svaga punkter (jämför i BF42 där du kan spränga en PanzerIV med en bazooka-projektil på ett speciellt ställe jämfört med 3-4 på övriga stridsvagnen)

2: Om du provar att inte släppa "Mouse 1" när du avfyrar utan håller kvar den så håller du också kvar siktet och kan styra tills roboten exploderar

Eryxen är ju lättare att använda i bland iom att den laddar om snabbare.
Rockbjörnen
blir riktigt sugen på att spela bf2, men e osäker om min dator pallar spelet eller inte, har en relativt ny dator, pentium 4 3.60 ghz; 1,00 GB Ram. och Radeon
X850XT Platinum edition i grafik tror jag?. nån som vet ifall det räcker!!! 7.gif
Jeppe
surprise.gif surprise.gif surprise.gif Det räcker gått och väl.
BJK
QUOTE (Rockbjörnen @ Jul 12 2005, 17:54 )
blir riktigt sugen på att spela bf2, men e osäker om min dator pallar spelet eller inte, har en relativt ny dator, pentium 4 3.60 ghz; 1,00 GB Ram. och Radeon
X850XT Platinum edition i grafik tror jag?. nån som vet ifall det räcker!!!  7.gif
*

Nä, det är helt kört för din del, grafikkortet är alldeles för svagt........
Rockbjörnen
jaha, det suger, men tack ändå. får se om man pallar köpa ett nytt grafikkort!
Jimbo
jag undrar om det finns någon "klan" som man kunde få gå med i.. som inte består av tyska 14åriga CS spelare..
PM:a mig isåfall
Tivaljör
QUOTE (Strix @ Jul 12 2005, 16:05 )
//...//Och om man åker till Liberia känns det ännu surare... Då kommer alla vara jättemycket  bättre än mig när jag kommer hem och börjar spela :(
*

....Stackare, om det nu skulle vara fallet, så kan jag offra mig och åka istället... blyg.gif
Panzerfaust
QUOTE (BJK @ Jul 12 2005, 18:14 )
QUOTE (Rockbjörnen @ Jul 12 2005, 17:54 )
X850XT Platinum edition i grafik tror jag?. nån som vet ifall det räcker!!!  7.gif
*

Nä, det är helt kört för din del, grafikkortet är alldeles för svagt........
*

Kee? Det kan den väl inte vara? X850XT ligger väl på 256? har en kompis med ett radeon blabla 128MB och han kan köra. Inte lika bra som jag med Geforce men det funkar på lägsta.

@Rockbjörnen

Enligt listan på vad den stödjer står juATI Radeon X800 XT Platinum Edition med. Då Booorde din funka. Mitt gamla FX 5200 står inte med men det funkar.
Är det någonsomhelst logik i siffrorna så är ditt kort nyare än X800 XT. Och borde funka... Förstår inte riktigt vad BJK snackar om..

Testa ladda ner demot eller låna spelet av en polare om du är osäker. Om du inte våga lägga cash på spelet ovetandes om det funkar eller inte. Tycker iaf du ska testa innan du springer och köper nytt kort bara för att nån säger det här.
Straylight
@Panzerfaust
Jag lägger mina 50 öre på att BJK var lätt ironisk med sitt inlägg då ett X850XT är ett rätt bra grafikkort.

@Rockbjörnen
BF2 flyter på rätt bra med mitt ATI Radeon 9200 (var dock tvungen att peta ner hastigheten på AGP-bussen för att få fart på spelet.)
Ditt grafikkort bör rocka på rätt bra.
Rockbjörnen
vad skönt att det verkar fungera då, ska pallra mig ned till affären och köpa det så snart som möjligt....
Panzerfaust
QUOTE (Straylight @ Jul 13 2005, 08:06 )
@Panzerfaust
Jag lägger mina 50 öre på att BJK var lätt ironisk med sitt inlägg då ett X850XT är ett rätt bra grafikkort.

@Rockbjörnen
BF2 flyter på rätt bra med mitt ATI Radeon 9200 (var dock tvungen att peta ner hastigheten på AGP-bussen för att få fart på spelet.)
*

Den tanken slog mig snabbt. Men utan någon som helst antydan på det så bortsåg jag från det. Eftersom Rockbjörnen hade svarat själv att han skulle köpa nytt grafikkort. Kanske inte läge att vara ironisk i då? Tydligen förstår inte Rockbjörnen att han har bra grejer isåfall. Tänk om han hade kutat ner och köpt ett grafikkort för fem tusen? angry.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
BF2 patch 1.02 släppt.

About Battlefield 2 v1.02 Patch

This patch for Battlefield 2 updates the game to v1.02. Offers the 1.01 changes minus the memory leak problem.

NOTE: Upon installing v1.02 you will see references to v1.01. You are not installing v1.01 but are installing v1.02 (referenced in the game browser as 2484).
JBP
hmm nån som vet om det är något problem med spelservrarna i dag? kommer inte ens in på mitt online konto.
Jimbo
mm.. det e nere..
EAGames.com is temporarily unavailable.

ett rykte säger att spelet lämnade en port öppen eller nått.. något som ea var tvungna att åtgärda..
JBP
ok...skönt...då vet jag att det inte är fel i min ände. hehe hardu nån info när det är igång?

EDIT: never mind ...nu snurrar det igen
Jimbo
det har funkat nu ett tag. så nu är allt frid och fröjd.
Jeppe
Det var nere på grund av att en hackare, hackade sej in på EA och ändrade fem miljoner personers BF2-konton, låste upp alla deras vapen, gav vissa högsta ranken osv. Bland annat mitt blev utsatt och jag fick alla vapen upplåsta för någon timme biggrin.gif. Det är det EA nu gått in och ändrat tillbaka. Anledningen till hackningen sägs av hackaren själv vara att han vill upplysa EA om ett säkerhetshål. Läs mer här: http://www.bfcentral.se/?s=news_show&id=2417.

/Jeppe
Dies irae
@Panzerfaust

@Rockbjörnen
*

"peta ner AGP- bussen" hur gör man det? Har själv ATI Radeon 9200, men fick bara upp svart ruta sen återställdes grafikkortet,
angry.gif
JBP
nån mer än jag som har problem med att uppdatera med den nya patchen?
olaevil
QUOTE (Dies irae @ Jul 26 2005, 07:55 )
@Panzerfaust

@Rockbjörnen
*

"peta ner AGP- bussen" hur gör man det? Har själv ATI Radeon 9200, men fick bara upp svart ruta sen återställdes grafikkortet,
angry.gif
*

Inne på grafikbiten så har du något som går i 8X sänk till 4X

MVH
Olaevil
Nifelhel
QUOTE (JBP @ Jul 26 2005, 17:07 )
*

Japp, men det är fixat efter lite mailkontakt med EA. Min dator sa hela tiden att "Installationen misslyckades".

Så här sa EA till mig. smile.gif

På vissa system får installationsmotorn problem att genomföra uppdateringen. Nedan följer en instruktion hur man manuellt kan installera patchen:

1. Klicka Start > Kör

2. Skriv %temp% och tryck OK

3. Håll in Ctrl och tryck på A för att markera allt som ligger i mappen.

4. Tryck Del för att ta bort allt som ligger i mappen. Stäng sen ned detta fönster. (Detta är för att underlätta för er att hitta de filer som ni ska söka efter senare i guiden. Det är inte nödvändigt att denna mapp är helt tom. Går vissa filer inte att ta bort så låt dem ligga.)

5. Starta Uppdateringen

6. Välj språk och tryck nästa

7. Vid välkomstrutan, tryck INTE på någon av knapparna. Bara låt den vara uppe.

8. Klicka Start > Kör

9. Skriv %temp% (igen)

10. Gå in i en mapp med namnet {blandat bokstäver och siffror}).

11. Fortsätt in i nästa mapp {blandat bokstäver och siffror}.

12. Tryck Ctrl + A för att markera samtliga filer.

13. Tryck Ctrl + C för att kopiera dessa filer.

14. Öppna Den här datorn igen och bläddra fram till mappen som spelet ligger i (standard c:\program\EA GAMES\Battlefield2)

15. Tryck Ctrl + V alt. Högerklicka på en tom yta och välj klistra in.

16. Dubbelklicka nu på filen patch.

17. Ett DOS fönster kommer fram med information om händelseförloppet. När denna försvinner är uppdateringen klar.

18. Stäng alla fönster och starta spelet.
Magnus
Jag kan inte välja mitt upplåsta vapen längre. Kan det ha att göra med att EA blev hackade nyss? Någon mer här som har samma problem?
Jeppe
Ja vissa måste välja om sitt valda vapen.
Dies irae
QUOTE (olaevil @ Jul 26 2005, 17:58 )
QUOTE (Dies irae @ Jul 26 2005, 07:55 )
@Panzerfaust

@Rockbjörnen
*

angry.gif
*

Inne på grafikbiten så har du något som går i 8X sänk till 4X

MVH
Olaevil
*

Nej funkade inte alls då, spelet startade inte ens på 4X.

Dags att skaffa nytt kort o litta mer minne :P
JBP
hmm ligger skiten nere nu igen....kommer inte online med BF2...allt bara hänger sig..
Paperboy
Nu flyter det på igen......
JBP
QUOTE (Nifelhel @ Jul 26 2005, 19:22 )
QUOTE (JBP @ Jul 26 2005, 17:07 )
*

Japp, men det är fixat efter lite mailkontakt med EA. Min dator sa hela tiden att "Installationen misslyckades".

Så här sa EA till mig. smile.gif

På vissa system får installationsmotorn problem att genomföra uppdateringen. Nedan följer en instruktion hur man manuellt kan installera patchen:

1. Klicka Start > Kör

2. Skriv %temp% och tryck OK

3. Håll in Ctrl och tryck på A för att markera allt som ligger i mappen.

4. Tryck Del för att ta bort allt som ligger i mappen. Stäng sen ned detta fönster. (Detta är för att underlätta för er att hitta de filer som ni ska söka efter senare i guiden. Det är inte nödvändigt att denna mapp är helt tom. Går vissa filer inte att ta bort så låt dem ligga.)

5. Starta Uppdateringen

6. Välj språk och tryck nästa

7. Vid välkomstrutan, tryck INTE på någon av knapparna. Bara låt den vara uppe.

8. Klicka Start > Kör

9. Skriv %temp% (igen)

10. Gå in i en mapp med namnet {blandat bokstäver och siffror}).

11. Fortsätt in i nästa mapp {blandat bokstäver och siffror}.

12. Tryck Ctrl + A för att markera samtliga filer.

13. Tryck Ctrl + C för att kopiera dessa filer.

14. Öppna Den här datorn igen och bläddra fram till mappen som spelet ligger i (standard c:\program\EA GAMES\Battlefield2)

15. Tryck Ctrl + V alt. Högerklicka på en tom yta och välj klistra in.

16. Dubbelklicka nu på filen patch.

17. Ett DOS fönster kommer fram med information om händelseförloppet. När denna försvinner är uppdateringen klar.

18. Stäng alla fönster och starta spelet.

*

Tack för infon Nifelhel... Det löste mitt problem.
Nifelhel
@JBP
No Problemo, bara glad att man kunde hjälpa till saint.gif
Fu Frippe
Såg att de sålde BF2 på Ica Maxi i Halmstad för 399 kr, men jag köpte det inte!!!! blink.gif Ansåg att jag inte hade tid med nåt on-linespel nu när man blivit farsa och så där... men lite sugen blev jag allt! ;)
Magnus
QUOTE (Fu Frippe @ Jul 30 2005, 00:27 )
Såg att de sålde BF2 på Ica Maxi i Halmstad för 399 kr, men jag köpte det inte!!!!  blink.gif  Ansåg att jag inte hade tid med nåt on-linespel nu när man blivit farsa och så där... men lite sugen blev jag allt! ;)
*

Var nog lika bra det, för det tar en hel del tid i anspråk, särskilt om man vill stiga i graderna.

Jag tycker stegen mellan graderna är alldeles för störa, mellan vicekorpral och korpral är det 9000 poäng. Jag har spelat i åtskilliga timmar nu, och har bara 2040 poäng, och då har det ändå gått ganska bra för mig. Sjukt att man behöver 2 500 000 poäng för högsta graden. blyg.gif
RRM Sjöbev
Var nog lika bra det, för det tar en hel del tid i anspråk, särskilt om man vill stiga i graderna.

Jag tycker stegen mellan graderna är alldeles för störa, mellan vicekorpral och korpral är det 9000 poäng. Jag har spelat i åtskilliga timmar nu, och har bara 2040 poäng, och då har det ändå gått ganska bra för mig. Sjukt att man behöver 2 500 000 poäng för högsta graden.

Exploitsen finns ju kvar..DET är störande, d.v.s spelare kan använda dessa till att gå upp i rank snabbt. Ska dock åtgärdas i 1.03 mellow.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.