Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Attackhelikopter?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > LUFT
zunx
I det kommande spelet Battlefield 2 finns det en kinesisk enhet vid namn V-10, och är en attackhelikopter. Jag har aldrig hört talas om den förens nu, och Google visar heller inga resultat.

Såhär ser den ut i BF2: Bild

Den kanske till och med är fiktiv, men det är jag tveksam till. Alla enheter i BF2 existerar på nåt sätt i verkligheten.
Rokare
Kan inte så mycket om elaka flygetyg.. men lite kort googlande resulterade i denna sida. bl.a

Chinese Attack Helicopter

GMY
Sytare
Även global security har lite att bjuda på ang Wuzhuang Zhisheng-10. Intressant att även kinserna har kört på samma aproach som sydafrikanerna.

Rooivalken bygger på den franska Super Puma helikoptern, medan kinserna byggt sin runt motorn och växellådan hos Harbin-helikoptrarna.
Danne
QUOTE (Sg Toll @ Jun 6 2005, 14:04 )
Även global security har lite att bjuda på ang Wuzhuang Zhisheng-10. Intressant att även kinserna har kört på samma aproach som sydafrikanerna.

Rooivalken bygger på den franska Super Puma helikoptern, medan kinserna byggt sin runt motorn och växellådan hos Harbin-helikoptrarna.

Kan nog behövas en lastbil till med salt iofs. Vad som gäller och inte gäller angående W10 är luddigt. minst sagt.
Sytare
Tack för den Danne. Då har jag till Tequilan saint.gif

När du sen menar att info om WS10 är luddig, är det för att det är motstridiga källor eller rent av dåliga källor till informationen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.