QUOTE (Victor @ Jun 1 2005, 11:42 )
När jag mönstrade den 26:e maj sa de till mig att AMF1 inte tar in några amfibiesoldater alls när kullen 87 ska rycka in... Jag blev självklart MYCKET besviken då jag VÄLDIGT gärna ville bli amfibie! :( De sa att de enda som tas in på AMF1 då är bevakningssoldater och kustjägare. Men detta kanske också är lögn? Jag känner nämligen en kapten ute på AMF1 och enligt honom rycker det in amfibier både 2006 och 2007...
Ska jag också ringa pliktverket och ta ett snack med dem eller? Vad tycker ni?
Stämmer bra att det inte kommer bli några amfibie på Amf1/berga under utbildningsåret 2006/2007. dvs för oss 87or :( :(
Jag var oxå väldigt besviken, var taggad som fan att bli amfibie men icke.
så här stod det i ett mail som jag frågade någon på Amf1:
"Våra inryckningar sker Januari 2006 och Juli 2007 för meniga och gruppbefäl. Vill du ändra ditt inskrivningsbeslut så ska du vända dig till Pliktverket.
Januari 2006 är fullt men till Juli 2007 kommer vi inte att börja rekrytera förrän efter sommaren."
Och jag tror att det är bullshit angående att det skulle kosta mer pengar för FM angående att skicka vpls till t.ex. Amf1.
Då typ massvis 08 tjänstgör uppe i boden..
Vi norrlänningar förnedras bara, då jag var och mönstrade så fick alla som sökte till Armen/flyg göra lumpen antingen I19,K4,F21
Själv så övertalade jag pliktverket att de skulle skriva in mig på S1