Vilka krigsfilmer eller actionfilmer skall jag sky som pesten?
Trött att gå på nitar!
Vill varna för: Marines
Lite småfräckt omslag, det är det enda som tilltalar.
Usel vapenhantering (det finns ingen)
Usel taktik (va, skall man skjuta tillbaka?)
Orealistiskt story (sen när sammarbetar USMC,utrustade med ak47or (enbart), med ryska specialförband djupt bakom fiendens linjer i tjejtenien på jakt efter en avhoppare med en massa guld och tillfångatagna amerikaner)
Orealistiska effekter (handgranat eller kärnladdning? striv mina eller kinapuff?)
Dålig klippning (hur kan flygplanen byta beväpning och färg i luftenx3 ?)
Har sökt. Finns liknande tråd, flytta mig
Ghostface
May 24 2005, 20:58
The blob...
Ni som sett den vet...
Stephen king har gjort en film (baserad på hans bok iaf) om en mangel. Var så jävla arg för att jag la ut 20 spänn på den att jag aldrig mer tagit i något han gjort...
Mina varningar (kommer säkert på fler senare):
:: The Dreamcatcher
Stephen King börjar berättelsen väldigt intressant och urartar patetiskt för att sedan sluta i ett inferno av idioti.
:: Langoljärerna
Stephen King börjar berättelsen väldigt intressant och urartar patetiskt för att sedan sluta i ett inferno av idioti. (hmmm

fick just en känsla av att jag skrivit det där förut? ;) )
:: Gargantua
Hela filmen är skrattretande.
:: Hamilton
Den här har väl merparten av forumets medlemmar redan sett, men jag passar på att nämna den ändå.
* Machoattityd som definitivt inte hör hemma i svenska specialförband
* Skådespeleri av sämsta tänkbara klass
* Miljoner faktafel
A.Lundquist
May 24 2005, 21:48
Såg nån film för nåt år sedan med nån hip-hop-mörkhyad i huvudrollen (kommer inte ihåg vad han heter) som skulle sno nåt sorts stealthflygplan (de kanske till och med var F-117)..
Iaf. den filmen sög... folk sprang runt skjutandes fullauto me AK-47 (dock inget ovanligt i filmer) , folk blev skjutna och dog på fläcken utan någon som helst synlig skada mm.
Tror även det hände att flygplanen bytte vapen o så...
Riktigt kass film...
bushman
May 24 2005, 22:22
den elevfilm vår utbildningsledare tvingade oss att göra under filmarbetarutb 2003.
vi hade ingen ork, skulle fixa ett manus över en helg och ingen budget.
vi insåg efter vi klippt ihop den, att vi förmodligen hade gjort den film, som folk ser på i "the ring"
den som gör att alla avlider inom en vecka.
till saken hörde också att filmen måste handla om något feministiskt.
något som vi elva som tvingades göra filmen inte hade någon lust med.
reslutatet blev så jävla uselt, att jag vägra befatta mig med den.
vad gäller filmer som är gjorda för större budgetar än vad en filmproducent tjänar när han/hon går på dass, måste jag framhålla allt som lars von triers har gjort, som något av det sämsta som jag tvingats se på.
kultur?
ja möjligtvis om jag svept 18 flaskor rödtjut, och rökt på en hel roskilde festival.
har god lust att låsa in hela den danska dogma-filmsgenerationen, ihop med luc-ass moodyson, torsten flink och mikael persbrandt i ett norrlänskt bergrum och prova nervgas på dem.
om vi pratar hollywood-produktioner mäste "den trettonde krigaren" omnämnas.
iofs när jag någon gång mot förmodan får sömnproblem, hyr jag denna film.
jag har försökt se den minst fem gånger, jag somnar ungefär när sven wollter dyker upp varje gång.
zzzz
Fu Dahlberg
May 24 2005, 22:40
Alone in the dark... av Uwe boll.... med christian Slater, Tara Reid och Stephen Dorff...
Borde komma på video i Sverige, eller gud förbjude, gå upp på bio... japp.. en ny film alltså
den fick mina ögon att vomera och min själ att blöda...
Oförklarling, total avsaknad av skådespeleri, dålig bakgrundsförklaring mm...
Klippningen och musiken bara pinsamt dåligt...
För Möpen fanns det specialstyrkor med kropssformade kroppsskydd, dvs ett sixpack och nipples...
En vapenhantering utanför denna värld... helt otroligt roligt vid ett samtidigt eldöppnande, och stor del av skådespelarna får eldavbrott istället för smäll, i bild.
Att den killen får göra film är i mina ögon otroligt... att han får bra budget är bara ännu mer konstigt.... På hans reportoar ligger bla:
Far Cry (2006) (inte påklarad)
Hunter: The Reckoning (2006) (inte påbörjad)
Bloodrayne (2005) (snart klar)
Alone in the Dark (2005)
House of the Dead (2003)
Jag ser ett viss teama
Animal
May 25 2005, 06:59
Missing in Action. Den är så dålig att man vill se den.
Rune Frunkh
May 25 2005, 06:59
"Creature from the Haunted Sea" från 1961 är ingen höjdare...

Inte nog med "effekterna" är, nåja, usla: själva storyn är ännu sämre! Smått osannolik handling, korkat och oväntat beteende av de inblandade karatärerna.
Vikström
May 25 2005, 09:57
Scorched Heat, featuring Harald Treutiger i högform!
Vinter
May 25 2005, 10:08
The ninja mission, kanske en kult rulle, men bara såå kass.
phantom
May 25 2005, 10:09
Filmen Commando med Arnold Schwarzeneger är nog den sämsta film jag nånsin sätt..... Ingen realism här inte... Gillar scenen där Arnold känner lukten av fi.
Red Scorpion med Dolphan.
QUOTE (phantom @ May 25 2005, 10:09 )
Filmen Commando med Arnold Schwarzeneger är nog den sämsta film jag nånsin sätt..... Ingen realism här inte... Gillar scenen där Arnold känner lukten av fi.

Av förmodligen precis samma anledning som du tycker den är kass, tycker jag att den är extremt bra. Tar man rullen med en nypa salt och beundrar hollywood-schwarzenegger-stuket så är den grym.
T ex när han blir upptäckt vid huset, och typ 100 pers står och matar med sina evighetsmagg, och han själv står med ett vapen och prickar en efter en utan att själv bli sårad.
Jag var på för-förhandsvisning och såg "Masjävlarna". Det var den överlägset sämsta film jag någonsin har sett, inklusive alla skräprullar man avverkat på nätterna.
Den var så dålig så jag såg det komiska i hur man överhuvudtaget vill ha sitt namn förknippat med den. Vad hände? Den vann nåt filmpris här i Sthlm.
Men enligt en del måste man vara lantis för att uppskatta den typen av film.
@robot: Måste faktiskt medge att jag tyckte "masjävlar" var ganska bra. Inte det bästa jag sett, men helt klart sevärd. (Kan möjligen bero på att när jag gjorde lumpen när jag såg den och hade en dalmas till grpch.)
För övrigt: Alla filmer med Arnold Swartzenegger, Sylvester Stalone och Dolph Lundgren bör undvikas. (Kan väl motvilligt göra ett undantag för T2)
Särimner
May 25 2005, 10:57
Pearl harbor, utan konkurrens!
(3500 döda kamrater ligger strödda över hela Hawaii och hjälten och hjältinnan förklarar, efter att bokstavligt talat klättrat över likhögarna, att de aldrig kommer att kunna se på en solnedgång utan att tänka på varandra. Men snälla söta någon...)
Larsleo
May 25 2005, 12:16
QUOTE (madog @ May 25 2005, 10:50 )
För övrigt: Alla filmer med Arnold Swartzenegger, Sylvester Stalone och Dolph Lundgren hamnar bör undvikas. (Kan väl motvilligt göra ett undantag för T2)
Nääää..
Dissa inte hederliga popcornfilmer va..hjärndöd action lite popcorn nån kväll. Klyschiga onliners..ammförbrukning av astronomiska propotioner..biffiga hjältar som aldrig skadas :P B)
jag

Maddog
Lockwed
May 25 2005, 15:07
Deerhunter måste ändå vara den sämsta utav alla filmer som någonsin gjorts?
Har slösat bort 99kr på den för att många mäniskor sagt att den är bra men jag vart bara illamående av hur kass den va.
Och så ska ni akta er för alla filmerna som gjorts under namnent operation delta force, det är den snyggast förpackade samling skitfilmer som står i videohyllan
Erik_G
May 25 2005, 15:18
QUOTE (bushman @ May 24 2005, 22:22 )
reslutatet blev så jävla uselt, att jag vägra befatta mig med den.
Signerade du den "Allan Smithee" ?

/E
Merlin.
Vet inte riktigt varför den är då dålig. Kanske för att Sam Neill gör en skrattretande Merlin. Kanske för de usla skådespelarinsatsernas skull. Kanske för att den var allmänt seg. Vet bara att jag kände efter halva filmen att jag skulle kunna gjort något mycket mer givande av den tid som gått, t.ex dunkat huvudet i en tegelvägg.
Magnus
May 25 2005, 15:51
QUOTE (Lockwed @ May 25 2005, 15:07 )
Deerhunter måste ändå vara den sämsta utav alla filmer som någonsin gjorts?
Har slösat bort 99kr på den för att många mäniskor sagt att den är bra men jag vart bara illamående av hur kass den va.
Deer Hunter är inte direkt en krigsfilm, kriget är bara en bihandling egentligen. Jag tycker den är kanon.
Tivaljör
May 25 2005, 16:03
Det sista vittnet Undvik!!
Dock varken krigsfilm eller action men dock värd att varna för;
Dubbelåttan denna, adderad med bakfylla, summerar den värsta huvudvärk som går att framställa...
Patroels
May 25 2005, 16:24
Hur då med "Battlefield Earth" (tror jag den heter...)
Iaf är det John Travolta som försöker att få Lafayette Ron Hubbard att se ut som en seriös Sci-Fi författare... Han (LRH) borde upfinna en egen religion -med syftet att lura penga från svaga själar- i stället.
Oj, har han redan gjort det säger ni?
MVH
Troels/... Gissa vad jag tycker om $cientology
Rune Frunkh
May 25 2005, 17:04
"Smutsiga Fingrar" med en tidig Ulf Brunnberg (1972 eller liknande) är en höjdare för en som gillar Stockholms-maffia-sjuttiotal-rullar (med lite porr...)
syte johansson
May 25 2005, 18:51
Hotet, den optimala förolämpningen för en systemtekniker EE90. En kapsel för elektronisk krigsföring som bryter målföljningen, man blir så förbannad.
natural_born
May 25 2005, 19:42
"The elite" klöks när jag tänker på den
WartoftaSandberg
May 25 2005, 19:46
Jag blir ärligt talat sur när jag ser Shaving Ryans Privates...
Förvisso är det en effektfull film med passande effekter och hela det där köret, men hallao? Tyska Waffen-SS pansargrenadjärer som knappt vet hur man skjuter med ett vapen! Tiger vagnar som går in utan att infanteriet säkrat före??
60mm mortar som har en killingzone på 50m, medan en HE från en 88mm tiger kanon som inte ens repar de amerikanska överhjältarna... Skyttar uslare än småbarn med ärtpistoler, taktik värdig napolean krigen (Framåt! Bröl, skrik, skrän! Mot kulsprutorna, skydd är överskattat!) från tyskarnas sida...
Filmen är bara en uppiffad rulle hämtad från hjältegloriernas goda 70-tal där jänkarna är överhjältarna och tyskarna enbart de dumma hunnerna som gjorde bra ifrån sig kriget igenom på ren tur... Exempelvis Sista bron över Rhen där en jänkar pansarbataljon grupperar på tät linje mot ett tysk art. batteri och gör samtida eldöppnande innan tyskarna får för sig att skjuta! :P
Jag blir frustrerad bara jag tänker på det! Vart finns spänningen när man redan på förhand vet att "Men det är lugnt, han är ju huvudperson! Då kläpper han lätt de där 50 nazisterna som just nu börjat samtida eldöppnande mot honom!"
Blöh, sorry för allmänt gallaspill! Kunde bara inte låta bli när tillfället gavs!
Sytare
May 25 2005, 21:48
QUOTE (Span-eliasson @ May 25 2005, 13:16 )
QUOTE (madog @ May 25 2005, 10:50 )
För övrigt: Alla filmer med Arnold Swartzenegger, Sylvester Stalone och Dolph Lundgren hamnar bör undvikas. (Kan väl motvilligt göra ett undantag för T2)
Nääää..
Dissa inte hederliga popcornfilmer va..hjärndöd action lite popcorn nån kväll. Klyschiga onliners..ammförbrukning av astronomiska propotioner..biffiga hjältar som aldrig skadas :P B)
jag

Maddog
Nja, håller inte helt med, finns ju lite sevärda rullar med dessa muskelberg
Schwartznegger: T2, Predator, Eraser och Sixth Day.
Dolphan: Silent Trigger
Stallone: kommer fan inte på nå'n... möjligtvis Assasins
Driven med Sylvester Stallone..... fan sjukligt dålig film.....man mår dåligt och vill aldrig se en amerikansk film igen......
LeadHead
May 25 2005, 22:02
QUOTE (WartoftaSandberg @ May 25 2005, 20:46 )
Exempelvis Sista bron över Rhen där en jänkar pansarbataljon grupperar på tät linje mot ett tysk art. batteri och gör samtida eldöppnande innan tyskarna får för sig att skjuta! :P
"Bridge at Remagen" är det nog du tänker på
Nä, den var väl inget vidare...
QUOTE (A.Lundquist @ May 24 2005, 21:48 )
Såg nån film för nåt år sedan med nån hip-hop-mörkhyad i huvudrollen (kommer inte ihåg vad han heter) som skulle sno nåt sorts stealthflygplan (de kanske till och med var F-117)..
Iaf. den filmen sög... folk sprang runt skjutandes fullauto me AK-47 (dock inget ovanligt i filmer) , folk blev skjutna och dog på fläcken utan någon som helst synlig skada mm.
Tror även det hände att flygplanen bytte vapen o så...
Riktigt kass film...
filmen heter NIGHTHAWK
Klargplutte
May 26 2005, 05:18
Samtliga filmer med Steven Segall , stelare å drygare snubbe finns bara inte :P
Ljugtomten
May 26 2005, 07:06
Valfri film med Martin Short...
Spelar konstant över.. Hade han bara lugnat sig lite med sina utsvävningar och sina försök att efterlikna Jim Carreys mimik så hade filmerna han medverkat i varit bättre.
White Chicks är nog den bästa av filmerna han medverkat i, då han inte fått samma utrymme som i sina tidigare filmer.
stefanf
May 26 2005, 07:39
QUOTE (Klargplutte @ May 26 2005, 05:18 )
Var det inte Hans Wiklund som under en intervju (där kära Steven Seagal som vanligt ser ut att somna) frågade honom: "stör jag dig på något sätt...?"
Seagal blev ledsen och gick därifrån.
Det finns en bra scen där Steven är med som faktiskt är lite komisk, den där William Forsythe(?) anfaller honom i ett kök, gång på gång på gång, och bara får mer och mer stryk.
Dåliga filmer... t.ex. alla Hajen-uppföljare. Varför varför undrar man.
stefanf
May 26 2005, 07:53
QUOTE (WartoftaSandberg @ May 25 2005, 19:46 )
1. Förvisso är det en effektfull film med passande effekter och hela det där köret, men hallao? Tyska Waffen-SS pansargrenadjärer som knappt vet hur man skjuter med ett vapen! Tiger vagnar som går in utan att infanteriet säkrat före??
2. 60mm mortar som har en killingzone på 50m, medan en HE från en 88mm tiger kanon som inte ens repar de amerikanska överhjältarna... Skyttar uslare än småbarn
...
3. Jag blir frustrerad bara jag tänker på det! Vart finns spänningen när man redan på förhand vet att "Men det är lugnt, han är ju huvudperson! Då kläpper han lätt de där 50 nazisterna som just nu börjat samtida eldöppnande mot honom!"

1. Vilken scen tänker du på då, där dom knappt vet hur man skjuter med ett vapen? Och vad är det som säger att någon i Waffen-SS skulle vara bättre på att hantera vapen än t.ex. någon i Wehrmacht?
Och som jag tolkar striden så försökte ju faktiskt infanteriet gå in först, men lyckades inte. Inte mycket val kvar om dom nu har bestämt sig för att återta staden.
2. Tänker du på när dom kastar 60mm för hand? Killing zone på 50m? I filmen? Håller inte med alls.
Och hur skulle tyskarna stormat staden i din mening?
3. Huvudpersonen (jag anser att Cpt Miller är huvudpersonen) klarade sig inte i den versionen av SPR som jag såg. Inte heller sgt. Horvath klarade sig. Eller Mellish. Eller Wade (sjukvårdaren). Eller Jackson (prickskytten).
Det här avhandlas dock säkert i något annat topic. Men det jag menar är att filmen tekniskt (och med stor sannolikhet taktiskt) inte är dålig, tvärtom. Men handlingen suger kattsand. I BoB gjorde Hanks och Spielberg det rätt.
Sljivovica
May 26 2005, 08:28
Alla 99 "Iron Eagle"-filmer som givits ut..
QUOTE (Sljivovica @ May 26 2005, 09:28 )
Alla 99 "Iron Eagle"-filmer som givits ut..
Utom 1'an. 1'an rockar ännu min video ibland. B)
Erik_G
May 26 2005, 09:57
QUOTE (stefanf @ May 26 2005, 07:53 )
Det här avhandlas dock säkert i något annat topic. Men det jag menar är att filmen tekniskt (och med stor sannolikhet taktiskt) inte är dålig, tvärtom. Men handlingen suger kattsand. I BoB gjorde Hanks och Spielberg det rätt.

Tycker att tyskarna beter sig lite väl nybörjaraktigt i både SPR och BoB.
Ta till exempel spaningsvagnen som blir utslagen i SPR. Den liksom bara var där, helt ensam. Var fanns resten av spaningsplutonen?
Ta SS-förbandet som blir överraskat och nedgjort i BoB. De påminnde mer om ett gäng flickscouter på grönbete än ett förband innehållande veteraner från helvetet (östfronten). De hade en (1) vaktpost...
Enligt de kännare av wehrmacht anno 1944 jag talat med är tyskarnas beteende i SPR/BoB helt annorlunda än det sätt som tyskarna krigade på i verklighetens Normandie.
Nu kan jag iofs ha viss förståelse för att man ibland måste förenkla saker på film, men i mina ögon verkar de tyska soldaterna i SPR och BoB drabbats hårt av stormtroopersjukan.

Ska man se krasst på saken så är ju både filmen SPR och serien BoB inte gjorda för att vara realistiska och neutralt observerande, utan filmerna är gjorda för den amerikanska medelklassen som tydligen tycks älska überpatriotiska filmer.
/E
Amfibieslusken
May 26 2005, 10:57
Sämsta filmen: Street Fighter the movie med Van Damme.
Doggydriver
May 26 2005, 13:07
Sitter och njuter för fullt åt filmer med Dolphan, Arnold och Sly. Oftast försöker jag panikartat få in lite luft i lungorna mellan skrattattackerna (inledningen till Commando - lär dottern simma, karate, samt mata rådjur

)
Sedan så finns det TVÅ filmer, i vilka jag inte ser ett spår av humor eller ironi, och inte heller är underhållande på annat sätt...
1: Nemesis 2: Nebula
Absolut den värsta kalkon jag sett. Barn med supergen och mor flyr från framtiden till 80-talets Afrika (spara in kulissbudgeten). Barn växer upp till muskelflickan från helvetet, och blir jagad av Predator-ripoff från framtiden. Tragiskt, inte ens roligt, bara dåligt. Var tvungen att köpa den.
2: Dungeons and Dragons.
Nej... Verkligen inte.... Var tvungen att köpa som sällskap åt Nemesis 2....
Adam Wilhelm
May 26 2005, 13:26
Kuriosa:
The Govenators dotter växte upp till en riktig sötnos: Alyssa Milano
Bland det sämsta jag sett var en rip off på "Executive decision (Beslut utan återvändo) fast med sämre budget!!
stefanf
May 26 2005, 14:20
QUOTE (Erik_G @ May 26 2005, 09:57 )
1. Ta till exempel spaningsvagnen som blir utslagen i SPR. Den liksom bara var där, helt ensam. Var fanns resten av spaningsplutonen?
2. Ta SS-förbandet som blir överraskat och nedgjort i BoB. De påminnde mer om ett gäng flickscouter på grönbete än ett förband innehållande veteraner från helvetet (östfronten). De hade en (1) vaktpost...
3. Enligt de kännare av wehrmacht anno 1944 jag talat med är tyskarnas beteende i SPR/BoB helt annorlunda än det sätt som tyskarna krigade på i verklighetens Normandie.
4. Nu kan jag iofs ha viss förståelse för att man ibland måste förenkla saker på film, men i mina ögon verkar de tyska soldaterna i SPR och BoB drabbats hårt av stormtroopersjukan.

5. Ska man se krasst på saken så är ju både filmen SPR och serien BoB inte gjorda för att vara realistiska och neutralt observerande, utan filmerna är gjorda för den amerikanska medelklassen som tydligen tycks älska überpatriotiska filmer.
/E
1. Vet vi att det fanns en fullständig spaningspluton överhuvudtaget?
2. Kommer inte ihåg att dom definierade soldaterna som blev mermejade som östfrontsveteraner. Men jag har nog missat en del detaljer. Visst kan divisionen dom tillhörde varit på östfronten. Men hur många av flickscouterna var veteraner, och hur många var (förmodligen rätt gröna) förstärkningar?
3. Tror jag det. Spielberg stöder sig ju faktiskt endast på amerikanernas version av händelserna. I alla fall mig veterligt. Och då finns tendensen att amerikanerna framstår som litegrann bättre.
4. Vilka specifika scener tänker du på då? Som inte på något sätt motsvarar sig i amerikanernas sätt att slåss (alltså att bristen ligger i att det är skådisar som agerar, inte utbildade soldater som krigar).
5. Jo, den största publiken lär vara amerikansk. I SPR gick Spielberg för långt med Steamboat Willie och så där. Men i BoB hittar jag inte dom tendenserna, med tanke på en amerikansk serie gjord för amerikaner.
Kort sagt - jag håller inte med helt och hållet.
QUOTE (Klargplutte @ May 26 2005, 05:18 )
OT:
Det finns en gala i USA som heter Segal awards. Den utser årets sämsta filmer.
Erik_G
May 26 2005, 15:03
I BoB hade de ju en verklighetsförankrad berättelse att stödja sig emot, så där hade de ju inte lika mycket artistisk frihet...
Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag vet så besod inte förbanden till 100% av gröngöklingar och 100% av veteraner, utan man hade veteraner bland gröngölingarna för att lära dem ett och annat.
Vad jag menar med stormtroopersjuka etc är att tyskarna egentligen mest porträtteras som korkad kanonmat och inte som den farliga tänkande motståndare de faktiskt var. Tvärt emot vad man kan tro uppmuntrades den tyske soldaten att ta egna initiativ och tänka självständigt för att kunna lösa uppgiften.
Så när jänkarna porträtteras som smartare och skickligare så är det ju inte en avspegling av verkligheten.
WartoftaSandberg
May 26 2005, 15:53
Känns som att jag hittat en frände i Erik G
Kan ju säga att de flesta punkter Erik talar om håller jag med, och vidare vad gäller GRK så ifall du jämför HE granaterna från Tigern och dessa 60mm fjantar med lika mycket sprängmedel som en kina puff så ser du nog allt skillnaden ;)
Sedan vad gäller intagandet av staden så klumpar ett dussin tyskar ihop sig BAKOM en Tiger (i riktigt urban krigföring ala 3 års erfarenhet av östfronten) kutade dessa grenadjärer nästan ett kvarter framför för att säkra...
När vi ändå är inne på det, så spaningsvagnen! Tyska spaningsförband uppträdde i plutoner, och i min värld består en mek.span.pluton i åtminstone mer än en vagn ;)
F.ö. var det en förpatrull, och som vi alla vet kommer en förpatrull före en styrka, så jag undrar var dessa var när skjutandet väl började
Nåja, min syn på saken!
Vinter
May 26 2005, 16:36
Det kan ju bero på att BoB är ett drama som handlar om broderskapet soldater känner, och krigets fasor istället för att vara en 100% rekonstruktion. Troligtvis snackade inte soldaterna på det sättet soldaterna gör i serien heller ;) lite värre språkbruk och mindre drama.
olaevil
May 26 2005, 16:43
Assault on Precinct 13 är väl den senaste kalkonen.
Sen så ligger Stallon rätt illa till i dom flesta filmerna.Rocky1 är ganska bra om man ser hur gammal filmen är.First blood va frän när den kom.
Arnold har ett par som är bra.
Bruce willis har också ett par bra.
Svårt att säga att alla gamla Actionrullar är dåliga när man inte såg dom när dom var nya.När dom kom ut så var dom ju skitfräna men man var ju bara 15-20 gammal.
Segal var en hjälte i typ den första filmen för han va så kool med händer o fötter.
En riktig kalkon var väl den där rymdfilmen med Travolta.
Sen har du typ 99.99% av alla filmer med vapen i .Lite trött på dessa Jättemagasin och hur dom håller i dom.Kolla framsidan på Assault on Precinct 13 BEHÖVER man hålla magasinet i pistolen på Plats.
LinkMVH
Olaevil
A2Keltainen
May 26 2005, 18:24
QUOTE (Patroels @ May 25 2005, 17:24 )
Hur då med "Battlefield Earth" (tror jag den heter...)
Iaf är det John Travolta som försöker att få Lafayette Ron Hubbard att se ut som en seriös Sci-Fi författare... Han (LRH) borde upfinna en egen religion -med syftet att lura penga från svaga själar- i stället.
Oj, har han redan gjort det säger ni?
MVH
Troels/... Gissa vad jag tycker om $cientology

http://www.theonion.com/news/index.php?issue=4119
A2Keltainen
May 26 2005, 18:35
QUOTE (Toll @ May 26 2005, 14:07 )
inledningen till Commando - lär dottern simma, karate, samt mata rådjur

Glöm inte: Bär stor stock över axeln.

Commandotrivia: Det stora pansarskottet med fyra skott i är ett riktigt vapen som använts av USA:s försvarsmakt.
Cheerleader Ninjas...
När fajterna blir för hårdhänta använder man uppblåsbara dockor som "stuntmän"...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.