QUOTE (Edlund @ Sep 13 2005, 08:27 )
Måste ju varna för den otroligt urusla "U.S Navy seals" ( nej inte den utmärkta popcorn rullen med Charlie Sheen ) En film så forlorad i misstagsträsket att jag var tvungen att stänga av filmen!
Ett par exempel:
Under en infiltrering på en oljerigg beslutar de sig för att använda öppna sportdykar system, döm då också min förvåning då alla har färggranna masker samt fenor, en har tom. nean-rosa fenor! samt under scenen byter utrustningen mystiskt ägare flera gånger.
Dessutom så nedkämpar de massvis med bovar i bästa 80-tals andan, men när en laddning de placerat inte vill utlösa tar chefen helt sonika fram sitt hagelgevär och på ca 70 meters avstånd skjuter laddningen så den exploderar.

Ja! Så hette den! Tackar så mycket - såg den för något år sedan på någon vedervärdig kanal (trean? femman?) mitt i natten. Skrattade så jag grät, och grät ytterligare lite ändå åt tragiken.
QUOTE (WinterMute @ Sep 15 2005, 21:40 )
Kan bara varna för den ULTIMATA krigskräkfilmen - Nighthawk! Jag har ingen aning om varför jag hyrde denna rulle - det bara hände...
Filmen heter egentligen Stealth Fighter men kunde lika gärna ha hetat "Vi ville göra en ball flygfilm men budgeten räckte inte".
Handlingen kretsar kring ett stulet F-117 stealthplan som snotts av ingen mindre än rapparskådisen Ice-T (!). Bland resten av 'stjärnorna' ser vi bl.a Erika Eleniak från "Baywatch" samt "Under belägring".
Både rekvisita och scener känns igen från andra filmer, bl.a har man använt sig av flygscener från Iron Eagle och Interceptor samt mängder av "stock footage". Ett exempel på detta är då hjälten lyckas med konststycket att starta med ett F15 samt flyga en mängd olika varianter av F16 - allt under ett och samma flygpass. En rymdexplsion känner vi igen från Bond-rullen Diamantfeber och några stridsscener har vi sett tidigare i bl.a "Påtaglig fara" (Clear and Present Danger) och "US Navy Seals"... Den stulna F-117 är en fullskalemodell som tidigare har synts i bl.a "Beslut utan återvändo" (Executive Decision) samt ett avsnitt av "J.A.G".
Sedan kommer saker som är rent pinsamma. De s.k "SEAL trupperna" uppför sig som nyinrykta FBU-ungdomar i uniformer som ser ut som de senast användes i något avsnitt av "M.A.S.H"... En westernstad (komplett med saloon) får dublera som terroristnäste i mellanöstern. Presidentens "war room" ser mest ut som en skolsal, för att inte nämna ubåtsscenerna...
När man tänker på det så är det här är en riktigt kul film - den visar på hög kreativitet samt väldigt låg smak hos regissören. Nästan i samma klass som Ed Wood som producerade mästerverket "Plan 9 from outer space". Nighthawk är dock inget mästerverk som "Plan 9" utan mest pinsam...
// WM (som absolut inte vet hur filmen hamnade i min DVD-spelare)
Det tackar vi för - den här måste ju bara ses.
QUOTE (A2Keltainen @ Sep 16 2005, 06:49 )
Jag såg i går
Ika resuraa (2004), även känd som
The Calamari Wrestler. Även om jag inte tyckte den var dålig, utan istället skrattframkallande och konstig, så kan jag tänka mig att många skulle tycka väldigt illa om den. Handlingen? Ja, läs recensionerna på IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0428662/usercommentsDet är väldigt hög WTF!!!???-faktor på den filmen.

Låter också som något av den där typen av film som jag bara MÅSTE se
Du får ett "wtf"-filmtips tillbaka -
Gummo