Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Malajreglemente
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Rickard N
Är det någon som har malajreglementet liggande, den som förklarar hur man kokar kaffe. Har sökt men icke funnit...
Born
Menar du Den Här ?
Rickard N
TACK!!!!! pansar2.png
Jesper86
hoppas verkligen det är ett skämt..... unsure.gif
Born
QUOTE (Jesper86 @ May 17 2005, 21:01 )
hoppas verkligen det är ett skämt..... unsure.gif

Klart det inte är.... saint.gif
Jesper86
QUOTE (Born @ May 17 2005, 20:02 )
QUOTE (Jesper86 @ May 17 2005, 21:01 )
hoppas verkligen det är ett skämt.....  unsure.gif

Klart det inte är.... saint.gif

Ditt befäl ger dig en Grundläggande Kaffekok Utbildning på 1 månad!

- Vad gör karlsson om kontroll lampan inte lyser?
- Ehh..?
- JAG UPPREPAR, VAD GÖR KARLSSON OM KONTROLL LAMPAN INTE LYSER?
- ......
- VÅRAN KAFFE RAST HÄNGER PÅ DIG!!!!!
QuizQuoz
Antingen så var de gravallvarliga när de gjorde bestämmelserna eller så skratte de ihjäl sig! unsure.gif

det står att det är del 1, sitter någon på en fortsättning måne?
Rickard N
Man klarar sig aldrig utan ett REJÄLT reglemente! pansar2.png
Dizzy_keys
Finns det möjligtvis någonm som har kvar denna? Efter att min hårddisk kraschade så förlorade jag den.
Skicka gärna PM om länk
ERK
QUOTE (Tikkanen @ Oct 8 2006, 22:38 ) *
Finns det möjligtvis någonm som har kvar denna? Efter att min hårddisk kraschade så förlorade jag den.
Skicka gärna PM om länk

Neeej inget PM. Visa den för alla smile.gif
fogel02
Vill också se

kan förövrigt rekommendera "Speciella föreskrifter för Marinens sjökommenderade Radiotelegrafister" biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

länk
Rickard N
Kabob Vassego salute.gif
Nestor
QUOTE (Rickard N @ Oct 9 2006, 01:00 ) *
Kabob Vassego salute.gif

Varför drar jag så fåningt på smilbanden clap.gif
TheKL
Det måste ju va ett skämt.. surprise.gif Ange hur man ska stå tex. Sen att man kallar av och på knappen för säkrat/osäkrat läge gör det hela rätt roligt.
The Swede
QUOTE (TheKL @ Oct 9 2006, 16:06 ) *
Det måste ju va ett skämt.. surprise.gif Ange hur man ska stå tex.

Nä, det är på fullt allvar. banghead.gif
Rickard N
Klart det är på allvar!!! Kaffe skämtar man jävlar inte bort hur som helst sad.gif horny.gif
Erik_G
QUOTE (The Swede @ Oct 9 2006, 16:51 ) *

Ja, du borde ju veta. Du har ju i stort sett alla reglementen och instruktionböcker i din samling. Har dock aldrig sett denna. Är det något du inte fått tag på?

/E
Ing
QUOTE (Erik_G @ Oct 9 2006, 17:10 ) *
QUOTE (The Swede @ Oct 9 2006, 16:51 ) *

Ja, du borde ju veta. Du har ju i stort sett alla reglementen och instruktionböcker i din samling. Har dock aldrig sett denna. Är det något du inte fått tag på?

/E

Dels har han knackat in hela reglementet i huvudet redan, dels har jag HÖRT att han har originalet, första exemplaret i ett värdeskåp i ett lönnfack bakom kaffebryggaren i köket. :P
Fu Frippe
Har frågat efter det förut, men nu kom denna tråden upp... (Snälla BlåGul, straffa mig inte för hårt!! blyg.gif )

Har inte någon koll på var man hittar "Basseregler" eller något ditåt? Under min lumpartid, för läääänge sedan, hittade vi ett A4 (det fanns tecken på denna A4 på att det fanns fler sidor) med definitioner på vad man kallas beroende på vad man har kvar i lumpen och en del regler för hur solisar skulle behandla bassar och dylikt... Har letat, men inte funnit!

EDIT: hittade den gamla tråden : http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=914
Dizzy_keys
Tusen tack smile.gif Den skall omgående lämnas till kocken
MikaelD
Helt underbart! finns det fler "livsnödvändiga" reglementen som detta på internet?
Axial
QUOTE (MikaelD @ Oct 9 2006, 21:40 ) *
Helt underbart! finns det fler "livsnödvändiga" reglementen som detta på internet?

Nånstans här på forumet flyter "RaggF - Raggaren i Fält" omkring men jag hittar den inte. Du däremot ser ut som en rask och ung man som säkert har ork att leta rätt på den.

Annars har jag nog den på hårddisken i värsta fall.
Nilsanders
QUOTE (Axial @ Oct 9 2006, 23:16 ) *
QUOTE (MikaelD @ Oct 9 2006, 21:40 ) *

Nånstans här på forumet flyter "RaggF - Raggaren i Fält" omkring men jag hittar den inte. Du däremot ser ut som en rask och ung man som säkert har ork att leta rätt på den.

Annars har jag nog den på hårddisken i värsta fall.

http://forum.soldf.com/index.php?s=&showto...ndpost&p=127769
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.