Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Webbsidor som snott bilder och text
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Meduza
hem.passagen.se/firefoxx/
På flera av vapenbeskrivningarna använder han bilder från SoldF.com

Har han tillstånd eller är han pirat som alla andra ?
Honken
Vill man vara petig så har han snott texten rakt av också.
Lindeberg
Ett jägarknep är ju att varsko henke så han kan ruska lite vett i eldräven.

edit: ny startsida får det bli!
Kanna
Enligt honom själv så
OBS!Alla bilder som jag har med på denna sida
har jag tillåtelse att anv&aumlnda!OBS!
men det kan ju å andra sidan vem som helst skriva på sin sida.

Lite kul att se att han är så fascinerad av vapen men när man läser på hans sida om sig själv så står det
GÖR JUST NU: Ligger i lumpen som civilpliktig. TJÄNST: Linjereperatör (har hand om elnätet i Sverige).
Inte mycket pang-pang där inte. ;)
Vildmannen
Vapen och jordfelsbrytare tycks vara hans stora passioner ;)
Ghostface
Eller så kan bilderna vara "snodda" från FM...
Jesper86
QUOTE (Vildmannen @ May 13 2005, 16:33 )
Vapen och jordfelsbrytare tycks vara hans stora passioner ;)

haha tänkte precis säga det samma... lustigt att han värkar vara vapen intresserad men ändå gör lumpen som civil ohmy.gif
Mattsson
Jag tycker personligen att det är jätte bra att visa hur man kopplar in jordfelsbrytare, ja för gamla elektriker som glömt bort hur man gör och för stackars elektriker studerande person, som jag, som aldrig har installerat en jordfelsbrytare under hela sin studietid. Även att personer som inte har BB1 får praktiska tips på hur man koplar in en jordfelsbrytare tycker jag är jättebra. angry.gif

Nej, jag är inte bitter. dry.gif

Mattssonmannen
* som "bara" har ett år kvar av studier och två år praktik innan jag får BB1*
henke
Efter att ÄNNU en gång klagat till Passagen

Hej och tack för ditt mail,

Den aktuella sidan är nu spärrad och kommer att försvinna från nätet inom några timmar.

Med vänlig hälsning
/Robert
Passagenteamet
http://www.passagen.se

@Ghostface

Nja det är sällan de märker sina bilder ©Henrik Svensk och med mig själv på dem som på tex Frdm13R.
Meduza
QUOTE (henke @ May 16 2005, 19:22 )
Efter att ÄNNU en gång klagat till Passagen

Hej och tack för ditt mail,

Den aktuella sidan är nu spärrad och kommer att försvinna från nätet inom några timmar.

Med vänlig hälsning
/Robert
Passagenteamet
http://www.passagen.se

Bra av passagen där, så ska det se ut!
Mattsson
@henke
Är det ofta att folk snor från dig?
Meduza
medlem.spray.se/sniperteam/fn.ak5.htm
Text snodd rakt av från SoldF.com

hemvarnet.se/strangnas/]hemvarnet.se/strangnas/
på faktan om GRG M/48 är det EXAKT samma formuleringar som på SoldF.com, men det är en sida som man bör se genom fingrarna med enligt min åsikt smile.gif

members.fortunecity.com/cool_games1/
Nära på all text är saxad från SoldF.com i stycken och flera bilder kommer också från soldf...

Edit: Ändrat så inte läkarna är länkade, eftersom jag inte vill bidraga med bättre sökträffar till de sidorna genom att sökmotorerna listar dem bättre./Henke
henke
@Matssonmannen
Nja , inte så värst mycket. Oftast små sidor ingen hittar till. Förvånansvärt många ändå som faktiskt FRÅGAR om tillstånd.
Ger normalt alltid tillstånd till skolarbeten, kadetters uppsatser, etc.

Bakgrunden får flest förfrågningar och ges normalt tillstånd till div Hemvärns/FBU sidor så länge de är seriösa och välutformade.

@Meduza
Tack. Jo jag har sett den. Den drar inte mycket trafik, bra sida i övrigt och killen är fd SFOR soldat. Vilket ger cred i mina ögon, inte nån studerande elektriker.
Dock behöver han hjälp med Stylesheets smile.gif
Meduza
la till ett par till ovan
henke
laugh.gif HA HA
ojoj
den sidan på Fotunecity.
Rippad av mina tidiga sidor. En del gamla faktafel, stavfel etc finns där bevarade.
Kul att hitta en bild av sig själv oxå. Uppenbart då jag fick lära mig att TKsp12,7 hette TKsp90 i lumpen. Internet var inte så välfyllt med fakta på FMs utrustning 1997...
Doggydriver
Vadfan?! Henke - var det DU som kallade den Tksp90 på SoldX?!

Just den förkortningen har trillat upp i skallen på mig med långa men jämna mellanrum, nu kanske förklaringen äntligen är här biggrin.gif
Ghostface
QUOTE (henke @ May 16 2005, 19:22 )
@Ghostface

Nja det är sällan de märker sina bilder ©Henrik Svensk och med mig själv på dem som på tex Frdm13R.

Sant, sant...
henke
Dryga 3 timmar efter mail till Fortune City. smile.gif

Thank you for bringing this to our attention.  We have terminated the account in question.

Regards
The FortuneCity Team
arvid_eriksson
QUOTE (Jesper86 @ May 14 2005, 16:46 )
QUOTE (Vildmannen @ May 13 2005, 16:33 )
Vapen och jordfelsbrytare tycks vara hans stora passioner  ;)

haha tänkte precis säga det samma... lustigt att han värkar vara vapen intresserad men ändå gör lumpen som civil ohmy.gif

han kanske bara gillar vapen 3.gif men inte kom in i riktiga lumpen
henke
Ytterliggare en sida med mycket material från SoldF.com. Tydligen finns det även medlemmar på Forumet, i detta fall Siros, som tycker det verkar smidigare att kopiera andra sidor än att skriva egna.

http://hem.passagen.se/tgb1/

Sidorna tgb 11, tgb13, tgb 20, Sprinter är tagna rakt av från SoldF.
Grafik bakgrund från SoldF, ErikGs Patgb 203 och Unofficial Swedish Army page.

Anmält till passagen abuse samt tilldelad varning på forumet.
/Henke
Dahlberg
Där låg ju oxå de STOPP-skyltar, som jag har bidragit med design och idé till, som nu ligger på SoldF.com... Fy... De var ju bara skänkta till SoldF.com och ingen annan ju... angry.gif
Erik_G
Var finns ssg när man behöver dem? biggrin.gif
Vargas
"Burn the witch!"
simon
Han har uppenbarligen snott från andra svenska inofficiella militära hemsidor också...
jed
Ni missar det bästa ju...

Kolla längst ner till höger: " © Copyright by Siros Moeeni" laugh.gif

Någon mer än jag som tycker att det är jobbigt att läsa vit text på m90 bakgrund?
Mattsson
@ErikG
Är du ansvarig för den här? laugh.gif
Erik_G
Nääääää varför tror du det? Nån illvillig människa måste ha haxxorat min webbserver... saint.gif

Det är inte alltid bättre att be om ursäkt istället för tillåtelse..

/E
henke
Så grymt KLOCKRENT ERIK!
GeBe
lol!

Rätt åt han!

clap.gif clap.gif clap.gif
Wilk
Klassiker! laugh.gif fun_icon_nana.gif
Tack för att du förgyllde min kväll Erik.
Ursäkta, men nu måste jag gå och torka upp efter alla skratttårar som regnat på tangentbordet.
Mats
/me skyndar sig att tacka Erik för 90an i signaturen.

Tack Erik!
Erik_G
Vassego..
Vill minnas att du snällt frågade innan...

/E
Mech.Inf
Nääääää varför tror du det? Nån illvillig människa måste ha haxxorat min webbserver... 

/E

Undra var du kan ha fått tag i bilden Erik G?

Vad jag vet finns den endast på en medlemssida där du inte är medlem.

Vem vet du kanske är oskyldig till attentatet!

The truth is out there ph34r.gif
Vc_90
QUOTE (Svensk.M @ Jun 23 2005, 17:04 )

En liten bildserie kanske duger Svensk.M ?

B)

saint.gif

vissel.gif

bash.gif

Just det där med upphovsrätt till bilden är väl kanske lite fel att tjafsa om i sammanhanget...?
Men vad jag vet är den inhämtat enligt lagliga metoder.

ph34r.gif Under kåvver! ph34r.gif
Mech.Inf

The truth is out there

Just det där med upphovsrätt till bilden är väl kanske lite fel att tjafsa om i sammanhanget...?
Men vad jag vet är den inhämtat enligt lagliga metoder.

Under kåvver!

Hmm, jo, ja...Mycket möjligt..

Konspiration à la soldf

Alltså bör jag känna till den som spridit bilden vidare. Det är tamej fan lite spännnande, lite Cluedo över det hela. :P
Erik_G
QUOTE (Svensk.M @ Jun 23 2005, 17:04 )
Nääääää varför tror du det? Nån illvillig människa måste ha haxxorat min webbserver... 

/E

Jag har fått tag på bilden? Den ligger ju på Siros site, så nu fårstår jag inte alls vad du menar.
Men det är ju uppenbart att om du äger rätten till fotot, så har Siros stulit det.. han skriver ju det själv på siten biggrin.gif

saint.gif

/E
Mech.Inf
host, host...

Vet bestämt att bilden inte låg där från början. Insiderjobb ph34r.gif

salute.gif

//Svensk
91:an
QUOTE (Mattssonmannen @ Jun 22 2005, 20:33 )
@ErikG
Är du ansvarig för den här?  laugh.gif
*

Jag lånar en persons användare användare för detta meddelande. Jag är rätt nyfiken på vem som "ErikG" har fått tag i bilden av? Jag är den som Rövknullar Moeeni på fotot. Bleka ben jag hade! Haha. Tycker det är rätt roligt det här faktiskt. Blev en del uppståndelse om det här för ca en månad sen. Moeeni var helt förstörd. Jag skrattade rätt mycket åt det måste jag erkänna.
The Swede
Hittade en web shop som stulit beskrivningar av diverse persedlar direkt från SoldF

http://www.camobutiken.se/

Kolla bl.a på fältjacka 90P och värmebyxa.

The Swede
Pingo
QUOTE (The Swede @ Jul 21 2005, 19:57 )
Hittade en web shop som stulit beskrivningar av diverse persedlar direkt från SoldF

The Swede
*

camobutiken är fd Mil-Con. Om jag inte är fel informerad så är det hans bilder som finns på Soldf. Dessa då lånade med tillstånd. Vad anbefaller texterna så är det ju uppenbart kopierade om inte Svensk sagt ngt annat.
The Swede
QUOTE (Pingo @ Jul 21 2005, 21:59 )

The Swede
*

camobutiken är fd Mil-Con. Om jag inte är fel informerad så är det hans bilder som finns på Soldf. Dessa då lånade med tillstånd.
*

Men, har han tillstånd att använda text från SoldF? :P
Pingo
QUOTE (The Swede @ Jul 21 2005, 21:01 )
QUOTE (Pingo @ Jul 21 2005, 21:59 )

The Swede
*

camobutiken är fd Mil-Con. Om jag inte är fel informerad så är det hans bilder som finns på Soldf. Dessa då lånade med tillstånd.
*

Men, har han tillstånd att använda text från SoldF? :P
*

Han ändra mitt inlägg innan ditt svar :P
henke
Precis som Pingo säger har vi lånat bilder av dem på Camobutiken(Mil-Con).
Och jag ser inget problem i att beskrivningen på plaggen återfinns där.

Ursprungligen är den texten i stora delar baserad på UniR FM. Man kan inte variera en sådan beskrivning alltför mycket då det är samma sak man beskriver, speciellt om man avser att använda de formella uttrycken såsom slejf, osv. Vissa justeringar kunde man dock gjort.

Jag har haft tankar på att låta webbplatser få använda fakta ruta och en kortare sammanfattning samt 1 bild för tex HV, FBU, Rollspel- sidor, mfl. På ett enkelt sätt skulle de kunna inkludera fakta på olika saker, men med förbehåll att ha en banner typ "Powered by SoldF.com" eller liknande. Detta har inte utvecklats vidare då det finns en hel del annat att ta tag i.
snake
Sweclockers

Någon som känner igen bilden på AK5:an en bit ner på sidan?

7.gif
The Swede
QUOTE (snake @ Aug 11 2005, 16:02 )
Sweclockers

Någon som känner igen bilden på AK5:an en bit ner på sidan?

7.gif
*

I det här fallet är det en medlem i det forumet som länkat till en bild som finns på nätet, samma sak sker dagligen här på SoldF forum.
Det är inte samma sak som att någon använder bilder från SoldF på en hemsida.

The Swede pansar2.png
eskil
Någon har "lånat" bilden på kroppsskydd 90A till sin annons på Tradera.

länk
Kimster
Anmält
HrH
joh, det är ju så att vissa bilder jag har på min hemsida är vääääldigt lika de som finns på SoldF, och utan att urskulda mig så är jag medveten om att mina kompisar brukar skumma igenom SoldF i jakt på bilder bland annat. Jag brukar som sagt inte fråga alltför mycket var dom får tag på bilder och om jag ska erkänna har jag ehmmm lånat bilder till min hemsida då och då från SoldF.... på obestämd tid.

Nu är det så att det är för den goda saken jag lånat bilderna och jag måhända inte få kalla mig MÖP efter att ha erkänt att jag håller på med rollspel och att min hemsida är ämnad att återspegla Sverige i ett fiktivt tredje världskrig. Innan ni kastar återvända elektroner på mig så tycker jag att ni ska titta in på mitt alster som jag snickrat på i över 6 år för att jag inte har något annat för mig ....

När jag läste den här tråden så tänkte jag "Bäst att fråga retoraktivt om lov, istället för att bara vara överdryg och skita i frågan"

Länk : www.ludd.ltu.se/users/antenna/t2k/

HrH

PS
can bjuda Henke på följande bild som jag manipulerat om det hjälper i mitt fall ?
Kimster
Det är inte på något vis att SoldF.com tokvägrar lånandet av bilder i vissa sammanhang.. MEN vi har som önskan att man FRÅGAR först.. det visar respekt för upphovsrättsägaren och en vilja att göra nått seriöst av det, vilket vi gärna uppmuntrar.

Dock kan det hända att vi (henke oftast) säger nej beroende lite vart bilderna skall användas till osv. Ibland är inte SoldF.com ägaren till bilderna utan vi i sin tur har fått låna annan och då måste vi respektera deras vilja.

Oavsett vad.. fråga innan. Maila Henke eller info[img]http://forum.soldf.com/snabela.gif[/img]soldf.com så försvinner alla frågetecken.
Strv S
någon som "lånat" bilder till försäljning av sin hjälm bong.gif

tradera
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.