Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Modellbygge
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Transportcentralen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
linush
Ser mycket bra ut hittils, Aigore! Jag ser fram emot slutresultatet.
Chassi
Nu lyfter jag upp tråden med en viktig fråga, är det någon som vet någon/några bra affärer (gärna över internet) som har ett generellt bra utbud av gjutformar till tennsoldater och även tennsoldater likaså?, tyckte man hittade förvånadsvärt lite länkar inom sverige när man googlade.
Projektet är att utefter målningar och historieböcker skildra några kända svenska slag från 1550-1800 talet och då även bygga upp ett miniatyr slagfält på en stor "plan"(spånskiva etc) skulle man kunna säga.
Så, någon som har bra info,länkar motsvarande så är jag tacksam?.

pansar2.png
simon
Sådär, då var vi så gott som klara.

Det enda som återstår nu är att:

* Måla antenner.
* Måla gasbinda svart och rulla ihop till tre masknät som ska sitta på respektive tornsida och bakom PERI.
* Tillverka platta med gräs
* Smutsa ner, washa och mattlacka.

Att bygga byggmodeller har jag aldrig haft tålamod med. Det tar alldeles för lång tid och jag är ganska darrhänt. Men med en modellbyggande fader och en bakgrund med den tyska katten så var den här födelsedagspresenten given, och bygget har gått strålande. Oerhört kul och givande, troligtvis pga mitt känslomässiga band till 122:an, för jag är lika otålig och darrhänt idag som någon gång tidigare! wink.gif

Tack för de idéer och tips som jag snappat upp här i tråden och fått till givs av främst ErikG, samt även arbetet han och The Swede har lagt ner på dekalsetet.

Framifrån, ovan
Framifrån, nära
Framifrån, vänster sida
Bakifrån
Höger sida
Nilsson_BA04
Precis som många andra som har skrivit i denna tråd, byggde jag en hel del modeller i min "gröna ungdom" men var då inte utrustad med tålamodet att sitta och "pilla" med detaljer. blush.gif Arbetsmetodiken som användes var "fort & fel" ...

Efter att ha läst inläggen här och fram för allt tittat på de bilder som publicerats så har suget att bygga vaknat till liv igen... Det är riktigt imponerande att se de alster som presenterats här!

Har den senaste tiden spenderat en hel del tid med att kolla in de sajter som det länkats till för att ta del av de "tips & trix" som finns samt kollat upp vad det kan finnas för intressanta objekt att börja bygga och det finns en hel del!

Tyvärr så tycks det inte finnas just de objekten som skulle vara mest intressant att bygga; En SISU i FN vitt samt en Volvo FL10 som användes i Bosnien.

Så till mina frågor ...

- Har upptäckt att det är ont om figurer (1/35) i svensk uniform att köpa ... Kan någon ge tips om vad man kan/bör köpa för figurer och sedan modifiera? Både uniformer från 40-talet fram till de nyare uniformsmodellerna.
- Vad är det i så fall för modifiering som behövs?
- Är det någon som känner till någon tillverkare av plastmodeller som specialicerat sig på lite mer udda modeller, typ radaranläggningar, sök-strålkastare för luftvärn (vet att AFV Club har en tysk 60 cm strålkastare) etc.

FN1.gif
linush
Det enda modeller som föreställer svensk militär är strv122 och strv 103, om man inte vill bygga helt från grunden dvs.
The Swede
QUOTE (linush @ Aug 2 2008, 02:05 ) *
Det enda modeller som föreställer svensk militär är strv122 och strv 103, om man inte vill bygga helt från grunden dvs.

Jasså?
Du kan bygga en strv 121 nästan direkt ur lådan av en Leo2A4.
AFV Club har kommit ut merd ett antal varianter av Centurion, perfekta för att bygga strv 81 och strv 102, behövs endast lite detaljering.
Pbv 501 och 401 kan byggas utan större ansträngning.

Finns betydligt mycket mer än strv 122 och strv 103 om man vill bygga svenskt, och det utan att behöva bygga helt från grunden.
Nilsson_BA04
Vilken är den lämpligaste modellsatsen att köpa, om man vill bygga en Strv 122 och man är långt ifrån en expert på modellbyge?

Det finns ju en del att välja mellan, både vad avser version (Leopard 2 A5, Leopard 2 A5DK, Leopard 2 A6, Leopard 2 A6EX, Leopard 2 A7) och tillverkare av modellarna (Tamiya, Italeri, Hobbyboss)

Sedan tycks det finnas en hel del "extra utrustning" typ kanonrör, korgar, galler etc etc.... wacko.gif

FN1.gif
The Swede
Om du bara vill ha något som ser ut som en 122:a men inte är så noga med riktigt alla detaljer så är det Hobby boss som gäller.
Tänk bara på att beskrivningen inte stämmer riktigt då den anger att man ska montera en APU i motordäckets högra del.
Om du vill fixa lite själv så kan du ta en Leo2A6EX men då får du bygga om motordäcket för att ta bort APU:n samt köpa ett annat eldrör (L44 istället för L55) och fixa rökkastarna.
Nilsson_BA04
QUOTE (The Swede @ Aug 2 2008, 16:23 ) *
Om du bara vill ha något som ser ut som en 122:a men inte är så noga med riktigt alla detaljer så är det Hobby boss som gäller.
Tänk bara på att beskrivningen inte stämmer riktigt då den anger att man ska montera en APU i motordäckets högra del.
Om du vill fixa lite själv så kan du ta en Leo2A6EX men då får du bygga om motordäcket för att ta bort APU:n samt köpa ett annat eldrör (L44 istället för L55) och fixa rökkastarna.

Tackar för svaret!

Får bli en Hobbyboss...

Vet du vilken variant på Leopard det var Danskarna hade i Bosnien?

FN1.gif
The Swede
QUOTE (Nilsson_BA04 @ Aug 2 2008, 16:37 ) *
Vet du vilken variant på Leopard det var Danskarna hade i Bosnien?

FN1.gif

Leo1A5 DK
Finns en konverteringssats från Accurate Armour http://www.accurate-armour.com/ShowProduct...mp;product=1049
Notera att sökarljuset och tornlådan saknas på den satsen.
Sökarljuset finns dock på deras konvertering till M41 DK1 http://www.accurate-armour.com/ShowProduct...mp;product=1832
Det kanske går att köpa till separat om man frågar snällt.
Nilsson_BA04
QUOTE (The Swede @ Aug 2 2008, 16:51 ) *
Leo1A5 DK
Finns en konverteringssats från Accurate Armour http://www.accurate-armour.com/ShowProduct...mp;product=1049
Notera att sökarljuset och tornlådan saknas på den satsen.
Sökarljuset finns dock på deras konvertering till M41 DK1 http://www.accurate-armour.com/ShowProduct...mp;product=1832
Det kanske går att köpa till separat om man frågar snällt.

Du é klockren! worthy.gif

Tackar igen!

FN1.gif
linush
QUOTE (The Swede @ Aug 2 2008, 07:52 ) *
QUOTE (linush @ Aug 2 2008, 02:05 ) *

Jasså?
Du kan bygga en strv 121 nästan direkt ur lådan av en Leo2A4.
AFV Club har kommit ut merd ett antal varianter av Centurion, perfekta för att bygga strv 81 och strv 102, behövs endast lite detaljering.

Pbv 501 och 401 kan byggas utan större ansträngning.

Finns betydligt mycket mer än strv 122 och strv 103 om man vill bygga svenskt, och det utan att behöva bygga helt från grunden.

Jag ber om ursäkt för att jag var otydlig. Vad jag menade var att det finns inte några modellsatser där det faktiskt handlar om en svensk stridsvagn t.ex. När jag tittade omkring lite i den butik jag köper min modeller ifrån såg jag ett paket där det stod: 'SWEDISH S-TANK 1:35'. Denna var även skymd bakom disken. Jag har t.ex aldrig sett produkter som 'Swedish APC Pbv 501' eller 'Swedish Combat vehicle CV9040'.

Alla exempel du nämner kräver modifiering, dvs att man avviker från ritningen om ens bara jättelite.
The Swede
QUOTE (linush @ Aug 3 2008, 01:39 ) *
Alla exempel du nämner kräver modifiering, dvs att man avviker från ritningen om ens bara jättelite.

Jo, men man behöver inte som du sa bygga från grunden.
Även Trumpeters 103:a och, framförallt, Hobby boss 122:a behöver modifieras för att bli bra.
linush
Kan måhända vara så, men man är inte tvungen att modifiera. Som sagt, jag var otydlig och bad om ursäkt.
linush
Jag ursäktar dubbelpost.

Är det någon som känner till en bra hemsida med ett brett utbud utav modeller utav militär sort? Då menar jag stridsvagnar, stridsfordon, jaktflyg, bombflyg, transportflyg, stridshelikoptrar, infanteri och olika sorters fasta positioner (bunkrar etc.) men även modeller utav civil typ som byggnader, civilister och fordon. Det ska helst vara från VK2 och framåt.

Tack på förhand.
Nilsson_BA04
QUOTE (linush @ Aug 4 2008, 22:57 ) *
Jag ursäktar dubbelpost.

Är det någon som känner till en bra hemsida med ett brett utbud utav modeller utav militär sort? Då menar jag stridsvagnar, stridsfordon, jaktflyg, bombflyg, transportflyg, stridshelikoptrar, infanteri och olika sorters fasta positioner (bunkrar etc.) men även modeller utav civil typ som byggnader, civilister och fordon. Det ska helst vara från VK2 och framåt.

Tack på förhand.

Dessa tycker jag har ett ganska så stort utbud:

http://www.creativemodels.net/
http://www.modelsforsale.com/

Och så The Swede´s tips på länk enligt tidigare inlägg:

http://www.accurate-armour.com/

FN1.gif
Nilsson_BA04
Läste några inlägg från 2005, i en tråd som handlade om IKV91:an, att det då ryktades om plastmodeller av 302:an och 9040.
Det är ju några år sedan nu och vad jag har sett/läst så finns det inte några plastmodeller av vare sig 302:an eller 9040 att köpa.

Jag antar att det betyder att det inte blev mer än ett rykte?!

FN1.gif
The Swede
QUOTE (Nilsson_BA04 @ Aug 5 2008, 13:54 ) *
Läste några inlägg från 2005, i en tråd som handlade om IKV91:an, att det då ryktades om plastmodeller av 302:an och 9040.
Det är ju några år sedan nu och vad jag har sett/läst så finns det inte några plastmodeller av vare sig 302:an eller 9040 att köpa.

Jag antar att det betyder att det inte blev mer än ett rykte?!

FN1.gif

Det arbetas frenetisk på både pbv 302 och någon form av CV 90, mer kan jag inte säga.
Jag har dock mina fingrar långt nerstuckna i båda syltburkarna. laugh.gif
Tyvärr går det inte alltid så snabbt inom modellbyggarhobbyn, det är mer lönsamt för en tillverkare att släppa den 57e versionen av den sista tyska stridvagnen som Ferdinand Porsche plitade ner på en serviett när han satt och åt eisbein und sauerkraut två veckor innan krigsslutet än att släppa en CV90.
Jag håller dock tummarna, under har hänt tidigare.

The Swede pansar2.png
Nilsson_BA04
QUOTE (The Swede @ Aug 5 2008, 14:31 ) *
Jag har dock mina fingrar långt nerstuckna i båda syltburkarna. laugh.gif

Varför blir jag inte förvånad?! laugh.gif

Då finns det i alla fall hopp! dribble.gif

Tack för informationen!

FN1.gif
Nilsson_BA04
Jag har tillbringat några timmar med att läsa mig till information om Photo Etch (PE) delar till byggsatser för att försöka bestämma mig om det är värt att testa detta eller om det kommer att driva mig till vansinne. banghead.gif Begreppet "PE-hell" dyker upp lite då och då ...

Men jag har beslutat att göra ett försök ...

Så min fråga är: Vilket lim är bäst att använda för Photo Etched delar?

Den information jag hittat on-line anger limfabrikat som jag aldrig sett i en Svensk modellbutik...
The Swede
Fotoets limmar du med vanligt cyanoakrylat (superlim)
I vissa fall kan det vara bra att löda ihop fotoetset om det t.ex är en invecklad konstruktion eller låda.
Ofta funkar det att bara limma delarna.
Tänk dock på att slipa ytan som ska limmas så fäster det bättre.

The Swede pansar2.png
Nilsson_BA04
Tackar!

FN1.gif
Aigore
Så börjar det äntligen hända saker på Vigilante fronten åxå....

Har slipat å spacklat i en evighet nu.....
Här e bygg tråden om ni glömt den :P
Vigilanten

Varning, massor av bilder.......
Nilsson_BA04
QUOTE (Aigore @ Aug 14 2008, 00:28 ) *
Så börjar det äntligen hända saker på Vigilante fronten åxå....

Har slipat å spacklat i en evighet nu.....
Här e bygg tråden om ni glömt den :P
Vigilanten

Varning, massor av bilder.......

Imponerande snyggt bygge! worthy.gif

En fråga: Det vita färglagret på undersidan, använde du pensel eller airbrush då du målade dit det?
Aigore
Tackar clap.gif

Det är målat med airbrush smile.gif En Badger 150 närmare bestämt. Det blir inte så mycket penselmålat efter jag skaffade airbrush för 6 år sedan, det enda jag målar med pensel är detaljer i cockpit och hjulbrunnar i stort sett.
5526 Viktor Ludvig
väldigt imponerande bygge!

Jag ser fram emot nästa uppdatering.

//5526
Aigore
Tack ska du ha 5526 smile.gif
linush
Fråga till alla som använder sig utav airbrush (modell-byggare eller ej): Vad använder ni för att få färgen dess ursprungliga burk till färgvehållaren på färgsprutan? Själv använder jag en glaspipett som min mor "lånat" hem från medicin-avdelningen på lasarettet där hon jobbar rolleyes.gif Samt vad använder ni för färg? Tamiya, Revell, Humbrol etc.

Anledningen till att jag frågar är att jag upplever det som svårt att få färg från burken till behållaren och kan inte bestämma ifall det är pga färgen eller pipetten jag använder.
tinhead
QUOTE (linush @ Aug 16 2008, 21:44 ) *
Anledningen till att jag frågar är att jag upplever det som svårt att få färg från burken till behållaren och kan inte bestämma ifall det är pga färgen eller pipetten jag använder.

Nu har jag inte använt airbrush men brukar man inte tunna ut färgen för en airbrush?
linush
Det gör jag också. Jag blandar 3 delar färg med 1 del förtunningsmedel från Biltema. Min pipett tar upp till 1 ml men eftersom färgen är ganska tjock så verkar det som att det mesta utav färgen fastnar innuti pippeten på "väggarna".
The Swede
QUOTE (linush @ Aug 17 2008, 00:54 ) *
Det gör jag också. Jag blandar 3 delar färg med 1 del förtunningsmedel från Biltema. Min pipett tar upp till 1 ml men eftersom färgen är ganska tjock så verkar det som att det mesta utav färgen fastnar innuti pippeten på "väggarna".

Om du ska spruta bör du nog tunna ännu mer, 50-50 eller kanske tillochmed 60-40 beroende på vilken färg det är.
Själv sprutar jag med Tamiya och tunnar den med Isopropylalkohol (fan vilket jobbigt ord så här tidigt på morgonen) ungefär 65-35 (förtunning/färg)
Först häller jag färgen direkt från burken till sprutans burk och sen tillsätter jag förtunning tills du får en konsistens ungefär som mjölk.
eskil
QUOTE (The Swede @ Aug 17 2008, 07:15 ) *
QUOTE (linush @ Aug 17 2008, 00:54 ) *

Om du ska spruta bör du nog tunna ännu mer, 50-50 eller kanske tillochmed 60-40 beroende på vilken färg det är.
Själv sprutar jag med Tamiya och tunnar den med Isopropylalkohol (fan vilket jobbigt ord så här tidigt på morgonen) ungefär 65-35 (förtunning/färg)
Först häller jag färgen direkt från burken till sprutans burk och sen tillsätter jag förtunning tills du får en konsistens ungefär som mjölk.

Det är knepigt att få till rätt förtunning när man ska sprutmåla. Om färgen är för tunn kan den börja rinna vilket förstör hela arbetet. Om den är för tjock så blir ytan "fjällig", men det går att rädda med polering.
linush
Ok! Eftersom jag endast innehavar en billigare variant utav färgspruta från biltema för 299:- så har jag bara användt den 1 gång till ett viggen projekt som gick i stöpet. Jag kan lägga upp en bild på den och då blandade jag 3 delar färg med 1 del förtunning, och jag tyckte det blev mycket bra. Väldigt matt och fylligt (i brist på bättre ord.).
Nilsson_BA04
QUOTE (linush @ Aug 17 2008, 22:53 ) *
Ok! Eftersom jag endast innehavar en billigare variant utav färgspruta från biltema för 299:- så har jag bara användt den 1 gång till ett viggen projekt som gick i stöpet. Jag kan lägga upp en bild på den och då blandade jag 3 delar färg med 1 del förtunning, och jag tyckte det blev mycket bra. Väldigt matt och fylligt (i brist på bättre ord.).

Använder även jag en billig variant på Airbrush (299:- på Jula) och har bara använt den vid några tillfällen än så länge men håller redan med om att det är lite krångligt att få till färgblandningen. Har provat lite olika blandningar men det tycks som om fördelningen 3/1 (färg/förtunning) tycks ge bäst resultat med Tamiya färger. Vet inte om jag törs spruta med Humbrol färger ... Upplever det som att det kan leda till att sprutan täpps igen lätt med den färgen ... blush.gif

Hittade ett (för mig) väldigt praktiskt sätt att driva airbrushen ... Tog mina dyk-flaskor (2 x 5 L / 300 bar = 3000 L luft) och reducerade ner trycket till sprutan till ca 2 bar med en dykregulator... Luft fyller jag på jobbet men det tycks som om de 3000 l luft räcker väääääldigt länge .... biggrin.gif

I egenskap av nybörjare på detta med modellbygge så har jag upptäckt att det finns väldigt mycket bra-att-ha-grejer ... Den lokala hobbyaffären, Clas Ohlson och Jula älskar mig ... rolleyes.gif

Håller nu på med en Opel Blitz lastbil (Italieri) ... Lagom enkel att pussla ihop och ingen större katastrof om jag förstör (vilket jag tror jag är på god väg att göra saint.gif )

Och såklart så har jag en fråga: Finns det någon matt lack som man kan applicera med airbrush? Eller är det sprejburk eller pensel som gäller?

FN1.gif
Aigore
Finns en uppsjö av mattlacker från olika färgtillverkare, själv brukar jag använda Model Masters mattlack.

Gällande blandningar....

1/3 thinner låter som det blir en ganska tjock färg, själv blandar jag ut tamiya ungefär 50/50 med thinner och ibland ännu tunnare. Det är bättre att täcka en model med flera tunna lager än ett enda tjockt lager, du får en bättre yta då. Ibland så blandar jag ut det med upp till 80-90% thinner, (gäller alla färger som jag använder) då föra att göra riktigt tunna lager som är till för att göra små färgskiftningar.

I regel är det bätre att förtunna enamelfärger mer än akrylfärger och jag har aldrig haft problem att blåsa humbrol, model master eller X-tracolor när jag blandat dem med 65% thinner.
Nilsson_BA04
QUOTE (Aigore @ Aug 18 2008, 08:26 ) *
Finns en uppsjö av mattlacker från olika färgtillverkare, själv brukar jag använda Model Masters mattlack.

Tunnar du ut den innan du använder den i din Airbrush?
The Swede
QUOTE (Nilsson_BA04 @ Aug 18 2008, 07:48 ) *
Hittade ett (för mig) väldigt praktiskt sätt att driva airbrushen ... Tog mina dyk-flaskor (2 x 5 L / 300 bar = 3000 L luft) och reducerade ner trycket till sprutan till ca 2 bar med en dykregulator... Luft fyller jag på jobbet men det tycks som om de 3000 l luft räcker väääääldigt länge .... biggrin.gif

FN1.gif

Ungefär som jag då, har en 5l/200 bar som jag använder till sprutan.
Dock är 2 bar alldeles på tok för högt arbetstryck, gå ner till mellan 0,5 och 1 bar istället samt tunna färgen lite mer.

The Swede pansar2.png
Nilsson_BA04
QUOTE (The Swede @ Aug 18 2008, 14:46 ) *
Dock är 2 bar alldeles på tok för högt arbetstryck, gå ner till mellan 0,5 och 1 bar istället samt tunna färgen lite mer.

The Swede pansar2.png

Då blir det till att skruva ner trycket när jag kommer hem!

Tack för tipset.

FN1.gif
Aigore
QUOTE (Nilsson_BA04 @ Aug 18 2008, 09:33 ) *
QUOTE (Aigore @ Aug 18 2008, 08:26 ) *

Tunnar du ut den innan du använder den i din Airbrush?

Japp, annars går det illa...det e segt som varm honung ungefär utan förtunning.

Sedan är det beroende lite på hur matt jag vill ha det....men i regel blandar jag ut det med 70% thinner å 30% lack men ibland 80% thinner. Ju mattare man vill ha det desto fler lager mattlack, ganska bra sätt att ha koll på mattheten. Hellre att man blåser ett lager för lite än för mycket dock, för annars blir det massa vitt damm över hela modellen å det är inte snyggt.

Till blanklack använder jag Johnson golvpolish för plastgolv...den kan jag ibland ha en gnutta vatten i men den går alldeles utmärkt att blåsa rakt ur flaskan.
Aigore
Då har det börjat komma lite färg på Vigilante uschlingen.....
Välkomna på en titt smile.gif

Vigilanten
Nilsson_BA04
Igår besökte jag Beredskapsmuseet, strax norr om Helsingborg, och när jag strosade omkring bland den ganska så omfatande samlingen med kanoner, slog det mig att Bofors tycks ha tillverkat en hel drös med olika kanoner genom åren. Allt från artilleri till luftvärn.

Är det någon som har koll på vilka av dessa kanoner som det finns modeller av?

Har hittat följande:
- 40 mm Lv kanon (Italieri)
- 37 mm Bofors Pv kanon (Mirage Hobby)
Aigore
Å lite dekaler.... inte långt kvar nu

Vigilanten
eskil

Fast 1 bar är ju atmosfärstryck. Har man bara atmosfärstryck i sprutan så blir det inte mycket målande av. Jag gissar att du menar 1 bar övertryck.
1 bar övertryck + 1 bar atmosfärstryck = 2 bar. smile.gif

Nu vet jag iofs inte huruvida en dykregulator brukar vara graderad i övertryck eller absolut tryck, men jag gissar på det sistnämnda. Annars skulle det bli väldigt konstigt när man dyker och omgivningtrycket ökar. Om någon vill förklara för mig att jag har fel så gör det i så fall i den här tråden.
The Swede
QUOTE (eskil @ Aug 29 2008, 10:28 ) *

Fast 1 bar är ju atmosfärstryck. Har man bara atmosfärstryck i sprutan så blir det inte mycket målande av. Jag gissar att du menar 1 bar övertryck.
1 bar övertryck + 1 bar atmosfärstryck = 2 bar. smile.gif

Nu vet jag iofs inte huruvida en dykregulator brukar vara graderad i övertryck eller absolut tryck, men jag gissar på det sistnämnda. Annars skulle det bli väldigt konstigt när man dyker och omgivningtrycket ökar. Om någon vill förklara för mig att jag har fel så gör det i så fall i den här tråden.

När ventilen på min flaska är stängd visar manometern 0.
När jag öppnar den börjar den så smått vandra uppåt och första siffran på skalan är 1, det är den siffran jag avser.
Nu använder jag iofs inte en dykreg, utan en riktig regulator avasedd för luftflaska.

Ungefär som den på bilden med visare för primärtryck och sekundärtryck.

The Swede pansar2.png
Aigore
SÅ ja, då blev Vigilanten färdig banan_rock.gif !

Här e länken till "färdig bilderna", det är massor utav bilder bara så ni vet...
Håll till godo smile.gif

Färdig Vigilante
5526 Viktor Ludvig
otroligt snyggt jobb.
Det enda jag finner underligt är hålen i vingen där detär tänkt att montera vapenbalkar.

Ser fram emot nästa bygge!!

//5526
Aigore
QUOTE (5526 Viktor Ludvig @ Sep 2 2008, 18:26 ) *
otroligt snyggt jobb.
Det enda jag finner underligt är hålen i vingen där detär tänkt att montera vapenbalkar.

Ser fram emot nästa bygge!!

//5526

Eh ja....vad jag trodde var underligt små extratankar som följde med modellen visade sig vara 4 vätebomber! Eftersom jag inte tyckte min spaningskärra skulle vara bestyckad med sådant så hamnade dom i skräplådan, men jag glömde täta hålen för vapenbalkarna blush.gif
Sedan tänkte jag att: "äh, de sitter på undersidan det är säkert ingen som märker!" :P

5526 Viktor Ludvig
attan otur att jag märkte det då ;)

vad blir nästa projekt?

//5526

Aigore
Det blir japanskt ;)

En Mitsubishi F-1 i 1/48 från Hasegawa, det blir inga konstigheter med den utan den ska byggas rakt ur lådan....får räcka med detaljerande för ett tag framöver nu. Dessutom ska jag köra skarpt med min nya Iwata färgspruta på den å måla ett tre-toners kammo, mums biggrin.gif
Yxgubbe
Jättesnyggt bygge! Jag ser fram emot din F-1.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.