Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Modellbygge
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Transportcentralen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Erik_G
QUOTE (simon @ Apr 20 2008, 15:40 ) *
Hej!

Snabb fråga, vilka färger rekommenderas av er luttrade modellbyggare att använda för 122:ans trefärgade mönstermålning? Har sett en hel del bilder på nätet på 122:or som följt tillverkarens färgråd och gått på riktiga nitar. Kanske finns det bättre kunskap här inne?

Jag är inte ute efter hemmablandningar och megalösningar, utan gärna färg direkt ur burk då jag inte är en über-leet på sånt här. Jag är bara en glad amatör med förkärlek för tyska kattmaskiner!

Det enklaste torde väl i så fall vara JPS akrylfärger som finns färdigblandade i försvarets kulörer. Sidan säger "flygvapnets", men mig veterligen är flygvapnets och arméns färger av samma nyans.
http://www.rebell.com/JPS.htm?falt=16&...=mall_vara.html