Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Modellbygge
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Transportcentralen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Stella-Polaris
QUOTE (steelspear @ Jan 28 2006, 19:03 ) *
Gjutna? svar ja.
Av det jag kunnat läsa mig till där andra stridsvagnstillverkare har gjutit bandplattor så blir 25 - 33 % av bandplattorna så dåliga att de måste gjutas om.
Till det tillkommer kostnaden för att köpa aluminiumtackor att smälta, köpa utrustning och material för att bygga smältugnen. Även om gjutningen blir bra så återstår det sen relativt mycket efterarbete för att få ett bra resultat.
Drivkransar och andra detaljer måste fortfarande vattenskäras för att få det resultat jag vill ha och då är det lika bra att kasta in resten av grejerna...

Därför tror jag att vattenskärning är ett bättre och billigare och framförallt ett mer tidsekonomiskt sätt. Jag är dock nyfiken på gjutning och tänkte pröva lite grann framåt sommaren för vissa detaljer.

Jag ha gjutit en hel del. Om du är intresserad kan jag hjälpa dig på traven. En komplett utrustning kan fås för runt 1500 spänn med lite letande och jobb. Dock innebär det en del puts. Efter ett tag så ligger du inte på mer än runt 5-10% omgjut, vilket går snabbt, beroende på hur detaljen ser ut.. Dock har jag inte så stor erfarenhet på ren aluminium.... PM:a mig om du vill veta vad man behöver.. Det hela är ganska lätt..

Du behöver:

En större degel (fråga om de har en spräckt då får du den för ett symboliskt pris)
en mindre degel
Fläckt till oljebrännare
en bit plåt 15x15 cm 1-1,5 mm
en eldfast tegelsten
en tång till deglen
gjutsand
virke till gjutformarna
Nikt (sporer från mattlummer)
sten kol..
Skärbrännare för att snabbt tända på (dock ej nödvändigt)

Har du tur kan allt får till 500 spänn + sanden
Fj Fjun
Handlat från Hobbyeasy nu i Hong Kong och måste säga att leveranserna är snabba och priserna BRA!

Hur som helst så tänkte jag investera i ett framtida Strv121 projekt. Men det verkar inte finnas metaleldrör i L/44 utan bara i L/55 till Leo2.
Hur stor skillnad är det på en L/44 till Abrams? Det är ju samma pjäs. Skulle den gå att använda till en 121a?
steelspear
Har äntligen fixat till en liten hemsida för mitt projekt. Den ser inte ut mycket för världen men det är inte meningen heller smile.gif (+ att den är gratis att uppehålla till skillnad från min snart döda mainbattletanks.net :( )

Tänkte försöka lägga upp lite bilder på arbetets fortskridande... Just nu ligger det några bilder på de delar jag har lösa + historien bakom alla mina misslyckanden... banan_rock.gif
http://hem.bredband.net/pansar/
Fj Fjun
Lite bilder på Centurion av AFV club.
Erik_G
För er som gillar Merkava (och vem gör inte det?) I veckan som kommer släpper Legend sin byggsats av Merkava IV.
Byggsatsen är i resin med fotoets och legends byggsatser är rätt bra. De är inte något för den absoluta nybörjaren, men de är inte omöjliga att få ihop.

http://www.ipmsstockholm.org/forum/sv/arti..._Gustavsson.xml

/E
King Kill
Har en liten fråga ang min modell av strv103c. På ena besättningsluckan (fråga mig inte vilken, en fyrkantig iaf) så sitter det sex stycken små grejer som jag undrar vad det är. När jag såg de två rökgranatkastarna så slog det mig att det kunde vara ammunition till dessa, kan det stämma? Vad är det för färg/material på dessa (granaterna) isf? Och på "plankan" de sitter på?

Orkade inte slänga upp nån bild men det kan givetvis ordnas om det behövs.

Tack.
The Swede
QUOTE (King Kill @ Feb 14 2006, 16:37 ) *
Har en liten fråga ang min modell av strv103c. På ena besättningsluckan (fråga mig inte vilken, en fyrkantig iaf) så sitter det sex stycken små grejer som jag undrar vad det är. När jag såg de två rökgranatkastarna så slog det mig att det kunde vara ammunition till dessa, kan det stämma? Vad är det för färg/material på dessa (granaterna) isf? Och på "plankan" de sitter på?

Orkade inte slänga upp nån bild men det kan givetvis ordnas om det behövs.

Tack.

Det du pratar om är tuberna till 71mm lysgranater.
Det sitter två stycken lyskastare på vagnens bakre del och extra ammunition förvarades i detta rack.
Tuberna är av mörkgrön plast och själva hållaren samma färg som vagnen.

The Swede pansar2.png
tgb1116
Är det någon som har erfarenhet av "Instant Rust" vid vädring?
Om det är något att ha - var säljs det (i Sverige)?

Undrar,
Pontus
Fj Fjun
Kolla på Puma Hobby och i vänsterkanten står det en länk märkt "MIG". Där finns diverse vädringspigment. Inte provat det själv än men jag har inte hört något negativt om dem.
Flamdämpare
Det finns säkert nån Gripen tråd men jag anser att detta går under modellbygge.
Här finns en RC Gripen med turbin i skala 1:7

Vill man vara seriös kan man måla den så här:

Men känner man för det går det även med en sån här målning:

0T.
@Fj Fjun

Till vädring och ökendamm använder jag med stor framgång vanligt mjöl. Badda med en tvättsvamp ner mjölet i färgen så att du får mer mjöl än färg på svampen.
Du baddar på detta på modellen försiktigt och lite i taget.
Resultatet blir mycket bra. Ska se om jag kan lägga upp ett foto på min TOW humvee.
tgb1116
Tack för länken - mycket olika pigment...
Hittade dock inte 'Instant Rust'. Ska vara något som faktiskt ger riktig rost.
Om jag fattat idén så applicerar man först ett lager järn(damm), sedan något som oxiderar järnet.
Et voilà - instant rust smile.gif

[edit]Hittade en bild där Instant Rust använts. Klicka på den för större version.[/edit]

QUOTE (Fj Fjun @ Feb 14 2006, 17:52 ) *
Kolla på Puma Hobby och i vänsterkanten står det en länk märkt "MIG". Där finns diverse vädringspigment. Inte provat det själv än men jag har inte hört något negativt om dem.
imint
http://www.youtube.com/watch?v=LqcDJGlfAGE

Som svar på Gripen inlägget så kan ni kolla in den här videon. Den värmer en gammal modellflygares hjärta
Flamdämpare
Funderar på en sak angående en Radiostyrd Gripen.

Om jag förstått det rätt så är Gripen aerodynamiskt instabilt i underljudsfart genom att tyngdpunkten är längre bak än normalt?
Detta kompenseras med upp till fem datorer?

Är då tyngdpunkten längre fram på en radiostyrd modell av Gripen?
Är en flyttning av tyngdpunkten då tillräcklig för att kompensera bristen på datorer och istället går det att använda "normala" pilotegenskaper?

På en fullskalamaskin, påverkas inte flygplanet av gyrokrafterna i motorn?

(hittar ingen lämplig Gripentråd, Flytta gärna om det finns)
imint
QUOTE (Flamdämpare @ Feb 16 2006, 14:17 ) *
Funderar på en sak angående en Radiostyrd Gripen.

Om jag förstått det rätt så är Gripen aerodynamiskt instabilt i underljudsfart genom att tyngdpunkten är längre bak än normalt?
Detta kompenseras med upp till fem datorer?

Är då tyngdpunkten längre fram på en radiostyrd modell av Gripen?
Är en flyttning av tyngdpunkten då tillräcklig för att kompensera bristen på datorer och istället går det att använda "normala" pilotegenskaper?

På en fullskalamaskin, påverkas inte flygplanet av gyrokrafterna i motorn?

(hittar ingen lämplig Gripentråd, Flytta gärna om det finns)

Svaret är ja, det är bara att flytta fram tyngdpunkten till en lämplig punkt i förhållande till lyftkraftcentrum. Sedan är det bara att flyga som vanligt.
magnus242
QUOTE (imint @ Feb 16 2006, 14:52 ) *
Svaret är ja, det är bara att flytta fram tyngdpunkten till en lämplig punkt i förhållande till lyftkraftcentrum. Sedan är det bara att flyga som vanligt.

Tråd om Tarus där stabilitet och trimning förklaras
Så slipper vi fler missförstånd om tyngdpunkten och lyftkraftcentrum när det gäller stabilitet. banghead.gif
steelspear
Till mitt stridsvagnsprojekt
Här är en bild på en färdig ändförbindare. M3 skruven är inte den som ska sitta där utan ett "hopkok" av en mutter och gängstång för att få någorlunda rätt utseende.

Någon som vet vart man kan köpa 500-1000 M3x8? Har inte så stor lust att köpa dom i förpackningar om 20 för 50:- från en modellbutik... dry.gif har några ledtrådar redan men jag kollar om nån på forumet har nån smart idé

bara 299 st kvar... det går dock snabbare än vad jag trodde... 5 timmar för ändförbindarna har jag uppskattat det till nu..

eskil
QUOTE (steelspear @ Mar 2 2006, 09:42 ) *
Någon som vet vart man kan köpa 500-1000 M3x8? Har inte så stor lust att köpa dom i förpackningar om 20 för 50:- från en modellbutik... dry.gif har några ledtrådar redan men jag kollar om nån på forumet har nån smart idé

Bygghuset i Stockholm säljer skruv, mutter och sådant i lösvikt.
Flamdämpare
Lyckades få igång min kamera..
Här är ett par bilder på min vädrade M1046 Humvee TOW. Jag ville göra den som en ren "armetaxi" utan vapen. Den är långt ifrån klar, delarna ligger löst på så därför syns en del skarvar. Antenner, Speglar och diverse återstår att monteras. Som damm har jag använt vanligt mjöl som jag hält färg på. Jag baddade på det med en gammal disksvamp. Ville bara visa hur vädringen ser ut.

Bild 1.

Bild 2.
martinator
QUOTE (steelspear @ Mar 2 2006, 09:42 ) *

prova
http://www.sifvert-skruv.se/

/martinator
johanp
QUOTE (Flamdämpare @ Mar 9 2006, 09:30 ) *
Här är ett par bilder på min vädrade M1046 Humvee TOW. Jag ville göra den som en ren "armetaxi" utan vapen. Den är långt ifrån klar, delarna ligger löst på så därför syns en del skarvar. Antenner, Speglar och diverse återstår att monteras. Som damm har jag använt vanligt mjöl som jag hält färg på. Jag baddade på det med en gammal disksvamp. Ville bara visa hur vädringen ser ut.

Snyggt! Men vad händer när du ska damma av den med en trasa eller nåt? Försvinner inte vädringen då?
eskil
QUOTE (johanp @ Mar 9 2006, 16:54 ) *
QUOTE (Flamdämpare @ Mar 9 2006, 09:30 ) *

Snyggt! Men vad händer när du ska damma av den med en trasa eller nåt? Försvinner inte vädringen då?

Färgen borde hålla det mesta på plats.
Flamdämpare
QUOTE (johanp @ Mar 9 2006, 16:54 ) *

Tack! De gånger jag dammar med fasta föremål brukar jag använda stora sminkborstar som används till pudersmink. (vet inte vad det heter) borsten har 30-40mm långa strån och är runt 40-50 mm i diameter.

QUOTE (eskil @ Mar 10 2006, 11:43 ) *
Färgen borde hålla det mesta på plats.

Den är "slitstarkare" än jag trodde. Det är klart att jag kan skrapa av dammet lätt om jag försöker.
Som Eskil säger, färgen håller bra. Du behöver en grundfärg att börja på. Därefter häller du ut färg på en bit kartong och strör försiktigt på mjöl/florsocker etc. Badda ner pulvret i färgen med en tvättsvamp/disksvamp och pröva på en bit kartong innan du baddar på modellen. Knepet är att lägga på färgen rätt. Lägg på flera tunna baddningar hellre än en stor. Det fina med mjölet är att texturen blir bra till skalan.
Erik_G
Färgat mjöl?
Du har aldrig använt vanlig torrpastell? Det är iallafall något jag kan rekommendera för att skapa dammighet, sot mm. Torrpastell köper man i konstnärsbutiker och kostar inte många pengar alls. De har ungefär samma konsistens som kritor till svarta tavlor. När vill skapa "dammet" tar man bara och maler ner en bit pastell genom att skrapa på den med skalpelen eller med ett grovt sandpapper. Sedan kan man borsta på pulvret med en lite större pensel. Om man inte har rätt färg kan man blanda i pulver från en annan krita.
Ett (dyrare) alternativ är att köpa speciella "modellbyggarpigment". Dessa pigment säljs i små burkar och är redan i pulverform. Skillnaden på pigmenten kontra pastellpulvret är att pigmenten är starkare i färgen då pigmenten är "ren" färg kontra pastellen som ju även innehåller bindemedel för att de ska hålla ihop i kritform. Färgpigment liknande de som säljs inom modellbyggarkretsar lär även finnas att köpa i en del konstnärsbutiker, till ett betydligt lägre kilopris biggrin.gif

Nackdelen med pigment/pastell är att modellen blir känslig för hantering. Modellerna tål varsam dammning, men inte att man kladdar på dem med sina fingrar, då det lätt blir fingeravtryck. Båda metoderna kräver mer eller mindre matta modeller för att pigmenten/pastellen ska fastna.

Pigment in action

/E
Flamdämpare
Tack för tipset om torrpastell, Ska prova det vid tillfälle. Fick nedanstående tips av en god kamrat, Jag sätter inte ut hans namn dock.
Detta används för att ge ett sandigt/dammigt/snöigt intryck där sand/damm/snö trängt ner i skarvar och skrymslen.

"Till sand tog jag en droppe humbrol nr 250 och fem sex droppar thinner, detta gör att det blir en rinnig, tunn blandning som rinner ner i alla skarvar och när det har torkat är det sandigt yta med störst ansamling i dom djupa partierna på modellen.

Prova först på ett gammalt objekt, ganska lätt att man ”tar i” med blandningen."
Flamdämpare
QUOTE (Flamdämpare @ May 25 2005, 08:42 ) *
Har funderat på att börja bygga en T34-85 i skala 1:16. Bosses hobby tar 990 kr för den. Googlade lite för mer info och sprang på den här länken. Efterlyser mer tips och ideér. Funderar på någon form av diorama också, Ideér, tips och råd mottages tacksamt.

Någon som känner till mer om den här sortens Camouflage? Jag tolkar det som om det ska föreställa trädstammar, men är inte säker.
Länk.

Erik_G
QUOTE (Flamdämpare @ Mar 27 2006, 14:56 ) *
Någon som känner till mer om den här sortens Camouflage? Jag tolkar det som om det ska föreställa trädstammar, men är inte säker.
Länk.

Den försöker efterlikna en död grävling på vinterväg?
Flamdämpare
QUOTE (Erik_G @ Mar 27 2006, 18:47 ) *

Länk.

Den försöker efterlikna en död grävling på vinterväg?

Jag hittar inte likheterna?

martinator
nä nä, men du har ju en bild på en sommarväg.... laugh.gif

/martinator
Fj Fjun
Har funderat på att börja bygga en T34-85 i skala 1:16. Bosses hobby tar 990 kr för den.

Det var som tusan, jag köpte min T34-85 mod 1944 där i december förra året för 790kr! Hur som helst så var det kul med en större skala, hoppas på mer modeler från dem då Tamiyas är för dyra och dåligt detaljerade för skalan.
Bappelsinmannen
Kan inte undanhålla er styrengrabbar denna länk!

Otroligt!!

//Nisse
Erik_G
QUOTE (Bappelsinmannen @ May 3 2006, 11:12 ) *
Kan inte undanhålla er styrengrabbar denna länk!

Otroligt!!

//Nisse

Det klassiska fallet av att lagom tills dess att man förfärdigat sitt unika scratchbygge, släpps det en jättefin bygsats av samma förlaga i samma skala. I detta fallet så kom det i samma veva en 1/35 Hind från Trumpeter, som tydligen ska vara ganska bra. biggrin.gif

/E
Erik_G
Tänkte bara bjussa på lite bilder på mitt senaste projekt. En AH-64D på någon FARP någon stans i Afghanistan

/E
Lord
Erik_G

Snygg. Jag antar att du ställer alla dina modeller i någon snärtig hylla motsvarande. Du skulle inte kunna slänga upp en bild på alla modeller samlade? Vore kul att se.
Yxa
Den här var ju rätt kul ju. laugh.gif
Ringo
QUOTE (Yxa @ May 6 2006, 16:41 ) *
Den här var ju rätt kul ju. laugh.gif

Cool!
Snacka om "precise modeling"!! De har tom fått med det som inte ska synas :P
Flamdämpare
Någon som har erfarenhet av ICM byggsatser?
Faers
Hoppsan. Här var en del riktit snygga modeller! Jag som var nöjd med min 1:72 Chieftan blush.gif Ja, det är bara hitta en bättre byggsats och på det igen.
steelspear
Har uppdaterat min hemsida lite grann med några små bilder på byggets framskridande.
Har under den senaste tiden färdigställt pendelarmsstationer, spännhjulsstationerna samt gjort en första komplett bandplatta. Bandplattan blev bra men har visa saker jag ska göra bättre innan jag "serieproducerar".

Om någon har nått av de följande och inte längre vill ha dem så hör av er så pratar vi affärer laugh.gif

Sammanställning skruvbehov
Typ Dimension Totalt
6-kant M3x8 280
Insex M3x12 50
Insex M3x16 100
Insex M3x20 20

Bandplatta

Arbetet går framåt som sagt men om ni undrar när den är klar så har jag ingen aning... jag vill ha den klar inom ett år iaf... banan_rock.gif
Erik_G
Landsverks lilla pansarbil i skala 1/76. Byggsatsen är producerad av Kjell Svensson och jag vann den på C4-Open 2004.

Bilderna, gör knappast modellen rättvisa då modellen bara är runt 7 cm lång, men på min skärm är den 17 cm. Det finns byggare som kan komma undan med det, men inte jag biggrin.gif

Hoppas iallafall den glädjer forumsmedlemmarna Olga-Belle och Lynx_39

/E
The Swede
Vad diggar ni DETTA "lilla" schratchbygge? biggrin.gif
Berg
QUOTE (The Swede @ Aug 3 2006, 21:08 ) *
Vad diggar ni DETTA "lilla" schratchbygge? biggrin.gif

Om jag får vara fräck, så är detdär lite mer intressant än ditt bygge.. vissel.gif dribble.gif
Olle P
Tänkte diskutera olika 3D-kamouflage.
Jag har ingen erfarenhet av dessa i modellsammanhang, men vill ventilera mina tankar och idéer.

Maskeringsnät (Den tunna standardtypen som används till fordon, tält, tunga vapen, etc.)
Gasbinda, som nämnts tidigare i denna tråd, verkar vara en bra grund.
Jag har även funderat på myggnät alternativt perforerad bomullsduk.
Tips till mindre skalor?
På försvarshistoriska muséet i Jönköping har de några modeller av haubitsar med virkad spets som maskeringsnät...

Barracuda MCS
Här har jag klurat på att använda någon frotté, för att få en bas med flikar. Kanske bäst för mindre skalor.

Ghillie
Den traditionella varianten med längre juteremsor bör kunna tillverkas av bomullsremsor. Antingen limmar man fast varje remsa individuellt, eller så klipper man större remsor med fransar. Det här skall jag definitivt testa själv, med försvarets halsduk m/59 som bas.

/Olle
Olle P
Nu har jag gjort ett snabbtest.

En gammal 30mm hög stormtrooper fick bli mannekäng. camo.gif
20 minuters arbete med sax, knappnål (som jag tog från halsdukens prislapp), en pincett och en tub modellim resulterade i detta:

Lägger man ner mer jobb på att få fransarna olika långa och målade i olika färger så blir det nog ett toppenresultat.

/Olle
martinator
var och besökte ett storskaligt modellbygge igår. Wunderland i Hamburg.
Ta en titt under Pictures, se och njut. Kostade endast 9 euro i inträde, och trots en timme kö var det värt det. I den lilla butiken reade de ut wiking modeller i 1:87. Köpte 16 stycken lastbilar för endast 58 euro!!
/martinator
linc
Jag tar och kastar mig in handlöst här bland SoldF:s alla modellbyggarveteraner. Först är det kanske på sin plats med en liten varning, det här är mer eller mindre den första modell jag bygger, de jag gjorde på mellanstadiet räknas inte har jag insett nu i efterhand när jag har kollat på dem. Så, då var det sagt. smile.gif

Sen kan vi ta en liten bakgrund till det hela: Efter att ha flugit Blackhawk ett par gånger under KS12 (för ganska så exakt ett år sedan) så köpte mina systrar den här modellen till mig, de tyckte helt enkelt att det var dags för mig att bygga en sådan. Egentligen är det en Pave hawk i skala 1:48 från Italeri som jag har försökt få att se ut som en av amerikanernas medevac-Blackhawks (HH-60L?).

Eftersom inredningen skiljer sig åt ganska mycket mellan de två helikoptrarna har jag helt enkelt fått avstå från den och bygga ihop helikoptern med stängda dörrar. Det är inga dekaler på helikoptern förutom inne i cocpiten (men de syns ändå inte), kors och alla andra detaljer är målade helt på frihand. De detaljmissar som jag har lyckats upptäcka än så länge är att de små dörrarna bakom cocpit sitter lite fel, den främre av dem ska sitta längre in än den andra, inredningen saknas som sagt liksom texten "UNITED STATES ARMY" som ska stå på bakkroppen. Eftersom det egentligen är en USAF Pave hawk så följde inga dekaler med den texten med så om det är någon som har 2 st "UNITED STATES ARMY"-dekaler i skala 1:48 till övers så tar jag tacksamt emot dem smile.gif

Jag har också sett att det finns dekalsatser för att göra egna dekaler på Wentzels hobby. Är det någon som har några erfarenheter av dessa och kan det något att investera i?

Är det förresten någon som kan ge några tips om dekaler, jag är som sagt ganska ny när det gäller att bygga modeller (seriöst i alla fall) och jag blir mest galen på dem. Först fipplar man runt med dem och helt plötsligt har man dem i pannan och när man sedan lyckas få bort den därifrån till modellen så blir det bara snett och konstigt, jag behöver alla jägartips jag kan få känner jag smile.gif

Några detaljer har jag tillverkat på egen hand, dels antennen som sitter vid stjärtrotorn som egentligen är ett strå från en pensel och så "skenan" som sitter på stjärtbomen (heter det så?) som är tillverkad av ståltråd och papp. Är det förresten någon som kan berätta vad den skenan är till för? Jag såg den på mina foton som jag tog under KS12 och tillverkade en miniatyrvariant av den som jag satte dit på modellen men jag har ingen aning om vad den är till för egentligen smile.gif

Här kommer då skapelsen till slut, jag är tacksam för alla tankar, förslag, idéer, tips och råd jag kan få. "Dioramat" är för övrigt tänkt att efterlikna helikopterplattformen utanför sjukan på Bondsteel och baserar sig på ett fåtal relativt dåliga bilder på densamma.

En sista sak. Jag vet att det sitter en skylt med text på i närheten av den högra lampan (när man står med ryggen mot sjukan). Är det någon som vet vad som står på den eller som råkar vara nere i Kosovo nu och har lust att kolla det åt mig eller ännu hellre försöka ta kort på den/dem?

Tacksam för alla svar!
steelspear
En liten uppdatering om mitt radiostyrda strv 103 projekt:

Fick ett hel lass med skruv, värt 1000:- i runda slängar för ett par veckor sen... så nu är det rätt sorts skruv på rätt ställe.

Dessutom... så fick jag bärhjulen i fredags... de är asgrymma... as you can see...

För mer bilder hänvisar jag till min hemsida
http://hem.bredband.net/pansar/

BTW, någon som har nått tips för hur jag ska lägga på slitytan på bärhjulen?

den helst vara i gummi, 8mm tjock och se snygg ut... smile.gif

Har testat med 6 mm gummimatta, superlim och vulktejp men tejpen kommer aldrig hålla den mekaniska nötningen... Nackdelen med mattan är att det blir en skarv... går den att smälta bort tror ni?

Att sleva på mängder med silikon blir för dyrt då det skulle bli för stora volymer (16 hjul x 37 cm x 2 cm x 0.8 cm = 950 cm2 = jävligt dyrt om man ska ha silikon...
The Swede
Finns det inte gummihjul till truckar motsv. i den storleken som går att modifiera?
Kolla med någon tillverkare av truckar.

Lycka till med projektet.

The Swede pansar2.png
tinhead
Prova att limma gummi mot metallen med liquisole, glöm inte att "rugga" gummit innan dvs sandpappra så den inte har en slät yta.

Annars kanske någon gummifabrikör kan ta fram en gummiring i rätt dimension som du bara trär på och kan fästa med skruv?
eskil
QUOTE (steelspear @ Oct 15 2006, 11:59 ) *
Har testat med 6 mm gummimatta, superlim och vulktejp men tejpen kommer aldrig hålla den mekaniska nötningen... Nackdelen med mattan är att det blir en skarv... går den att smälta bort tror ni?

Om du skär skarven i 45° så kommer den inte att bli lika markant som om den vore rak.

Edit: Jävligt snygga bärhjul för övrigt. Den som har gjort dem vet hur man kör en svarv.
Monstertobbe
Undrar om är finns någon CV90 modell som man kan bygga eller en liknande som man kan modifiera om till CV90

Tack pansar2.png
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.