Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny TV-serie OVER THERE
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2
marcuzt
Sett avsnitt 5 nu, tycker den är en helt okej serie. Visar på hur det kanske går till. Tyckte först den var lite väl pro amerikansk men det är inte så farligt nu efter 5 avsnitt.
holy
Har beskådat härket nu.

Summering: Ingen slump att det är just Fox som fått äran att producera en serie som skall skildra de Amerikanska truppernas dagliga varande i Irak. Skräp rakt igenom. Perfekt reklamfilm som säkert kommer kunna sluta leden både vad gäller rekrytering och opinion.

Betyg: En lerig och illalluktande känga av 5 möjliga
Gustav Björklund
QUOTE (holy @ Aug 27 2005, 12:22 )
Har beskådat härket nu.

Summering: Ingen slump att det är just Fox som fått äran att producera en serie som skall skildra de Amerikanska truppernas dagliga varande i Irak. Skräp rakt igenom. Perfekt reklamfilm som säkert kommer kunna sluta leden både vad gäller rekrytering och opinion.

*

Bra summering, men jag tycker att serien verkar ha lite action och verkar vara kul att se på. Jag brukar vanligtvis inte ta några politiska intryck från tv-serier ändå, och jag vill ha explosioner och våld när jag ser på tv.

Någon som vet om man kan få tag på Fox via Viasat? Isåfall hur?
Tintin
QUOTE (holy @ Aug 27 2005, 12:22 )
Har beskådat härket nu.

*

Jag vet inte om vi sett samma serie, men inte fasen är det någon romantiserad propaganda serie inte. De amerikanska soldaterna visas ju knappast från någon odelat positiv sida...
Trots sina många militära felaktigheter så tycker jag serien är riktigt bra.
knaZen
Jag tycker att serien är helt okej. Blir bättre och bättre för varje avsnitt som går. Ska bli intressant att se vad avsnitt 6 bjuder på för godis!
marcuzt
håller med föregående talare. Gillar att de faktiskt visar att det går åt skogen för en del och lite bättre för en del än att måla upp en rosenröd värld som en annan trådskrivare verkade hävda att de gjorde....
knaZen
Har nu sett både rescue me och over there.
Måste säga att båda är två bra serier. Fast i längden så föredrar jag nog over there.
Fast rescue me har sin höjdpunkter det med.
Tänker följa båda serierna.
Ska bli härligt att se avsnitt 7 av over there imorgon!
Avsnitt 6 var ju så jääääävla bra!
Gustav Björklund
Hur får jag tag på Fox? Vi har viasat här hemma, någon som vet?
knaZen
Har hittat en extremt irriterande sak i Rescue Me.
Dom knullar hit och dit hela tiden, snackar snusk jämt och ständigt och gör en hel del brott.
Men får man se några bröst?! NEJ!
Det är ju sjukt. Så mycket värre saker, beskrivingar, ord & scener som är tusen gånger värre än att visa lite bröst.
Ja, jag kanske borde skaffa flickvän. Men det irriterar mig fan.

Ursäkta mitt språk.
RRM Sjöbev
Bättre och bättre..helt klart, trevlig löjtis de fick hehe blink.gif
Skunken
Ja, han verkar vara en trevlig "prick"... blink.gif
Gôtt att få läppen bränd som Mrs. B. tveka.gif Eller inte...

Ja, serien funkar hittills för mig. Undrar bara om den nått sin höjdpunkt än/hur många avsnitt det är kvar?
julenissen
QUOTE (Skunken @ Sep 8 2005, 20:59 )
Ja, serien funkar hittills för mig. Undrar bara om den nått sin höjdpunkt än/hur många avsnitt det är kvar?
*

Dunno, men episode 7 er ute.
Vrom
QUOTE (Skunken @ Sep 8 2005, 21:59 )
*

Svar på din andra fråga kan du i alla fall få på tv.com. Om det blir fler säsonger eller ej vet jag inget om.
marcuzt
I am your new Lt. You can call me Lt.

clap.gif
prsk
någon som har lust att PM:a mig om eventuell länk där man kan ta hem serien? testat med DC men hittar inge var jag än söker
FkN
Finns på piratbukten.
Dies irae
QUOTE (Fk Nordin @ Sep 10 2005, 10:59 )
Finns på piratbukten.
*

Eller så kan den laddas från min ftp.
Skicka PM så ska vi se vad vi kan fixa till......
Dies irae
Nu finns del 8 att ladda ner. Helt ok avsnitt, men för lite möp.
Skunken
Ja, de glider ifrån ämnet. Det fokuseras på mycket annat, som hör till förvisso. Man kanske inte förväntar sig det (nya ämnesinslag/glid) i en serie av denna typ...

Men som sagt, hittills funkar serien för mig.
Fu Dahlberg
QUOTE (Skunken @ Sep 15 2005, 22:46 )
Ja, de glider ifrån ämnet. Det fokuseras på mycket annat, som hör till förvisso. Man kanske inte förväntar sig det (nya ämnesinslag/glid) i en serie av denna typ...

*

Vilket ämne? jag tycker serien bra tar upp saker såsom hur krig påverkar saker, inte bara soldater, utan även deras familjer mm
marcuzt
Jag tycker serien artar sig väldigt bra och är ingen action-möp-serie utan en mer "realistisk" serie...
drmagoo
Sett några avsnitt nu, blev lite avskräckt under första avsnittet... som den hobby-MÖP jag är så reagerarde jag på att jänkarna bara hade 2 sätt att strida på:
1: Gömda bakom en jordvall
2: Köttvägg rakt mot fienden...

Men det är väl som med alla tv-serier/filmer... svårt att få allt rätt ...

Men avsnitt 2-5 är mycke bättre och det är verkligen en sevärd serie...
Skunken
QUOTE (Fu Dahlberg @ Sep 16 2005, 01:32 )

*

Vilket ämne? jag tycker serien bra tar upp saker såsom hur krig påverkar saker, inte bara soldater, utan även deras familjer mm
*

Ämnet/den förutfattade bilden jag hade innan serien som enbart pang-pang i Irak. Alternativ #2 är nog det jag lite luddigt syftar på... Till skillnad från många andra krigsserier/-filmer där det fokuseras väldigt lite/inte alls på de som kämpar där hemma, gör denna det ganska mycket, vilket överraskade/förvånade mig. Men, som jag skrev, hör dessa inslag till.

Hoppas poängen av mitt inlägg framgår.
Fu Dahlberg
QUOTE (Skunken @ Sep 16 2005, 16:21 )
QUOTE (Fu Dahlberg @ Sep 16 2005, 01:32 )

*

*

Ämnet/den förutfattade bilden jag hade innan serien som enbart pang-pang i Irak. Alternativ #2 är nog det jag lite luddigt syftar på... Till skillnad från många andra krigsserier/-filmer där det fokuseras väldigt lite/inte alls på de som kämpar där hemma, gör denna det ganska mycket, vilket överraskade/förvånade mig. Men, som jag skrev, hör dessa inslag till.

Hoppas poängen av mitt inlägg framgår.
*

5 by 5
Skunken
Det tackar vi för.
david_88
Har någon hittat avsnitt 9? Jag kan inte hitta det. iaf inte på piratbutiken....
Dies irae
QUOTE (david_88 @ Sep 24 2005, 17:45 )
Har någon hittat avsnitt 9? Jag kan inte hitta det. iaf inte på piratbutiken....
*

Håller på att få kramp, ingen 9:a att få tag på än?
david_88
Nä ingen som jag hittar iaf.. blyg.gif
Dies irae
QUOTE (david_88 @ Sep 24 2005, 22:40 )
Nä ingen som jag hittar iaf.. blyg.gif
*

Finns nu fun_icon_nana.gif
Trash
Senaste avsnittet finns ute nu. smile.gif

Edit: Lyckades missa föregående post. banghead.gif
Lockwed
Avsnitt 10 finns uppe nu saint.gif
odenmedic
QUOTE (Lockwed @ Sep 29 2005, 15:03 )
Avsnitt 10 finns uppe nu saint.gif
*

yapp troligen det basta avsnitet (missade 8-9).

Sgt. Scream: (screaming) Permission to speak privately, sir!
Lt. Underpants: Must you shout everything you say?
Sgt. Scream: Yes, sir, owing to the fact that I encounter so much deafness, sir.

Och
Over There scores in global cable deal
TeLu
Avsnitt 11 finns uppe nu 5.gif
david_88
Någon som har avsnitt 12? Piratbutiken har det inte
odenmedic
QUOTE (david_88 @ Oct 16 2005, 11:14 ) *
Någon som har avsnitt 12? Piratbutiken har det inte

Det beror pa att Fx inte visade Over There Forra veckan pga Major League Baseboll slutspel. Avsnitt 12 kommer att visas 10/19 @ 22.00 eastern time.
TeLu
Avsnitt 12 finns uppe nu
Blackadder
QUOTE (TeLu @ Oct 20 2005, 18:14 ) *
Avsnitt 12 finns uppe nu

tycker serien går från klarhet till klarhet... gruppen mognar och det gör skådisarna med, visst är det amerikanskt men likafullt sevärt.

/b
NordicFear
nu finns avsnitt 13 uppe...

tycker serien får ett helt klart godkännt betyg
Status quo
Tyckte första avsnittet var rätt dåligt men det låter ju som de flesta gillar serien efter några program, så jag får väl återuppta tittandet smile.gif
förövrigt så kan jag ju säga att alla bilder jag sett på irakier som strider (egen filmat) så skjuter dom med båda ak47 och ksp (den ryska varianten) från höften. Dock tvivlar jag på att de är så självmordsbenägna som första avsnittet visade det.
Fast nu kom jag precis på att den här diskutionen är rätt korkad efter som det antagligen varierar från strid till strid, med erfarenhet och vapenhantering samt självmordsbenägenhet :P
Nu blev det väldigt OT här.
Höfta FTW!! biggrin.gif
Snabeldraken
Synd bara att serien nu är slut och en andra säsong ser rätt osannolik ut..
david_88
QUOTE (Snabeldraken @ Nov 2 2005, 13:35 ) *
Synd bara att serien nu är slut och en andra säsong ser rätt osannolik ut..

MMM jag läste också det, men man an ju alltid hoppas på att det bir en säsong 2. men man vet ju aldrig,
fogel02
synd att den är slut, kan alltid hoppas på att det blir en säsong 2

Bara jag som tyckte att det var ett ologiskt slut, kändes inte som ett slut utan bara ett avsnittsslut
NordicFear
ja nåt sorts riktigt slut borde ju serien få. avslutar man en bra serie på ett sådant sätt borde man få spö straff eller liknande...
[MPJ]Sgt.Ratchak
Verkar bli dåligt med en säsong två.
Länk
henke
Kanske inte den bästa och realistiska krigs-serien någonsin, när man är bortskämd med Band of Brothers och liknande.
Den visade ju iaf en del av problematiken med kriget i Irak.
Tyvärr så var ju slutet på del 13 inte ett värdigt avslut för en hel serie. ;(
Raffsec
Vet inte om det tagits upp på annan plats men TV 6 visar denna serie på lördagar 22:35
SweMedic
QUOTE (NordicFear @ Nov 2 2005, 21:12 ) *
ja nåt sorts riktigt slut borde ju serien få. avslutar man en bra serie på ett sådant sätt borde man få spö straff eller liknande...

Detta hände även Line of Fire, en riktigt schyst serie om FBI o ett brottssyndikat, man hade planerat för en säsong 2, men helt plötsligt ströps budgeten o man fick avsluta allt på ett enda avsnitt.... man blir lite sur som sagt
DavvE
Hej.

För det första vill jag säga att denna serie är ju inte speciellt ny! Det första avsnittet sändes 7/27/2005 i USA. Och för det andra så är denna serire hur vinklad som helst. Tittade på ett par avsnitt, var ju bara skit - Men det är ju vad jag tycker. För det tredje och sista så JA, den sänds i Sverige på TV6.

Om jag redan har skrivit något som någon annan redan har gjort så ursäktar jag så mycket. För jag orkade inte läsa alla poster.

Hadet
Gator
Okej, för oss med usel VHS-fu, hur slutade det på TV6 senast sända avsnittet (episod 3) ?
Videohelvetet la av i sista reklampausen... Malajn.gif
HV.gif
herman30
Serien går på Finlands Mtv3. Andra avsnittet slutade för några minuter sen. Vet inte riktigt om jag gillar den ännu. Men det här andra avsnittet var bättre än första så kanske det finns hopp. Verkar vara rätt så realistiskt. Tror jag (måste ju kasta in en brasklapp).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.