Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Windows XP hjälp
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
hejo
En polare har tydligen installerat om xp. Han fick nån ny version med ett snyggt blått färgschema som tydligen fanns där som original. Nu undrar jag om nån på forumet vet om man kan fixa det till "vanliga" xp professional utan att använda massa krångliga, dryga program typ desktopX?

tack!
Rickard N
Högerklicka på skärmbakgrunden och välj något ballt tema som passar dig.
gislemark
Finns det ingen som har fixat ett ballt windowstema med m/90 stuk???
Hans Engström
Finns det något sätt att få ett tema som ser ut som det monokroma man ser när XP börjar stänga av?
nilsson
QUOTE (Hans Engström @ May 3 2005, 20:06 )
Finns det något sätt att få ett tema som ser ut som det monokroma man ser när XP börjar stänga av?

Du kan själv modifiera något av de befintliga färgschemana för att uppnå nästintill önskad effekt.

Jag har ändrat i princip allt mitt till grå-tonat. Förutom den fina gröna "Startknappen" och det fina röda "Stängakrysset" på alla fönsterrutor.
Dessa två borde också vara möjliga att ändra, dock har jag inte orkat leta vidare.

/nilsson
IT-konsult med inriktning användarstöd
OBRON
Kan det vara Windows Longhorn ?

Kör det själv, lite halvbugg dock här och där! dry.gif
hejo
Tack för tipsen, men jag vill byta ut hela startmenyn och så också så det ser lite ballt ut smile.gif
combat
Det låter mer typiskt Windows XP Media Center Edition.
/ Combat
HV.gif Rangern.gif HKPn.gif
Rickard N
QUOTE (hejo @ May 4 2005, 08:53 )
Tack för tipsen, men jag vill byta ut hela startmenyn och så också så det ser lite ballt ut smile.gif

till vad och vad är ballt?
combat
ballt är windows 95 ehhehehe.
Rickard N
då väljer man "klassisk meny" smile.gif
Strix
QUOTE (gislemark @ May 3 2005, 20:02 )
Finns det ingen som har fixat ett ballt windowstema med m/90 stuk???

Sök och du skall finna!

http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic...t=0&hl=xp-theme
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.