Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SCWC 1985
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Hornet
Hej skulle bara vilja berätta om denna ganska nya moden till Operation Flashpoint
inte att förknipa med SFP Swedish Forces Pack även fast vi jobbar nära dom
vi ska göra svenska saker från 1985 och där omkring så snart hoppas vi att ni ska kunna försvara sverige mot den ryska invasionen som aldrig ägde rum

SCWC forum hosted on SFP forum

tänkte vissa lite bilder och be om hjälp av er som kan och käner för det

tro mig har letat på google mm fast det fins inte så myket som man hoppas

först ut är PvPjäs 1110

Sedan STRV 103c (nej modellen är inte från den sten döda moden OWN)

Och så har vi lite objects för en svensk ö vi jobbar med

Konsum

vad vi behöver hjälp med är fler bilder på liknande saker bunkrar värn och sådant som kan finnas där just ni bor

samt om någon är en jävel på paintshop så behöver vi någon som kan göra texturer

/Sandqvist aka Hornet85

edit: av någon anledning postade jag gammla bilder av 103 nu är det dom nya
Magnus
Hur kommer modden funka med nya Operation Flashpoint 2 som snart kommer?
Hornet
svar ja

och snart hehe hösten 2006 är senaste vi har hört :(
simon
Var det inte våren 2006?
Skuggan
hur det kommer funka med OFP2 får vi se när det kommer, vägen dit är förbannat lång.

hur som helst, kan ni och känner ni att ni vill göra saker åt oss så slå en pling (dvs PM eller MSN/ICQ whatever)

vi kan säga redan nu att vi har planerat ett fåtal saker, tex SKP och en gammal hederlig Volvo 245 (Kombin altså)
så har ni bilder på dessa saker är det bara att skicka, ju mer bilder vi får desto snyggare blir det smile.gif

Volvon funkar med bilder på Civila eller gamla Televerkets bilar, även polisversion funkar, men vi kommer troligen inte göra någon polis som det ser ut nu.
fast, helst vill vi då ha på militära bilar biggrin.gif

bilder på Strv 102 eller 104 är också välkommna.
skicka grejjerna till Sandqvist helst då han gör modellerna.
Hornet
kp-bil på g nu

Bild på modellen
bra myket mer gjort på den nu

det jag behöver är bilder på insidan av den i förarhytten så jag kan få till det riktigt bra
simon
Fanns KP-bilen i tjänst 1985?
Skuggan
QUOTE (simon @ May 1 2005, 09:56 )
Fanns KP-bilen i tjänst 1985?

den användes väl en bit in på 90talet på gotland ;)

så joi, nog användes den på 80talet biggrin.gif
om inte annat så är den ju jävlig vacker, och vem vet vad som hade släpats fram ur bergrummen ifall ryssen attackerats (vilket altså är vårat scenario)
dock kommer vi inte ha med saker som kom i tjänst efter 1985 (förutsett att det inte redan var planerat att införas redan)

så, uniformssystem 90 KANSKE kommer med på ett hörn, likaså AK5 (Kj? *hint hint*)
men i övrigt, det som fans 1985 eller var troligt att det hade använts i krig bör komma med, dock inga gamla gråa vadmals uiformer (som det ser ut nu, allt beror på hur många vi får som kan göras 3d modellerna)

rättning, det är fel att säga "allt", vi kommer göra det vi orkar och hinner.
Hornet
så ja nu har problemet lösts med hur många soldater man kan ha där back rätt trångt nu men ändå

bara americanska soldater då jag glömde att starta spelet med SFP moden

Skuggan
haha, nu när jag ser bilden sådär, ser ut som grabbarna i mitten luktar illa eller nåt, alla träbnger ihop sig ifram eller ibak biggrin.gif

ser lite lustigt ut ;)
Hornet
Torsdag behöver jag säga mer?
Larsleo
Kommer man kunna köra uppsuttet skytte på IKV91?? B)
simon
QUOTE (Span-eliasson @ May 2 2005, 16:43 )
Kommer man kunna köra uppsuttet skytte på IKV91?? B)

OFP-motorn har ett fåtal begränsningar. Uppsutte skytte/Skytte från fordon är en av dem... :(
Nestor
QUOTE (simon @ May 2 2005, 15:45 )
QUOTE (Span-eliasson @ May 2 2005, 16:43 )
Kommer man kunna köra uppsuttet skytte på IKV91??  B)

OFP-motorn har ett fåtal begränsningar. Uppsutte skytte/Skytte från fordon är en av dem... :(

Och att använda ytterkulsprutan på stridsvagnar.

Har dock sett en video där man lyckats kringå de problemet.
Kanske kan använda scripts för att få soldater att sitta uppepå fordonet?
Hornet
det scriptet funkar tyvär just nu bara på fordon på plan mark altså bäst på båtar om det rör sig up och ner så funkar det inte

dock så kommer ytterkuslrutan på KP bilen funka samt att man kanske kan fixa ett scrit som få soldaterna att hoppa ur och ta eldstälningar om dom blir påskjuterna
Skuggan
det sista är definitivt en möjlighet, samma med att den skjuter rök i ovan nämnda situation.

dvs kommer bli ungefär "PANG" *rök* *avsittning*
och jo, den kommer ha 2st Ksp m/36 på taket biggrin.gif
den som fixar ljud till KSP och motor kanske får en preview på den innan vi släpper den ;)
Panzerfaust
Jag tycker det är jätte roligt att folk gör svenska grejer åså.
men lär ni er aldrig? Det moddas hit och det, folk har sina egna idéer osv... så slutar det med 3-4 halvklara projekt i slutet men ingen färdig.
simon
QUOTE (Panzerfaust @ May 2 2005, 21:06 )
men lär ni er aldrig? Det moddas hit och det, folk har sina egna idéer osv... så slutar det med 3-4 halvklara projekt i slutet men ingen färdig.

Vaddå, ska man sluta göra något innan det är färdigt, för att "andra har ju ändå inte släppt något rejält innan..."

Det har man förresten visst det. Dessutom är SFP4.0 i krokarna....
Nestor
QUOTE (simon @ May 2 2005, 20:11 )
Dessutom är SFP4.0 i krokarna....

Varför tänker jag helt otippat på frasen

"When it´s done"? :P
Panzerfaust
QUOTE (simon @ May 2 2005, 20:11 )
QUOTE (Panzerfaust @ May 2 2005, 21:06 )

Vaddå, ska man sluta göra något innan det är färdigt, för att "andra har ju ändå inte släppt något rejält innan..."

Det har man förresten visst det. Dessutom är SFP4.0 i krokarna....

Näe, det ska man inte. Men folk borde slå sin kloka huvuden ihop och göra något stort istället. Jag har sett flera moddar dö pga av olika anledningar. Inte så många svenska kanske, men den som verkade mest lovande när det begav sig rök ju.

SFP 4.0 har väl varit i krokarna bra länge nu?

Jag hade inte haft OPF instalerat på över ett år pga hårdvaru fel, instalerar det. Ska lägga in lite mods då jag va övertygad om att det måste kommit mycket nytt och flera som blitt klara sen jag spelade sist. Till min förvåning vare knappt nån skillnad mot innan.

Jaja, den som lever får väl se:)
Hornet
ingen skilnad ladda ner Y2K3 ffs www.ofp.info

vi jobbar ju tillsammans med SFP teamet och SFP 4.0 lär ju inte vara så långt borta nu

SCWC kommer kräva SFP 4.0 tack vare att vi ska använda deras vapen
Panzerfaust
QUOTE (Sandqvist @ May 4 2005, 13:39 )
ingen skilnad ladda ner Y2K3 ffs www.ofp.info

vi jobbar ju tillsammans med SFP teamet och SFP 4.0 lär ju inte vara så långt borta nu

SCWC kommer kräva SFP 4.0 tack vare att vi ska använda deras vapen

Syftade på dom mods som jag spanat på sen jag började köra OPF.
Klart att vissa grejer blir klara.

Vad gäller eran mod så är det ju helt klart ett stort plus att ni tar av redan färdiga grejer. Och jag om nån blir överlycklig om det släpps. Men jag säger bara "om" för jag har väntat och hoppats på så många mods men bara sett dom dö ut.
Det jag då stört mig på är att man inte slår ihop sig med en befintlig och kanske kan få saker klart. Men ni verkar ju ha hunnit gjort en del redan, plus att nu ju inte behöver göra vapnen.

Förövrigt spelar jag inte OPF längre för det började lagga satan efter jag la in XP.
För köra på den sämsta grafiska uppsättningen och då blir det lite smått tråkigt.
Men jag hinner nog köpa 3 nya datorer innan förändringarna vad gäller släppta mods är allt för stora :P
Hornet
Hugins klass Patrullbåt

Minfartyg typ Landsort

jo vi har även lite nyare saker än 1985

vissa småsaker som behöver göras på dom samt "måla" dom

sökerfortfarande bilder på allt och inget så om ni vill bidra så

pansar2.png
Straha
QUOTE (Sandqvist @ May 7 2005, 23:57 )

Den ska väl ändå ha det gamla 57mm-kanontonet och inte det där nya som sitter på nu? Och 40mm på landsort. Men det kan väl klassas in under de där småsakerna som behöver göras? =)
Hornet
jupp det klassas under där bara slängde på det för att ha något att vissa i vapenväg
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.