Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vapenrem/slinga LA85
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Razvedka
Söker efter bilder och tips hur man monterar och hanterar vapenremmen till brittiska LA85. Någon som har koll på det?
Yman
*Vips iväg till kasunen*

//Yman, BlåGul
fk_urb
Prova och sök på "SA80 Sling" vettja smile.gif
LeadHead
Vad är den där groteska saken ovanpå SA80:n för något? IR-sikte?
2Sharp
QUOTE (LeadHead @ May 7 2005, 11:37 )
Vad är den där groteska saken ovanpå SA80:n för något? IR-sikte?

Nu ser jag ingen bild, men, menar du den gamla vanliga klumpen?
http://www.cybershooters.org/SA80/SUSAT.JPG

Det är SUSAT siktet, tritiumbelyst riktmedel. Samma typ som används på Ak5B.
Sytare
Nej 2Sharp. Det var inte något SUSAT på den bössan. SÅg mest ut som ett Elcan SPECTER IR, men jag kan inte svära på att det var det...
ELCANS SPECTER IR-sikte
2Sharp
QUOTE (Sg Toll @ May 7 2005, 15:55 )
Nej 2Sharp. Det var inte något SUSAT på den bössan. SÅg mest ut som ett Elcan SPECTER IR, men jag kan inte svära på att det var det...
ELCANS SPECTER IR-sikte

Aye-aye, jag ser ingen bild..

7.gif
Sytare
Trust me. It was thee earlier today...
LeadHead
Det var en pryl som var ungefär lika tjock som själva vapnet, med längd ungefär från bakre siktet till främre siktet. Alltså typ (nästan) mer groteskt än ak 5 B med bildförstärkare (inte lika högt då). Den såg också ut att ha en sån där helmetallisk "pinne"-strömbrytare (modell gammal kontrollpanel).

Spyglass?
LeadHead
Efter att ha tittat på Elcans PDF så skulle jag säga att det inte var det siktet men jag kan ju ha sett fel. Elcan SpecterIR(+) ser lite för "clean" ut tror jag. Möjligen var det något större också men det kan ju vara SA80:n som är kompakt istället...
SnowFella
Det är en tidig modell av mörker sikte kallat IWS som användes innan CWS (KITE) siktet började användas.
L85 sikten

Snow
LeadHead
Som sagt, groteskt är ordet... Först trodde jag det var en paintballbössa... biggrin.gif
Ormtunga
Jag trodde det var ett vattengevär.

"Vadå? Varför skulle jag ge upp, han har ju ett vattengevär!"
Razvedka
@Andrew: tackar för den eminenta bilden! Har fått hjälp från annat håll oxo - så nu är frågan löst! Ganska trevlig sling för övrigt...dock ngt smal!:baskerPa:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.