De jag har är (2 st) från slutet av 80-talet. Inte lika mycket plast detaljer på avbärarbältet och bärremmar på dem som de hade en kort tid i början på 90-talet och som orsakade en massa reklammationer. Överlag så tycker jag att de håller hög standard med vävar och kedjor osv. Men som alla säckar, om du kan så passa på och provgå med vikt några timmar. Packa tunga saker högt upp och nära ryggen så bär du bekvämast. Kolla också att det inte är en damsäck, de är utformade för tjejer. Bärremmarna är smalare och avbärarbältet inte lika omfångsrikt som på en herrsäck. Sedan tror jag att man ska kunna finna någon symbol, i anslutning till där brodyren som visar modell och volym det är, att det är en damsäck (L=Lady osv). Om den nu inte skulle vara någon ungdom, kolla sömmar och dragkedjor så de är i ok skick. En "nackdel" skulle i så fall vara att man går och justerar om det steglösa bärsystemet hela tiden och aldrig blir nöjd.
Är den i bra skick, inte alltför gammal och om det inte är en budget modell (de hade tidigare flera olika serier med olika kvalité på materialet) så är ju priset för just den volymen bra. /Gusten