sitter och funderar på hur jag ska göra,mönstrade i höstas,fick befattningen mp/säk i första hand ,men nu i våras så fick jag brev att jag hamnat i utb reserven,överklagade och fick skyttegrupsbefäl i boden,men nu igår så fick jag brev igen där det stog att dom gjort fel och att min befattning är nerlagd.. jag vill göra lumpen..ska jag ringa pliktverket igen?när jag fick tjänsten i boden sa dom att det i princip var den sista lediga!men en kompis sa att han hade ringt direkt till k3 när dom la ner hans tjänst i boden,och att dom skrev in han på den vägen..vad tycker ni att jag ska göra?
Hmm, en, två, tre, fyra, fem, sex, sju. Hur många sådanahär trådar ska det startas innan rekryter inser att sveriges försvar står inför stora förändringar vilket innebär att allt bara är en j**la röra just nu?
Tror pliktis är rätt trötta på att det rings, överklagas och tjatas hela tiden. Dock gör dom nog så gott dom kan med de ingångsvärden dom får från FM.
EDIT, Så, nu har jag lugnat ner mig igen. BlåGul, ett tips är att nåla en samlingstråd med topicen "jag har blivit av med "min" plats och vill veta vad jag ska göra".
Det viktigaste man lär sig i lumpen är att "gilla läget", och detta lär många få känna på mellan mönstring och eventuella inryck. Tråkigt för er som hamnar i kläm just den här röriga perioden, men det är inte mycket att göra åt.
Vinter
Apr 22 2005, 12:21
Det är bara att beklaga att pliktverket etc har blivit ett stort clusterphuck dom senaste 10 åren.
Vill man göra lumpen får man prestera bra eller tjata. Vill man ha något så får man kämpa för att få det.
jake the snake
Apr 23 2005, 12:44
En viktig sak att komma ihåg är att Personalen är till för Försvarsmakten och inte tvärtom. Om FM inte behöver dig som värnpliktig så behöver dom dig inte. Det kan vara hårt att tvingas inse det, men det måste man göra.
Uppfyller du kraven för MP/säk helt så har jag en plats jag vill bli av med.
Så ligg på dig mot pliktverket och säg att du såg att jag ville bli av med en plats. Olof Malmberg 851208.
Fan va surt att tvinga mig och samtidigt vägra dig. Jag kan svära på att dom inte har gjort någon jämförelse mellan oss.....
Olof
Snygg_Stark_Smidig
May 9 2005, 20:10
Fick han din tjänst då
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.