QUOTE (lansen @ Nov 6 2007, 17:37 )

QUOTE (The Swede @ Nov 5 2007, 20:14 )

AVBRYT! AVBRYT! ELD UPPHÖR!
Nu tar alla ett steg tillbaka och andas samt funderar på HUR ni formulerar er.
@Lansen.
Ditt mantra om "Galtenälskare" kan du lägga av med, det hela bottnar i din oförmåga att visa källor på dina påståenden.
Bara för att man kritiserar det är man inte automatiskt en "Galtenälskare"
Detta forum fungerar på det viset, vilket påtalats för dig ett antal gånger.
Ta till dig detta och fortsätt debattera på ett nyanserat och sakligt sätt.
Kommer du med påståenden skall du vara beredd att backa upp dessa med källor, det gäller ALLA som diskuterar i något materielforum.
Frågor på detta?
Ta det via PM
The Swede
BLÅGUL
Ja detta borde väl även gälla även de som påstår annat än det jag påstår dvs att 1 Galten INTE är ett motköp 2 Påvisa alla förträffligheter som fordonet tillskrivs samt att INGET annat fordon på marknaden kan jmf med Galten därav inga jmf objekt ställda mot Galten. Var är "bevisen till dessa antaganden"? Allt kanske inte lämpar sig för att källhänvisa. De saker jag tog upp för rätt länge sedan nu har tyvärr visat sig stämma. Vi kanske kan lämna det så för ordningens skull. Eller får vi inte ha kritik på mtrl? Är det allena tillåtet med löst tyckande som är FÖR ett mtrl?
Forumet är unikt och välhållet, sedan har det ju så att alla inlägg inte är smärre lic uppsatser, vilket också är en sak man måhända inte kan kräva? Om man nu inte gillar det jag skriver låt det passera då, svårare än så är det väl inte?
Nu har jag under två dagar letat igenom denna tråd och jag har inte kunnat hitta:
1. Någon som påstår att Galten inte är ett motköp.
Däremot har det påtalats, med hänvisning till källor, att det inte skulle röra sig om ett motköp. Sant eller inte? Jag vet inte.
2. Någon som ohejdat ställt sig upp och hurrat och höjt Galten till skyarna.
Jag har heller inte sett någon som sagt att inget annat fordon kan jämföra sig med Galten, tvärtom har flera alternativ presenterats.
Det som dock är den springande punkten är att du inte tar till dig av de argument som framförs till dig, bl.a har jag påpekat vid minst två tillfällen att Galten var det enda fordon i upphandlingen som klarde FMV specar, både den tekniska och den ekonomiska.
Är upphandlingen korrekt genomförd? Det kan jag inte svara på men, som tidigare påtalats, om någon tillverkare ansett sig vara förfördelad torde denna ha protesterat.
Vad gäller att framföra kritik mot materiel så är det fullt tillåtet, dock bör den, om man vill ses som seriös, vara väl underbyggd och inte av typen " jag tycker att detta är skit men jag säger inte varför"
Dina inlägg har tyvärr haft den prägeln till stora delar och därför har övriga debbatörer inte satt så stor tilltro till det du sagt.
När andra debattörer bett dig precisera vad du menar har du ställd dig i försvarsposition och börjat kalla folk "Galtenlovers"
Är det ett konstruktivt sätt att debattera?
Vad gäller din sista mening vet jag inte om jag ids kommentera den, nä, det gör jag inte.
Slutligen så är det så att när någon av oss moderatorer skriver under ett inlägg med ordet "BLÅGUL" innebär det att vi agerat i befattning, inte som enskild debattör.
I detta fallet skrev jag att eventuella frågor på mitt inlägg skudlle tas via PM (Personligt meddelande)
Du valde ändock att skriva publikt i tråden och därmed "smutsa ner" den med för ämnet ovidkommande debatt.
I forsättningen ser jag att du följer de direktiv du får av någon moderator (Blågul) eller får en varning vilket i slutänden kan leda till avstängning.
Detta gäller ALLA debattörer.
Frågor på detta?
Använd PM.
The Swede
BLÅGUL