Va bra ! .... då kan herr Flamdämpare fortsätta att åka Sprinter, TLC, GW ,...
medan vi andra förhoppningsvis kommer få möjligheten att kunna ha valet att åka Galt om så läget kräver.
Jag vart lite tveksam innan jag såg filmen första gången , då jag har dåliga erf. av tunga fordon på leriga , och branta bergsvägar.
Mamba vältningen under Ks06 är ett sådant exempel.
Humwees som inte klarar att ta sig fram där GW och TLC , Landrovers mm kommer fram är ett annat exempel.
Men efter att ha sett filmklippet med Galten så är jag ialla fall helt klart positivt överraskad.
Instämmer för övrigt med Henke ang. att Galten är välkommet fordon när man inte längre vill åka "vanliga" softskin på grund av rådande omständigheter.
Såsom riot , hostail areas ....... eller helt enkelt vill ha ett ökat splitterskydd oavsett om det gäller områden där det kan finnas risk för minor under mark eller IED's osv.
@ Flamdämpare: .... man står inte speciellt skyddad när man står uppluckad i Sprinter , GWn eller Sisu för den delen.
Som Takskytt får man vara alert och antingen vinna eldövertaget eller så får man helt enkelt lucka igen eller försvinna från platsen.
Förstår inte riktigt vart du vill komma?
Missförstå mig rätt nu ...... Vid IMF menar jag inte att man direkt skall börja skjuta mot folk , utan vad jag ser fördelar med galten är att den helt enkelt slår ut allt vad softskins heter.
Syftar då på vissa typer av uppgifter som skall lösas , allt ifrån fordons rek. i terräng områden där man inte vet om det finns oxa osv ..
Som Henke nämnde tidigare ... när det gäller att läsa läget vid Peacekeeping , -
är folk vänliga så behöver man kanske inte åka runt med Stridsvagnar.
Men när läget väl blir lite sämre så kan jag lova att även Herr Flamdämpare hellre skulle färdas i en Galt med en HMG på taket än att inte kunna ha valet utan helt enkelt tvingas åka i t.ex en Sprinter.
Fråga grabbarna och tjejerna som låg på Ks09 vad dom hade valt om dem vid den tidpunkten fått välja mellan att sitta i en Sprinter eller en Galt , jag är nästan säker på svaret på den frågan. ;)
Dessutom är jag övertygad om att man framöver kommer att kunna lösa ut någon form av IMF-fordon av Galten där man kanske byggt någon form av skyddsbur för Takskytten.
Mountainbike - Berra buss - Sprinter - GW - TLC - [INFOGA GALT] - Mamba -Patria XA180/XA203 - Strf90 - Strv122 <<< Ganska fin eskalerings trappa B)