Help - Search - Members - Calendar
Full Version: FlightGear
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
C DK012
Sitter just och tittar på deras hemsida, och det verkar ju intressant, framför allt var det länge sedan jag hade en flygsimulator på datorn (F/A-18 3.0!).

Någon som har erfarenheter, positiva eller negativa, av detta program (som även vad jag förstår finns för PC?)
imint
QUOTE (C DK012 @ Apr 19 2005, 15:59 )
Sitter just och tittar på deras hemsida, och det verkar ju intressant, framför allt var det länge sedan jag hade en flygsimulator på datorn (F/A-18 3.0!).

Någon som har erfarenheter, positiva eller negativa, av detta program (som även vad jag förstår finns för PC?)

Det är ju absolut fantastisk!!! ska ladda hem ASAP( så fort jag kan sladda förbi en kompis som har bredband)
Rokare
Laddade hem det precis...

Tyvärr verkar det inte funka hos mig... har en P4 1,5 med 512mb ram och ett iofs kasst grafikkort Geforce2 MX 400 64mb.....

Får felsöka lite...

GMY

Edit: Nu kom jag in i det... gick ruskigt segt.. en mjuk roll blev en momentroll i fyra steg.. någon med motsvarande prestanda som får det att funka fint?
BJK
Grafiken var rätt ful måste jag säga blink.gif
C DK012
Don't speak ill of freeware! Dessutom sitter jag på en äppelburk, så alternativen är lika vanligt förekommande som en nogger i ett hockeylag. Luskade (dock) samtidigt fram en uppföljare till Mac-klassikern F/A-18, med tillnamnet Operation Iraqi Freedom ( horny.gif ). Har tyvärr inte sett det i Sverige så endast lagvidriga förvärvningsmedel verkar vara tillgängliga.
BJK
QUOTE (C DK012 @ Apr 19 2005, 23:55 )
Don't speak ill of freeware! Dessutom sitter jag på en äppelburk, så alternativen är lika vanligt förekommande som en nogger i ett hockeylag. Luskade (dock) samtidigt fram en uppföljare till Mac-klassikern F/A-18, med tillnamnet Operation Iraqi Freedom ( horny.gif ). Har tyvärr inte sett det i Sverige så endast lagvidriga förvärvningsmedel verkar vara tillgängliga.

Så du menar att det ÄR dåligt utbud till en Äppelskrutt alltså?! *IMINT. Läs här nu! Äntligen en som vågar erkänna någon av alla dom brister det märket har!* B)

Har för mig jag provat Iraqi Freedom (dock till PC) och det var riktigt riktigt dåligt p g a kass grafik och noll känsla i spelet. Men smaken är ju som baken, alla kan inte gilla Nogger Black. :P
imint
QUOTE (BJK @ Apr 20 2005, 06:06 )

Så du menar att det ÄR dåligt utbud till en Äppelskrutt alltså?! *IMINT. Läs här nu! Äntligen en som vågar erkänna någon av alla dom brister det märket har!* B)

Har för mig jag provat Iraqi Freedom (dock till PC) och det var riktigt riktigt dåligt p g a kass grafik och noll känsla i spelet. Men smaken är ju som baken, alla kan inte gilla Nogger Black. :P

Nu skall vi sätta in allt i sitt sammanhang, jag har aldrig påstått att det är ett bra spelutbud till Mac wub.gif Vilket jag är den förste att beklaga, men dom flesta stora titlar brukar efter ett tag komma till Äpplet, http://www.apple.com/downloads/macosx/games/ Här finns det en del exempel på spel som finns.
Däremot rena nyttoprogram finns det ett stort utbud att köpa, för att inte tala om de program som följer med när man köper en ny smile.gif
LIQUID_
QUOTE (BJK @ Apr 20 2005, 07:06 )
*IMINT ?

Vad betyder det ? Och ja, jag har googlat och fann följande. Är det något av dessa som är rätt ? smile.gif
C DK012

Det är ju därför man har en X-box. Den vita fläcken i resonemanget har varit flygsimulatorerna, och efter vad man hört här kanske man får gå olycklig ett tag till... :(
BJK
QUOTE (C DK012 @ Apr 20 2005, 10:41 )

Det är ju därför man har en X-box. Den vita fläcken i resonemanget har varit flygsimulatorerna, och efter vad man hört här kanske man får gå olycklig ett tag till... :(

Närå, köp en hyfsad pc så kan du flyga hyfsat bra! smile.gif
imint
Närå, köp en hyfsad pc så kan du flyga hyfsat bra! smile.gif[/QUOTE]
Eller så kan man köpa xplane: www.xplane.de wub.gif
imint
QUOTE (LIQUID_ @ Apr 20 2005, 10:31 )
QUOTE (BJK @ Apr 20 2005, 07:06 )
*IMINT ?

Vad betyder det ? Och ja, jag har googlat och fann följande. Är det något av dessa som är rätt ? smile.gif

Samtliga är rätt...mer eller mindre
BJK
[quote=imint,Apr 20 2005, 15:27 ] Närå, köp en hyfsad pc så kan du flyga hyfsat bra! smile.gif[/QUOTE]
Eller så kan man köpa xplane: www.xplane.de wub.gif [/quote]
Har inte riktigt fått till det m a p X-plane, har dock ver 8 liggandes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.