Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Erfarenheter av Zytel sökes....
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
scattergun
Hur funkar Cold Steels kompositknivar....antar att dom bara funkar för att sticka med....men i övrigt, håller dom måttet?? Jag börjar bli lite smått sugen på en CAT Tanto eller en Taipan
2Sharp
Förutom att Cold Steel är ett företag som suger pung så duger de säkert alldeles utmärkt till att sticka/skära i väl valda kroppsdelar.

Dock inget man skär saker med.
Sir Vival
QUOTE (2Sharp @ Apr 19 2005, 22:42 )
Förutom att Cold Steel är ett företag som suger pung

Men, men, men sååå fååår man väl inte säga?!? :P
jaegare
QUOTE (2Sharp @ Apr 19 2005, 22:42 )
Förutom att Cold Steel är ett företag som suger pung

Utveckla gärna detta för oss som inte förstår? Gillar du inte knivarna, eller bara företaget i sig?
2Sharp
QUOTE (jaegare @ Apr 19 2005, 22:26 )
Utveckla gärna detta för oss som inte förstår? Gillar du inte knivarna, eller bara företaget i sig?

När Cold Steel startade med sina slidknivar låg de långt fram med mtrl. och design/koncept.

Nu producerar de billiga knivar i de lägre kvalitétsskiktet som de hypar så man mår illa.
Lynn Thompson har halkat iväg och vill uppenbarligen främst tjäna högvis med stålar, oavsett vad han behöver göra avkall på.

Han har flera gånger uttalat sig "lipigt" om andra knivtillverkare, nu menar jag att han rackar ner på andras design och hur de väljer att tillverka sina knivar, inte konstruktiv kritik.
Väldigt mycket "jag vet allt" alla andra är kassa...

Lynn babblade friskt om hur kass en karambit var när de blev populära 2003-ish, det var bara hype och ingen "riktig" knivperson kunde se/ha någon nytta av den, bl.a, bl.a..

*pop* nu är det typ 2005, vad har Cold Steel nu? Jo, en karambit..
http://www.knivesplus.com/cold-steel-knife-cs-92fk.html

Helt plötsligt är de tydligen ok...

Det är för roligt med knivar för att jag skall lägga tid på trähattar och hillbillies...

Observera att detta är min åsikt, och inte den enda sanningen.
Sir Vival
Ahh! Lite Mag Lite-känsla där! :P
Sytare
@Sir Vival
Du menar att man avänder den/det, tycker den funkar för att sedan skåda ljuset och aldrig mera röra den/det? ;)

@2Sharp
Vad är det för syfte bakom knivar av Karambit-typ, förutom att den av vissa människor kan upplevas som coola?
2Sharp
QUOTE (Sg Toll @ Apr 21 2005, 17:44 )
@2Sharp
Vad är det för syfte bakom knivar av Karambit-typ, förutom att den av vissa människor kan upplevas som coola?

www.karambit.com så slipper jag svamla till det mer än vanligt...

smile.gif
SISU
Jag köpte en Cold steel recon tanto hösten 94 .

Jag har aldrig haft nåra problem med den skulle nog aldrig byta ut den !

Men det kan ha varit på den tiden som dom gjorde bra knivar ..
Sir Vival
@ SISU
Har haft en SRK av ung. samma årsmodell... It is no more!
2Sharp
QUOTE (SISU @ Apr 21 2005, 19:58 )
Jag köpte en Cold steel recon tanto hösten 94 .

Jag har aldrig haft nåra problem med den skulle nog aldrig byta ut den !

Men det kan ha varit på den tiden som dom gjorde bra knivar ..

Missförstå mig rätt, de gör fortfarande en del bra knivar...

Det är bara det att de marknadsför dem på ett (för mig) ytterst tveksamt sätt samt att en stor del av deras knivar är medelmåttiga, om ens det..

Min absolut första bra slidkniv var en CS original tanto, den spöade jag skiten ur ordentligt, tills jag tappade den
2Sharp --- > bong.gif < --- 2Sharp

Innan jag tappade den hade den genomlidit spikkapning under GU samt 1 utlandsmission och otaliga militära och civila skogsaktiviteter.
scattergun
Håller med dig 2Sharp om att CS marknadsförs på ett knepigt sätt, dom har ju dessutom kvar Karambit-dissande artiklar på sin hemsida, trots att dom fortfarande gör reklam för sin egen...... 7.gif

Har själv inte ägt så många CS, men har en Voyager Tanto som jag använder en del och som har funkat kanonbra. Sedan finns väl inte nån riktig motsvarighet till en del av prylarna som dom säljer, förutom originalen då(tänker på spjuten, spadar och en del käppar inom "Special projects"

Fick indikation på att Vass och Slipad ska ta hem de nya Grivory-knivarna i Nightshade-serien, som tydligen ska vara bättre än Zytelmodellerna som fanns innan. Men som ni konstaterat tidigare så är dom nog inte bra till så mycket annat än att sticka, men å andra sidan så är det väl det en Taipan är till för! ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.