Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Karlsborg GSU
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Lindström
Nån som vet om man får ledigt de första helgerna?

Rycker in den 27 Juni (En måndag) och skulle behöva ledigt helgen efter.. den 9:e juli... Nån som vet om man brukar kunna ha ledigt då, eller är början helt uppbunden?
Jesper86
Första veckan får man inte ledigt vad jag hört, då man ska vänja sig vid det nya livet.
Lindström
Tur att jag pratar om den andra veckan då :P
Lindeberg
QUOTE (Lindström @ Apr 18 2005, 21:41 )

Kolla med förbandet så får du sannolikt rätt svar på din fråga.
Cyr
När jag låg inne var det 3 veckor utan hemresa, så 3e helgen åker man alltså hem.

Överhuvudtaget så är det tajt med ledighet de första två månaderna. Sen är det förvisso tajt fram till jul med plugg. ;)

Nåt går dock säkert att göra. Hör med befälen.
Dajo
QUOTE (Lindström @ Apr 18 2005, 20:41 )

Rycker in den 27 Juni (En måndag) och skulle behöva ledigt helgen efter.. den 9:e juli... Nån som vet om man brukar kunna ha ledigt då, eller är början helt uppbunden?

Det du får ledigt till är nära släktings begravning eller bröllop samt om man ska bli farsa just då.
Allt annat är mycket svårt att få ledigt för.
Första helgen är alltid helgtjänst men sedan varierar det från år till år var ledigheterna finns.

Under perioder i kasern är det lättare att få ledigt men man måste fortfarande ha ett gott skäl till detta för att det ska beviljas.
Vysotskij
Idrottstävling på hög nivå gav en av mina vapenbröder tjänstledighet.
Fu_Persson
om man har nån tenta kvar brukar också va godkänt
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.