Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tod Holton: Super Green Beret
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
A2Keltainen
http://www.thoughtviper.com/inexob/holton/th.html

Edit:

Lokal kopia med alla bilderna på en sida (2,4 MB):

http://83.227.192.52/soldf/pictures/tod_ho...eret/index.html
Adam Wilhelm
Underbar!!!111!!! 73h 7337 biggrin.gif
A2Keltainen
Jag gillar det finurliga handgemängstricket han utför på omslaget. För att låna lite från en annan skribent här på SoldF:

"Ok, Griskarlsson, med er vänstra arm så slänger ni upp ryss 1 i luften från ksp:en. Samtidigt så sparkar ni mer er vänstra fot bort pistolen ur ryss 2:s högra hand, medan ni med er högra hand slår ryss 2 i halsen så att hans huvud slår mot ryss 3:s huvud och neutraliserar ryss 3. Uppfattat?"

"Ja, Fänrik!"

biggrin.gif

Serien gav mig även en helt ny insikt i varför baskern är så viktig för jägarförbanden. Förr så trodde jag att baskern bara var en käck huvudbonad, men nu förstår jag att den spelar en mycket större och viktigare roll i jägarförbandens strid.

"I bestow upon you my jungle magic amulet giving you all my powers of good sorcery!"

"Wow, my beret is glowing now!"

...

"Yes my son! You are the one to be known as super green beret! Use your magic wisely, to aid those in distress, and to battle on the side of good against evil oppressors in all warfare!"

"... I promise, Sir!"

biggrin.gif
joppe
en liten detalj! Soldaterna ser ut att vara från ww2 men dialogen är om vietcong Malajn.gif
Sytare
*suck* vilket förbannat sömnpiller!
Nåja. What shall we do with a drunken sailor... navy2.gif
SWERT
QUOTE (joppe @ Apr 16 2005, 22:10 )
en liten detalj! Soldaterna ser ut att vara från ww2 men dialogen är om vietcong Malajn.gif

på framsidan står det att den är från 1967 om man är observant
undass
QUOTE (SWERT @ Apr 17 2005, 13:09 )
QUOTE (joppe @ Apr 16 2005, 22:10 )
en liten detalj!  Soldaterna ser ut att vara från ww2 men dialogen är om vietcong Malajn.gif

på framsidan står det att den är från 1967 om man är observant

Om ni läser texten på den här sidan så ser ni att det redan har kommenterats:
Mitt på sidan ungefär
Jesper86
haha jag gillar grabben som kommenterar de olika rutorna!!

Excuse me?
"Holy Jungles"??

"H-how did our ammo belts get filled again?"

"You ask too many questions! Remember when you asked why the ammo belts wafted out of the cave by themselves in the first place? When they flew back in, you questioned your sanity like a little baby would! Let's use 'em to drive the Congs back!"

"Use spent, fired ammo to drive the enemy back? What the jungles are we gonna do, run up and hammer the bullets into them with a rock? And why are our uniforms urine-yellow all of a sudden?"

"You ask too many questions!"
OBRON
Teckningar påminner de som fanns i böcker under sovjet tiden. Då skulle alla bli astronauter, fallskärmssoldater eller matroser - när man blir vuxen. Det var tider det!

"Knife him ...UUKKKK!" biggrin.gif
Kan anta att den där serien riktades mot 5 åringar och uppåt.
RRM Sjöbev
Green Berets! Turn the grenades into FRUIT!

tveka.gif Säkert en och annan yankee unge som gick på propagandan" då det begav sig.
Underbar serie dock, bra post! laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.