QUOTE (jn3 @ Jun 5 2005, 00:04 )
Så som det var utbildningsåret 2004-2005, för dom som muckade nu i April så var det så att stabassarna låg på 5:e kompaniet och utbildades och så lite för sig självt. De tillhörde inte S1, utan tillhörde ATK (Arméns Taktiska Kommando), och ingick sedan i deras staber på alla övningar osv, och de bara utbildades på S1.
En del av dom försvann efter några månader upp till Boden, och fick vara resten av tiden där.
Och ja, mycket teori blir det nog..
Själv muckade jag också i April i år. Fast jag var IS-driftassistent.. Hade hand om data/kommunikations-systemen på stabsplatser.. I vissa avseenden var min tjänst lik en stabsassistents, så som ganska lite sömn vid övningar, och stab att sammarbeta med och lösa datorproblem åt.
En del av dom försvann efter några månader upp till Boden, och fick vara resten av tiden där.
Och ja, mycket teori blir det nog..
Själv muckade jag också i April i år. Fast jag var IS-driftassistent.. Hade hand om data/kommunikations-systemen på stabsplatser.. I vissa avseenden var min tjänst lik en stabsassistents, så som ganska lite sömn vid övningar, och stab att sammarbeta med och lösa datorproblem åt.
Så det är inte "mitt" problem om en dator går åt skogen då? Jag trodde lite att det var en stabassistents uppgift att se till att datorer och tekniken fungerade...
Men har du någon kul erfarenhet eller berättelse från din lumpartid då?