QUOTE (Limpan @ Apr 14 2005, 21:33 )
Om du fortfarade har snö där du är så kan PSg:ts benstöd sättas i skyddet för kikarsiktet. Hitta en avslappnad skjutställning - tillpassning är A och O. Plugga på innan så du kan din läxa den värdefulla tid du spenderar med vapensystemet.
Jag kör alltid med den under benstödet. Övar man in sig på det så förlorar man inte så mycket tid på att kasta under den heller om man har brottom.
Då går det med automatik. Enda nackdelen är att det ger en extra rörelse. Annars kan jag bara se fördelar. Vapnet står stadigare på alla underlag. Sen sliter det mindre på benstödet som är i typ aluminium och slits väldigt lätt.
Ett annat tips (psg) är att inte ändra på vapnets inställningar när du skjuter sämre än serien innan. Det misstaget har jag gjort många gånger. Då är det oftast den mentala biten som behöver tränas upp. Har du en gång skjutit in dig, fått bra träffbild så är det dig det är fel på sen när det går åt h-vete. ;)
På min första kurs så skruvades det på nästan alla vapen fram tills sista skjutningen. Trotts att dom flesta redan skjutit bra vid nåt tillfälle. Men det är väl så, man skyller alltid på tekniken ;)