VBkarlsson
Apr 13 2005, 21:04
Jag är interesserad på att höra vad jag får syssla med när ja kommer göra lumpen som marinmekaniker på på muskö
frågor som ej är besvarade är då om jag hamnar på en båt (vilken typ av båt? eller om ja blir satt på land
i brevet ja fick från försvars makten om lumpen står de på befattningen HP920 motormekaniker om ni kan få ut nått av detta
va har jag gett mig in på? låter detta som en kul utbildning?
MVH VBKarlsson
Låter som att du kommer bli mekaniker på ett slags marint fordon. Jag gissar på båt!
sök annars på tjänsten på www.mil.se
På det du skriver så låter det om du ska bli momek på ekipaget på Muskö. Efter GSU och yrkeskurs så får man tillsammans med en värnpliktig båtchef köra ekipagets olika båtar. Det rör sig om bland annat stridsbåtar och bogserbåtar. De jag har träffat verkar ganska nöjda med vad de gör eftersom de har ganska så mycket eget ansvar och ganska så mycket uppgifter.
Tyvärr vet jag inte mer än så eftersom jag inte stött på dem annat än då de hjälpt oss med bogsering och transport.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.