QUOTE (simon @ Apr 15 2005, 22:19 )
Det blir vad man gör det till

Precis. Bra sagt:)
Och när man väl är där brukar man inte vara så kaxig.. och den lediga tid man får brukar vara välkommen. Det är väl först efteråt man känner att det kanske hade varit roligare med annan tjänst. För man hört andra snacka om sina tjänster.
Jag har en kompis som hade krävande tjänst. Väldigt krävande, han sa att det va först efter man va nöjd. Väl där vill man bara hem
Sen vill jag påpeka att bevakningssoldat har ett civilit värde. I mitt fall så möts jag iaf av att folk är positiva till tjänsten jag haft när jag söker jobb tex. Även om det inte är jobb inom bev-branchen. Alla tjänster innebär ansvar och såna grejer. Men just när man ser vakt på ett papper och kanske inte är övermöp då får man nog intrycket av att personen i fråga fått jobba med stort ansvar. Vad menar jag?
Jag menar att det är andra som gjort lumpen som snackar dynga och annat om vakter. Förövrigt har Jag bara möts possitivt från folk (bortsett från vissa andra som gjort lumpen som sagt) när man säger vad man gjorde värnplikten som.
Men men, det är väl en smak sak. Och så tycker jag att det är upp till blivande bevakningsoldater att visa lite jävlarnamma. Det är erat fel att det snackas skit när ni hävdar er med
"jag fick bli jägare på attack skolan i sibirien men så tvingade mönstringsgubben mig att bli vakt, och det va jätte tråkigt eftersom jag är så stark och ball, bara för det visade sig att jag flörtade med hans dotter 3 år tidigare"Om man istället kan stå för vad man är och erkänna att man haft jävligt kul så blir det nog f-n så mycket bättre. Va inte en käfft som klagade när vi väl va där.
Och i efterhand för inte så längesen fick jag höra från en bekant som tydligen kände nån som legat inne samtidigt som mig att han tydligen tyckte det av en kass tjänst och att han skulle få bli blabla... MEN... blabla. Personen ifråga sa inte ett ord när vi va där. Svettades lika mycket som alla andra när det va fysiska moment.