Help - Search - Members - Calendar
Full Version: (marin)Bassäk
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Rotwilt
Tja på er alla! Jag rycker in som Bassäksman i slutet på augusti och undrar lite saker angående denna utb.

I mina mönstringspapper står det att jag tilldelats tjänst som Marinbasjägare (och inte Bassäksman som i mina papper jag fick nu..) vad är egentligen Marinbasj.? gammalt namn elr annat förband?

Skulle verkligen uppskatta alla svar! Mvh Rotwilt
Raaacoon
Hej.
Skall själv in i Juni som Säkerhetsjaktpatrullchef (Bassäks PB)
Skillnaden mellan bassäkman och marinbasjägare är att jägarna har hundpatruller och utför uppdrag längre bort från basen än bassäkmännen. Det är samma förband och sånt men det finns/fanns olika inriktningar... dessa två då!
Och efter som det antagligen bara kommer att utbildas en pluton detta året så är det inte så konstigt att de väljer att utbilda jägare, då hundarna är en stor del på Kungsholmen. =)

Ses om några månader och tills dessa kan du ju alltid kolla in www.sakplutonsjo.se

/Andersson salute.gif
järnhink
"Skillnaden mellan bassäkman och marinbasjägare är att jägarna har hundpatruller och utför uppdrag längre bort från basen än bassäkmännen. Det är samma förband och sånt men det finns/fanns olika inriktningar... dessa två då! "

FEL! det där har du blandat ihop med flygvapnets organisation.

För fler frågor ang. tjänsten så hänvisar jag till vår hemsida www.sakplutonsjo.se
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.