Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flaskfodral 90 + Flaska 90
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Huf Nsky F4
Jag tänkte bara höra efter vilka som har fått ut Den nya Flaskan (Flaska 90) och Flaskfodralet (Flaskfodral 90)??

Och vilka av dessa har fått dessa m-märkta saker i samband med byte till stridsväst 2000 och vilka har fått ut dessa att ha på Stridsbälte 304K??

MP

Ps. Det kanske redan finns en tråd om detta, eller??? Ifall det finns så är det bara att stänga denna tråd Blågul biggrin.gif. Ds
Lindeberg
Jag fick ut det kitet under vpl för flera år sedan, så det är ute.

Eller pratade du möjligtvis om hemvärnet? vissel.gif biggrin.gif
CP2
Har flaska 90 plus fordral på bälte 304K. Har haft sedan 2002. Har tom hunnit med att demolera ett fordral redan..... Hade HELLRE haft nåt att stoppa vätskesystemet i....typ en väst!

HV.gif
Gator
+1 på c3grp.
HV.gif
NisseNord
Har bytt till stridsväst 2000, och fick i samband med det lämmna tillbaka den gammla flaskhållaren. Har dock kvar den gammla flaska och inte fått ut någon ny.
Triggerpuller
Sen så har jag en fråga ang den termos/vattenflaska som K4 verkar använda.

Se bild.

Bild 2

Vet någon vem som tillverkar denna termos? Hur stor kapacitet har den?
Rickard N
Är inte det där flaska 90? unsure.gif
Sytare
Termosen rymmer 0,7 liter, men vem det är som tillverkar den är för mig okänt.
Fick aldrig ut någon själv och även om den inte var med i mitt kvitto var jag tvungen att AFSA den i allafall. sad.gif
jed
Fick ut flaska 90 och gamla hållaren när jag gick med i hemvärnet.
Fick ut hållaren när jag fick stridsvästen i augusti förra året.

Har beställt ett source vätskesystem från recon idag.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.