Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Basker? Fordon?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
hagsell
Hej jag har precis mönstrat och har lite frågor eller funderingar har fått preliminär platts som Skyttesoldat stridsfordon på P 7. Jag funderar på om man får pansarbaskern när man ligger inne med den här befattningen . Sen är det vilket fordon jag kommer att sitta i? kommer det vara ett stridsfordon 90 eller finns det risk att det blir en PBV 302a jag hoppas det finns någon som kan svara på mina funderingar.
Born
Ja, du kommer få basker om det nu är något att sträva efter. Blir antagligen cv90 du kommer skumpa runt i.
hagsell
Okej låter bra men vad menar du med ” om det nu är något att sträva efter”
Är det någon som har några bra tips på saker man ska träna på eller ha med sig när man rycker in ??
444 sskbat.
QUOTE (hagsell @ Apr 12 2005, 16:25 )
Okej låter bra men vad menar du med ” om det nu är något att sträva efter”
Är det någon som har några bra tips på saker man ska träna på eller ha med sig när man rycker in ??

Alla inom Sveriges försvar får basker idag...
Magnus
QUOTE (hagsell @ Apr 12 2005, 16:25 )

Finns typ en halv miljon trådar om det. Testa att söka.
hagsell
ja men alla får inte den ärofylda snygga svarta pansarbaskern
Fu Gref
QUOTE (hagsell @ Apr 12 2005, 17:11 )
ja men alla får inte den ärofylda snygga svarta pansarbaskern

Vad skulle vara så ärofullt med just den? ;)
hagsell
för att det är pansar hehe biggrin.gif
strvkomp
Mmmm, eller inte...

Kolla vilken basker och spegelkragar S3 har...
Strix
Basker blå är lätt att få
Basker grön är jägarlön
Basker röd är jägardöd
Basker svart är hjältars hatt! biggrin.gif
Fu Gref
QUOTE (Strix @ Apr 12 2005, 17:35 )
Basker blå är lätt att få
Basker grön är jägarlön
Basker röd är jägardöd
Basker svart är hjältars hatt! biggrin.gif

På min tid var pansarbaskern blå.. laugh.gif

Slut om baskrar finns oändligt många trådar och inlägg om detta så vi ska inte starta en ny.. Rangern.gif
Born
HV.gif Rangern.gif FN1.gif pansar2.png ph34r.gif camo.gif saint.gif 8.gif gasmask.gif Alla mössor är fina.
Kimster
QUOTE (hagsell @ Apr 12 2005, 17:09 )
Hej jag har precis mönstrat och har lite frågor eller funderingar har fått preliminär platts som Skyttesoldat stridsfordon på P 7. Jag funderar på om man får pansarbaskern när man ligger inne med den här befattningen . Sen är det vilket fordon jag kommer att sitta i? kommer det vara ett stridsfordon 90 eller finns det risk att det blir en PBV 302a jag hoppas det finns någon som kan svara på mina funderingar.

Strf90

Resten av frågorna finns besvarade och diskuterat i flertalet trådar. Prova sökmotorn.

För att slippa dubblettrådar låser jag

/ Kimster
BlåGul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.