QUOTE (Inf @ Apr 11 2005, 12:20 )
Det är kanske inte alla som fullt ut känner igen sig i Bushmans beskrivning av verkligheten i hemvärnet. Visst skriver Bushman ofta med humor och mer än en aning glimt i ögat, men ibland kan det slå över och bli lite väl mycket bittra kommentarer om hur FRO och KVM tillsammans format en djävulspakt med älgjägarinslag med enda syfte att trycka ner Bushman och andra sanningens riddare som vill syssla med seriös verksamhet.
Alla kan inte älska alla här i världen, men de man ogillar behöver ju inte vara kriminella för det.
Idioter som stjäl och bryter mot alla regler finns tyvärr i de allra flesta verksamheter, men det är min bestämda uppfattning att dessa människor är i en liten minoritet inom FM och HV i stort och även inom HV-förbanden inom Buhus-Dalsgruppen. Totalt sett är det ett litet problem och även om man inte ska nöja sig förrän problemet inte finns alls så gäller det iblant att även se den lite större bliden.
jag tror inte enbart problemet med "gamla goa gubbar" existerar bara på västkusten.
detta tror jag är ett ganska vanligt problem i MDgrp som liknar ovan nämda.
ställen som får sköta sig själv, och som inte HKV har tid att hålla koll på.
vilket sedan märks neråt i verksamheten.
att FRO har börjat syssla med verksamhet som inte har något med frivillig försvaret att göra, är något jag kommer att klaga på till någon jävel ser till att rätta till det förhållandet.
den dagen de gör fel ingrepp kommer det att ge väsen av sig i rikspress, och då gör inte kvällstidningarna skillnad på FRO och HV.
nu är ju detta första gången som HV i helhet får ut dyr mtrl som går att använda till civil verksamhet.
allt annat har ju vart inlåst.
att IP får ut hela bärsystem 2000 och annat att ha hemma ja visst, men då finns det en viss skillnad.
det handlar inte om kriminalitet och stöld, det handlar om enkla regler som alla förstår, och det handlar pengar, något som HV och FM har rätt dåligt av(till åtminstone viss verksamhet)
de få människor som kan få för sig att skruva loss
rps eldhv hänger inte på detta forumet, och tack gode gud borde de vara rätt få kvar av det släktet.
jag vill ha reda på vad som händer, infon gick inte ut från utdelande myndighet.
jag tror framtiden får utvisa vad som händer i frågan.