Hej!
Fick mitt inskrivningsbeslut idag!
GC700 - Stridsfordonsplutonbefäl, P4 Skövde, Januari 2007 330 dagar
Fick lite kalla kårar och magont när beskedet kom. Alla polare ska ju rycka in i juli 2006! Så jag ringde upp min förrättare, och frågade lite om vad som gäller, och vad det är för någon tjänst, eftersom den inte riktigt ligger i fas med övriga terminer... Men han var väldigt tillmötesgående, bad mig ta det lungt, och så berättade han lite om hur det ligger till.
Tydligen så har P4 och Livgardet tilldelats huvudansvaret för Battlegroupen, och för att säkerställa att man får folk till BG:n så sätter man igång utbildningar i Januari just på de regementena, som kommer inriktas på Int.-tjänstgöring, och kommer öva tillsammans med BG:n under hösten, och mucka i anslutning till BG:ns beredskap. Han poängterade givetvis frivilligheten där. Han menade att den utbildningen som jag är inskriven på troligtvis kommer vara väldigt intressant. Inte bara för att man får åka de "vanliga" åken(strf90, strv122, SISU, osv.) man kommer även tilldelas nyinköpta fordon(Galten?) samt en hel del ny utrustning. Han menade att den utbildningen som startar upp på P4 och LG i januari 2007, kommer vara en av de mest intressanta och eftertraktade utbildningarna du kan få på ett pansar/infanteriförband.
Han gav mig ett råd om jag ändå skulle tveka om det här(inrycket i januari 2007 är min största tveksamhet). Sitt still i båten, och ta det lugnt. Skall inte lägga mig i leken just nu, då det är väldigt turbulent och knökat över allt. Skall vänta till hösten eller vintern om jag nu skulle vilja ändra på beslutet.
Låter ju bra och så, men VILL jag verkligen rycka in i Januari 2007, ett halvår senare än de flesta av mina polare?
Ett halvår utan de blir rätt hårt....Samtidigt som jag ligger inne när de har muckat...
Vi får se hur det blir, egentligen är jag rätt nöjd att jag får göra vpl ö.h.t.