Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Konditionskrav
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Victor
Någon som vet vad man måste prestera på konditionscykeln för att hamna på stridsvagn? Skiljer det sig mkt beroende på vad man ska göra på vagnen?
Jesper86
6-7 borde väl räcka.. en 7:a är vad som krävs för att göra jägartesterna och det är inte så jobbigt att komma upp till 7-8 om du har hyfsad kondtion.

Så satsa på en 7:a som lägst så kan du nog hamna på pansar smile.gif
Meradan
QUOTE (Jesper86 @ Apr 9 2005, 13:53 )
6-7 borde väl räcka.. en 7:a är vad som krävs för att göra jägartesterna och det är inte så jobbigt att komma upp till 7-8 om du har hyfsad kondtion.

Så satsa på en 7:a som lägst så kan du nog hamna på pansar smile.gif

Det kan bli jobbigt att få 8-9 om du har otur och är lite mindre, för då kan man nämligen inte få de siffrorna, de går direkt till 10 (kommer inte ihåg exakt vilka siffror man hoppar över). Så här var det iaf när jag mönstrade, och det var lite störande att få veta att dom hoppade över några av siffrorna bara för att man inte var stor och gänglig
Skuggan
jag (188cm) fick tydligen börja på en 4a, svårt att nå en 6a då? (sedan gav jag fan i det, tänkte ju inte bli jägare ändå)

ett gott råd är, gör ditt bästa och SKIT i kraven, är du tillräckligt bra så är du, ingen ide att försöka vara något man inte är... och för guds skull, SPELA INGEN FORM AV TEATER HOS PSYKOLOGEN! VAR DIG SJÄLV!
"Insats Hv" nisse
Har psykologtestet ändrats??? När jag gjorde min mönstring 1860-frost så var den delen det största skämtet jag någonsin varit med om. Satt där inne i ca 15 min och han frågade hur jag hade det hemma. Bra svarade jag, sen var det inget mer med det... dry.gif . På polisuttagnigen var det dock en helt annan femma där man blev grillad i över en timme om alla möjliga frågor och alla svar man ställde så kom det följdfrågor. man var helt mossig i hjärnan när man kom ut...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.