QUOTE (SnowFlax @ Mar 19 2006, 22:16 )

QUOTE (Kenny @ Mar 18 2006, 07:20 )

Ledsen att störa mitt i hundpool diskussionen, men hur är det med stridspar på Flygbassäk?
Delas man in vid inryck eller senare? Delas stridsparen in grundat på vilka befälen tros fungera bäst tillsammans eller slumpas det? Slutligen, skiljer sig detta mycket från förband till förband, tänkte främst på FBS på F17 och F21.
Vi har inte delats in i stridspar än, men under befattningsutbildningen kom det fram till följande:
GRG-skytt + laddare = stridspar
Grpch + stf grpch = stridspar
Ett förslag som lades fram var att resterande delas in på följande sätt:
Kulspruta 90 * 2 = stridspar
Spec * 2 = stridspar
Nästa vecka påbörjas befattningsutbildningen så förhoppningsvis (och om jag kommer ihåg) kan jag i framtiden ge ett bättre svar på hur vi har det på F21.
Sådär. Nu vet jag mer.
1. omg:
(HF, om det behövs för uppg)
GrpCh
Spec
Ksp
2. omg:
StfGrpCh
Grg
Grg
Ksp
Stridspar:
* GrpCh + HF
* Spec + KSP
Om inte grg finns ute på gruppen bildar stf grpch + grp ett stridspar och grg + ksp ett annat. Finns grg ute bildar givetvis grg ett stridspar och stf + ksp ett annat.
QUOTE (Rockbjörnen @ Jun 23 2006, 10:00 )

Flygbasjägarna genomför överlevnads utbildningen Granen.rätta mig om jag har fel men jag tror att alla säkförband i FV genom går utbl.
På F21 har båda FBS-plut, uh, r3 och klarg genomfört Granen innan sommaruppehållet. Har även för mig att bev/berplut ska gmf den under hösten.