Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 37-årig elitsoldat dömd till tio års fängelse
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Vikström
Tvingade sambon ha sex med 100 män
J-Star
Vad är det du vill ha sagt? Att bara länka till en Aftoinblade-artikel säger inte mycket.

/J
BJK
Det jag skulle ha sagt att är att nu har man låst på ordet militär, och sätter in det i alla möjliga och omöjliga fall för att sälja lösnummer i kölvattnet efter dom s k "OPIL-affärerna".
Rokare
@J-star

Tror att vikström tog fasta på AB's rubrik samt så för allmänheten intressanta två raderna i texten som lyder
– Han gjorde lumpen som elitsoldat, kustjägare. Är oerhört vapenintresserad, har vapen överallt hemma, säger en nära vän.

Hur är den nu, är det hönan som gör fjädern, eller var det tvärtom?

Undrar hur många hustrumisshandlare motsv. som finns bland folk som låg på

FJS
P10
TolkS
Pluggat på folkhögskola
Läst på KTH
Kör Volvo V40 T4
Spelar i ett korpenlag...

*suck*

Edit: Måste vara djävligt otympligt att vapen i tvättmaskinen.. killen hade ju vapen överallt...
[MPJ]Sgt.Ratchak
Väldigt nyfiken på hur dom får att han gjort lumpen som KJ till att vara elitsoldat, det var ju ett tag sen han gjorde lumpen om han är 37år.
Fraggel
Bild och namn publiceas nu i expressen
JohanErik
Väldigt nyfiken på hur dom får att han gjort lumpen som KJ till att vara elitsoldat, det var ju ett tag sen han gjorde lumpen om han är 37år.

Dessutom verkar det som om KJ har nån speciell utbildning i att sälja sin fru och samtidigt slå henne på käften motsv. 7.gif

Konstigt! De KJ jag känner har ingen sådan utbildning... De är tvärtom ganska reko och rakryggade killar. B)
BJK
QUOTE ([MPJ)
Sgt.Ratchak,Apr 8 2005, 07:29 ] Väldigt nyfiken på hur dom får att han gjort lumpen som KJ till att vara elitsoldat, det var ju ett tag sen han gjorde lumpen om han är 37år.

Och vad menas med att en 37-åring inte kan ha gjort riktig utb på KA1 då? *undrar nybliven 36 åring*
jepp-man
Jag kan inte tiktigt tycka att jag ser det gigantiska samhällsintresse som gör att expressen känner att dom måste publicera namn och bild. Stackars ungar, speciellt om dom skulle bära hans efternamn. Dock har expressen skitit i att han har gjort lumpen, konstigt att dom inte ser det aftonbladet ser... Han måste ju ha gjort vad han gjort p.g.a. värnpliktens djupa spår, det fattar ju vem som helst
Vikström
QUOTE (BJK @ Apr 8 2005, 07:23 )
Det jag skulle ha sagt att är att nu har man låst på ordet militär, och sätter in det i alla möjliga och omöjliga fall för att sälja lösnummer i kölvattnet efter dom s k "OPIL-affärerna".

Typ så ja. Trodde det var självförklarande biggrin.gif
Vysotskij
Fast lite begripligt är det väl ändå att de skriver om bakgrunden?

Vi militärtolkar framhåller gärna fina representanter för skrået och berömmer oss som en del av brödraskapet (syskonskapet nu, dessbättre). En gång tolk, alltid tolk och så vidare. Samma gäller allt jag sett om kustjägare.

Om tolkar gör bra ifrån sig glänser det på mig. Om tolkar gör bort sig stänker skit på mig. Det får jag acceptera om jag vill vara en aktiv del av nätverket.

Om det som står om mannen i fråga nu är sant drar han helt enkelt kustjägarnas namn i smutsen.
BJK
QUOTE (Vysotskij @ Apr 8 2005, 16:12 )

Vi militärtolkar framhåller gärna fina representanter för skrået och berömmer oss som en del av brödraskapet (syskonskapet nu, dessbättre). En gång tolk, alltid tolk och så vidare. Samma gäller allt jag sett om kustjägare.

Om tolkar gör bra ifrån sig glänser det på mig. Om tolkar gör bort sig stänker skit på mig. Det får jag acceptera om jag vill vara en aktiv del av nätverket.

Om det som står om mannen i fråga nu är sant drar han helt enkelt kustjägarnas namn i smutsen.

Håller inte med riktigt där.
För i så fall kan man ju alltid hävda att han drar ned BB där han föddes, sin (ev) gymnasielinje, bilmärket han (ev) kör, korvkiosken där han handlar och sina andra kollegor inom dagens (ev) yrke.
Emil
Gjorde inte Christer Petterson lumpen som jägare?
Vysotskij
QUOTE (BJK @ Apr 8 2005, 19:45 )
QUOTE (Vysotskij @ Apr 8 2005, 16:12 )

Håller inte med riktigt där.
För i så fall kan man ju alltid hävda att han drar ned BB där han föddes, sin (ev) gymnasielinje, bilmärket han (ev) kör, korvkiosken där han handlar och sina andra kollegor inom dagens (ev) yrke.

Man väljer inte BB där man föds.

De flesta bilmärken och yrken väljer man i regel inte för att de är exklusiva brödraskap eller nätverk. Lamborghiniklubben (om sådan finns) och flottans reservofficerare är dock exempel på motsatsen, varvid skit kommer att stänka även på oskyldiga.

Kustjägare väljer man för att man vill vara en i nätverket, i nöd och lust, och det är därför det är - och ska vara - svårt att komma med. Parentetiskt kan nämnas att den finska kustjägarbaskern kan tas tillbaka från dem som inte förtjänar det, om informationen är korrekt.

Galningen som tråden handlar om drar alltså ner samma personer som flera andra celebriteter hjälpt till att dra upp.
scattergun
QUOTE (Emil @ Apr 10 2005, 15:57 )
Gjorde inte Christer Petterson lumpen som jägare?

Christer Pettersson låg inne på I21, som vicekorpral. Mig veterligt har jägare aldrig utbildats på sagda regemente....men Christer kanske tillhörde SSG??? laugh.gif
241 Magnusson
Att han slog sin fru m.m är upp till den personen i frågan att stå för garanterat har han något hjärn fel. Precis som ni säger så vad han har för bakrund i det militära tycker jag inte spelar någon roll över hunud taget. spelar ingen roll att han var kustjägare. skulle lika hjärna kunnat vara en flottist. Men men media gör vell allt för att sälja.
De kustjägare jag känner är verkligen bra gubbar samt att det enda man tänker på när man mår som mest dåligt är att komma hem till sin underbara flickvän och bara mysa och leva lyckligt tilisamman
wub.gif
Plut.Sjv.AQ
Jag har hört om män som inte gjort lumpen av något slag som slagit andra människor. ;)

Befängt att de tar upp hans militära bakgrund, den har ju synbarligen ingen koppling till fallet. angry.gif
Lockwed
Hans militära utbildning tas upp för att han har skrytit med den och sagt till kvinnan han behandlat som smutts att han kan döda henne genom en massa kj knep och nervpunkter etc.

Det var iaf det som stod i artikeln som var uppe förra gången.

Sen så har jag ingen aning i om kj får ninjapetabakomörattillshandör utbildning men det är tydligen vad han tutat i henne.
Vikström
QUOTE (Lockwed @ May 2 2005, 16:52 )

Vilken vart? 7.gif
Lockwed
QUOTE (fu. vikström @ May 2 2005, 18:57 )
QUOTE (Lockwed @ May 2 2005, 16:52 )

Vilken vart? 7.gif

Oj jag formulerade mig kanske lite kasst.

När det skrevs om det i aftonblade första gången menar jag förståss.
Snygg_Stark_Smidig
Christer Petterson var inryckt i sollefteo under 2 veckor därefter fick han frisedel. banan_rock.gif
Delta Golf
Mannen i fråga är INTE Kustjägare, det kan jag med säkerhet säga enligt gedigna källor.

SÅVIDA han inte bytt namn, men det är väl kanske inte så stor risk?

OUT

//DG
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.