QUOTE (BJK @ Apr 8 2005, 19:45 )
QUOTE (Vysotskij @ Apr 8 2005, 16:12 )
Fast lite begripligt är det väl ändå att de skriver om bakgrunden?
Vi militärtolkar framhåller gärna fina representanter för skrået och berömmer oss som en del av brödraskapet (syskonskapet nu, dessbättre). En gång tolk, alltid tolk och så vidare. Samma gäller allt jag sett om kustjägare.
Om tolkar gör bra ifrån sig glänser det på mig. Om tolkar gör bort sig stänker skit på mig. Det får jag acceptera om jag vill vara en aktiv del av nätverket.
Om det som står om mannen i fråga nu är sant drar han helt enkelt kustjägarnas namn i smutsen.
Håller inte med riktigt där.
För i så fall kan man ju alltid hävda att han drar ned BB där han föddes, sin (ev) gymnasielinje, bilmärket han (ev) kör, korvkiosken där han handlar och sina andra kollegor inom dagens (ev) yrke.
Man väljer inte BB där man föds.
De flesta bilmärken och yrken väljer man i regel inte för att de är exklusiva brödraskap eller nätverk. Lamborghiniklubben (om sådan finns) och flottans reservofficerare är dock exempel på motsatsen, varvid skit kommer att stänka även på oskyldiga.
Kustjägare väljer man för att man vill vara en i nätverket, i nöd och lust, och det är därför det är - och ska vara - svårt att komma med. Parentetiskt kan nämnas att den finska kustjägarbaskern kan tas tillbaka från dem som inte förtjänar det, om informationen är korrekt.
Galningen som tråden handlar om drar alltså ner samma personer som flera andra celebriteter hjälpt till att dra upp.