LeadHead
Nov 17 2002, 18:13
Det händer ingenting. Inte ens något "kan inte hitta servern"...
98-1022933693
Nov 17 2002, 18:15
Kan bekräfta...stendött. FM har gått under jorden ;)
116-1022693932
Nov 17 2002, 18:26
Japp nu är väl nån från SSG på sidan

och då stänger dom ner den så att vi inte ska se
70-1020763829
Nov 17 2002, 18:30
Ryssen kommer ;)
75-1028908616
Nov 17 2002, 18:34
äh.. webmaster tryckte på fel knapp... det händer alla nångång inbland...
70-1020763829
Nov 17 2002, 18:36
Givetvis, hoppas ingen annan trodde något annat, den som har sysslat med datorer i över ett år och inte jort några fel, existerar inte...
LeadHead
Nov 17 2002, 19:21
QUOTE (Fu Dahlberg @ Nov. 17 2002,18:30)
Ryssen kommer ;)
*Drar på snödräkten och laddar vattenpistolen*
Det blir väl till att sova ute i natt för säkerhets skull...

Vi ska nog vara glada över att vi kan skämta om ett invasionshot...
Magnus
Nov 17 2002, 22:33
Nej nej, ni har alla fel. Det är riksdagen som idag beslutade att det är dags att lägga ner försvaret helt och hållet, med omedelbar verkan. Dom insparade pengarna ska gå till våra EU-parlamentarikers löner.
QUOTE (Magnus @ Nov. 17 2002,22:33)
Nej nej, ni har alla fel. Det är riksdagen som idag beslutade att det är dags att lägga ner försvaret helt och hållet, med omedelbar verkan. Dom insparade pengarna ska gå till våra EU-parlamentarikers löner.
väl skönt att pengarna äntligen kommer till nytta ;)
Det är inte bara www.mil.se. Det är HELA mil.se som gått ner.
Nån har klantat sig duktigt!
M00nStalker
Feb 26 2005, 17:12
Är det någon annan än jag som inte kan nå mil.se och undersidorna?
Kommer inte in jag heller.
Skulle tippa på att det är en server som krashat, men det är min högst okvalificerade gissning.
femfemtisex
Feb 26 2005, 17:30
Märkligt för allt under mil.se verkar också ligga nere, alla regementshemsidor, utlandststyrkans hemsida. Stooor krasch? Jag som skulle behöva adress till OPIL för att skicka in kompletteringar till min ansökan till utlandsstyrkan.
M00nStalker
Feb 26 2005, 17:33
Pannben
Feb 26 2005, 17:37
Lika illa här, men funkar märkligt nog när jag reläar via en annan dator så helt dött kan det inte vara.
QUOTE (femfemtisex @ Feb 26 2005, 17:30 )
Märkligt för allt under mil.se verkar också ligga nere, alla regementshemsidor, utlandststyrkans hemsida. Stooor krasch? Jag som skulle behöva adress till OPIL för att skicka in kompletteringar till min ansökan till utlandsstyrkan.
Kompletteringar
Du som söker en befattning där dina civila meriter är avgörande bör bifoga en meritförteckning till ansökan. Den skall skickas per post.Observera att du inte får tillbaka dina handlingar, så sänd inga original! Märk alla handlingar med personnummer i övre högra hörnet och skicka dem senast 13/3 2005 till:
Försvarsmakten
HKV OPIL J 1 PersE US
Box 660
751 28 Uppsala
Nu funkar det för mig igen.....
Kimster
Feb 26 2005, 17:41
Troligen handlade det inte om servern, då jag hoppas(!) de har ett redundant system, utan istället kan det kanske vara deras router eller liknande som sköter kommunikationen från och till deras Webbserver/servrar
[spekulation dock]
Nu funkar allt iaf för mig.
M00nStalker
Feb 26 2005, 19:03
Oj det var visst falsk larm

, funkar för mig nu också.
Tänkte bara kolla om det är fler som har problem med att läsa nyheter på mil.se? Jag kör firefox senaste och 10mbit. Men det blir skit av allt och firefox hänger sig..jag har flash, shockwave och java?
Rokare
Feb 20 2008, 21:52
Du råkar inte köra med Bredbandsbolagets egna F-Securelösning? Säkerhetspaktet typ.. Gjorde det innan och det var lönlöst att surfa på mil.se Har bytt till annan lösning nu och det är en rejäl skillnad..
GMY
Spartacus
Feb 20 2008, 22:03
Upplever ibland mycket krångel med MIL, kommer och går
Firefox som krånglar till det?
QUOTE (Rokare @ Feb 20 2008, 21:52 )

Du råkar inte köra med Bredbandsbolagets egna F-Securelösning? Säkerhetspaktet typ.. Gjorde det innan och det var lönlöst att surfa på mil.se Har bytt till annan lösning nu och det är en rejäl skillnad..
GMY
Nee har telia. Kör outpost firewall, en bra gratis vägg om det var de du tänkte på. Fast nu när du säger det så kanske det är lika bra att kolla inställningarna i den. Det jävliga är att det är likadant när jag kör mil.se i IE. Rå hänger sig.. haha vettefan
tycker dom ska gå tillbaka till gamla sidan, den funkade alltid i ur och skur
tinhead
Feb 21 2008, 00:44
Verkar vara massor av fel eller problem med den nya mil.se
Och drog dom i handbromsen då det gäller att implementera allt det nya dom skulle lägga ut?
Idag är det som att gå omkring på en byggarbetsplats..där inte mycket funkar..
Och massor är trasigt eller felaktigt...
Sedan ska man inte tala om hur fruktansvärt dåligt det är att hitta där..
Nya funktioner som leder till intentsägande sidor som länkar vidare till gamla sidor..
Nästan så det vore bättre att sätta upp en skylt "under ombyggnad" ring växeln eller återkom när vi har pengar att fixa försvarsmaktens hemsida..
TLiman
Feb 21 2008, 13:15
Svårnavigerad, men framförallt redigt mycket långsammare iaf för mig som inte har så hög hastighet på mitt ADSL abonnemang.
Erik_G
Feb 21 2008, 19:33
Jag letade och hittade två äldre trådar om anslutningsproblem till mil.se och slog ihop alla tre trådarna till denna "the ultimate mil.se connection thread". Beklagar för eventuella besvär som detta kan orsaka er.
mvh
Erik G
BlåGul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.