Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Springsteen till Sverige i sommar!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Yossarian
Så var det officiellt. 23 juni på Scandinavium och 25 juni på Hovet.
brucespringsteen.net
Och inryck 27:e... Finns det något bättre att göra sina sista dagar i det civila mörkret? B)
bushman
MUUUUAHHHAHHHHHAHHHHHAAAAAAAAAAA!!!! laugh.gif laugh.gif

*skrsttar elakt åt alla som kommer ringa de närmstas dagarna framåt* clap.gif
SSN
Sweet smile.gif måste ha "tiiicccckkkkkeeeettttssss" smile.gif
Nestor
Tror inte jag kommer gå men det är ju alltid positivt för Götet att få uppleva annan musik än dansbands-synth dyrkande från Liseberg.

undrar om han lyckas riva Ullevi denna gång?
FkN
Nån som sett när biljetterna släpps? Kommer vara hårt tryck på dom...
bushman
QUOTE (Hendrix @ Apr 7 2005, 08:33 )
Tror inte jag kommer gå men det är ju alltid positivt för Götet att få uppleva annan musik än dansbands-synth dyrkande från Liseberg.

för det första skall han spela på scandinavium.
för det andra har inte ema telstar sagt flaska om spelningarna på sin hemsida ÄN (TNR 071133).
för det tredje verkar ni i götet inte behöva the boss för att riva ullevi, er kung göran är ju inne på samma spår även han.......

jodå den går att spola så förlunda kan spela på en ute rink, medan hästarna intar scandinavium
Yossarian
QUOTE (Fk Nordin @ Apr 7 2005, 10:22 )
Nån som sett när biljetterna släpps? Kommer vara hårt tryck på dom...

Enligt aftonblaskan räknar de med att gå ut med datum inom en vecka.
Nestor
QUOTE (bushman @ Apr 7 2005, 10:39 )
QUOTE (Hendrix @ Apr 7 2005, 08:33 )

för det första skall han spela på scandinavium.
för det andra har inte ema telstar sagt flaska om spelningarna på sin hemsida ÄN (TNR 071133).
för det tredje verkar ni i götet inte behöva the boss för att riva ullevi, er kung göran är ju inne på samma spår även han.......

jodå den går att spola så förlunda kan spela på en ute rink, medan hästarna intar scandinavium

Det är GAMMLA ullevi som skall ner... om kung göran går bestämma.
Förövrigt anser jag att det borde byggas ett Colusseum istället...
Yossarian
Biljettsläppet är klart. Klockan 9 på måndag (den 18:e).
EMA Telstar
Och då har man matteprov ja... banghead.gif
Vysotskij
B)

Okej, vilka är med den 25? Finns här några riktiga fans...?

biggrin.gif

And the cops finally busted Madame Marie for tellin' fortunes better than they do...
Cheeky
Japp..här är en person med enorm tur. Dagen började mindre bra...vaknade 09.20 (hade planerat att börja ringa 09.00), gick ut i köket, fick en glasbit i foten (pojkvännen tappade ett glas igår, han missade nog lite med dammsugaren) fick i mig kaffe och började ringa. Trodde det skulle vara kört att få tag på biljetter när man börjar ringa 09.35...men jag hade tur...fick tag på 2 till Göteborg...så nu sitter jag här med biljetter till 23/6 och en glasbit i foten och är bara så nöjd biggrin.gif clap.gif

Jag kanske borde köpa mig en trisslott...och sen se om sjukan kan hjälpa mig att pilla ut glasbiten..

EDIT: stavfel
Vysotskij
Glas i foten är ju U 2, inte Springsteen...

You're a piece of glass, left on a kitchen floor, som Bono nästan sjunger.
Yossarian
Hade satt min gamle far på att ringa i förmiddags, men fast han höll på i över två timmar kom han inte fram. Sen försökte jag själv med samma frånvaro av framgång. Livet är orättvist...
Köade du eller kom du också fram på telefon, Vysotskij?
Vysotskij
På plats sen i går kväll. Hade dragit den korrekta slutsatsen att könumret blir lägre och sömnen totalt sett bättre i sovsäck på plats än att ta sig upp och till Globen tidig morgon.
bushman
kan nog hälsa att det är nog rätt bra att vara i tid till spelningarna också.
eftersom det är biljetter med namn och förmodligen personnr på saå kommer det ta tid att komma fram.
dessutom har jag erfarenhet från inpasseringen på globen från i somras, då simon and gardfunkel spelade.

det är otroligt vad folk skall släpa med sig kameror modell större, dunkvis med dricka och en massa annan skräp som inte vart tillåtna att ha med på konsert sedan snoddas dagar.

det tar lång tid att förklara för dessa människor, att om de vänder på biljetten så finns det fina blider och text som förklarar detta.

och det är sak samma om ni får numrerade platser, räkna med att det kommer att ta mycket tid.
40 talisterna är en betongkloss.....
King Kill
Äntligen så har de insett att det inte funkar att ha en maximal köpgräns på 12 biljetter/person...! clap.gif

Svartabörjshajar: Up yours! 2.gif
bushman
QUOTE (King Kill @ Apr 18 2005, 18:35 )
Äntligen så har de insett att det inte funkar att ha en maximal köpgräns på 12 biljetter/person...! clap.gif

Svartabörjshajar: Up yours! 2.gif

kan informera att det kommer förmodligen att vara svart försäljning på dessa biljetterna ändå.

de flesta svartbiljetterna kommer fram pga alla dessa bussbolag som köper upp, massvis.
svartabörshajarna vet att de inte säljs så mycket på bussresor, och att de säljs tilbaks till ema eller arrangörens kassor, några timmar innan konsertstart.
dessa köps av hajarna och går ut som svarta.
afghanjohnny
Ni som skaffat biljetter eller vill, har ni uppmärksammat att Bossen kör solo & aukustiskt på touren?

Det fick mig iaf att tänka om då det lär nog bli en rätt lugn historia utan E-Street killarna va?

//aj
Vysotskij
QUOTE (bushman @ Apr 18 2005, 20:19 )
kan informera att det kommer förmodligen att vara svart försäljning på dessa biljetterna ändå.

de flesta svartbiljetterna kommer fram pga alla dessa bussbolag som köper upp, massvis.

Hur köper bussbolagen biljetter som måste vara försedda med namn? Eller har de dispens?

@ afghanjohnny:
Ja, Bossen är ju känd för att vara riktigt kackig utan elektricitet och band... ;)
Yossarian
QUOTE (Vysotskij @ Apr 19 2005, 10:15 )
Hur köper bussbolagen biljetter som måste vara försedda med namn? Eller har de dispens?

Från http://www.gotevent.se/event.asp?id=115:
"Biljettregler"
På grund av den förväntade efterfrågan på biljetter så har arrangören vidtagit vissa åtgärder. Det som gäller är max 2 biljetter per person. Biljetten är personlig. Namn anges vid inköp, står på biljettens framsida och är föremål för kontroll vid inpassering till arenan.
Biljettsläpp är den 18 april.
Bokad biljett ska hämtas inom 3 dagar!
Inga grupper/bussar.

Vid sjukdom eller annat förhinder får man återlösa biljetten hos Got Event Biljett/Scandinavium senast kl. 15.00 konsertdagen; 23 juni 2005.

Arrangör
EMA Telstar

Inga bussbolag med andra ord.

Nu börjar förberedelserna för retursläppet, för oss med avsaknad av tur.
bushman
gott jag vill se mer av detta.
skall bli kul att se hur det är genomförbart i större skala.
nu är ju springsteen en artist som detta funkar på, men tanke på att hans fans inte riktigt är av samma kaliber, som de som skall in på ullevi några veckor senare.

rolling stones hade detta system då de spelade på cirkus i sthlm för några år sen.
där var säkerhets pådraget ganska stort för att vara en liknade konsert.
det var genomsök med handburen metalldetektor, och större koll på väskor.
mestadels för att stoppa otillåten inspelning.

riktigt så hårt tror jag inte det blir på springsteen.
men som jag skrev tidigare kom i god tid, även om vi fattar vad som gäller vid konsert, finns det många som inte var på en spelning sedan boppers, rev folkparken i djupsås 1976.
och som måste tjata om varför de inte får ta med sig sin super 8 kamera in.
eller så anser de att det som står på biljetten inte gäller dem.

"nej damen jag skiter fullständigt i om din kamera kostar mer än vad liberia har i BNP, den får inte komma in på arenan ändå" banghead.gif

liten edit:
"Vid sjukdom eller annat förhinder får köparen återlösa biljetten i kassan (minus serviceavgift) på respektive arena (senast kl 15.00 konsertdagen). Biljetterna får dock inte överlåtas på någon annan. Namnen går alltså inte att ändra."
från emas hemsida.

nu lär ju inte detta ge upphov till något större eftersläpp, jag misstänker att det nog krävs vård i resperator för att hindra folk från att gå på dessa två konserter.
Yossarian
Fixade biljett till Scandinavium vid retursläppet idag! clap.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif
Vysotskij
Ny konsert, nytt koncept
Vysotskij
QUOTE (Vysotskij @ Apr 4 2006, 11:49 ) *

QUOTE (Vysotskij @ Apr 18 2005, 16:30 ) *
På plats sen i går kväll. Hade dragit den korrekta slutsatsen att könumret blir lägre och sömnen totalt sett bättre i sovsäck på plats än att ta sig upp och till Globen tidig morgon.

Samma strategi. Samma resultat.

"Shelter line stretchin' round the corner
Welcome to the new world order"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.