Help - Search - Members - Calendar
Full Version: P4 - 27 juni 2005?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Vanquisch
halloj tänkte kolla om det är några fler som ska till P4 nu i juni?
vilket underförstått jag ska! smile.gif

//Vanquisch pansar2.png
klingan
Jag ska in då också... Som spaningsgruppbefäl.
strvkomp
Är du säker på att ditt nick inte ska vara Vanquish?
Vanquisch
jo en gång i tiden innan jag skrev fel! unsure.gif
WartoftaSandberg
Här har du en frände till! Som namnet säger blir det Wartofta kompani, stridsfordon minsann!
Så jag hoppas allt att det blir en 122a man får skumpa runt i!

Någon som vet om detta är fallet? Då alla specifika stridsvagnstjänster utgått!
ErikH
QUOTE (WartoftaSandberg @ Apr 12 2005, 21:54 )
Här har du en frände till! Som namnet säger blir det Wartofta kompani, stridsfordon minsann!
Så jag hoppas allt att det blir en 122a man får skumpa runt i!

Någon som vet om detta är fallet? Då alla specifika stridsvagnstjänster utgått!

Du kan hamna på allt från 122:a till e-vagn (90:a) det vet du inte förens du kommer dit ;)
WartoftaSandberg
Ja jo det är jag medveten om, men eftersom att jag hamnar på wartofta kompani är jag mer nyfiken på vilka vagnar de har där förutom 122an smile.gif
Arny
QUOTE (WartoftaSandberg @ Apr 13 2005, 11:50 )
Ja jo det är jag medveten om, men eftersom att jag hamnar på wartofta kompani är jag mer nyfiken på vilka vagnar de har där förutom 122an  smile.gif

De bl.a. en bgbv för 122:or. Dessutom ingår en stridsvagnstransportpluton i kompaniet som kör TLB (Scania 144).

Kolla in Wartofta kompani
ErikH
QUOTE (WartoftaSandberg @ Apr 13 2005, 11:50 )
Ja jo det är jag medveten om, men eftersom att jag hamnar på wartofta kompani är jag mer nyfiken på vilka vagnar de har där förutom 122an smile.gif

De har 122, bgbv120, epbv90, ett antal pbv:er (om de nu inte ska skrotas? 7.gif)... eftersom din tjänst är stridsfordonsförare så hamnar du ju inte på stvtransport.
WartoftaSandberg
Jag får tacka så hemskt mycket för informationen!
Får helt enkelt ligga i lite och se till att hamna på 122a!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.