Help - Search - Members - Calendar
Full Version: doom 3
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
madog
Har installerat spelet, men det laggar jättemycket. Har laddad ner 1.1-patchen, men det gjorde ingen skillnad. Har provat på absolut lägsta upplösning, men det laggar fortfarande påtagligt. Ganska märkligt om man spelar det på en 2,4Ghz'are. Någon som vet vad man ska göra?
Magnus
Du kunde tagit det i den existerande Doom 3-tråden, men men...

Menar du att spelet laggar när du spelar online, eller hackar grafiken när du kör själv? Är en viss skillnad...

Vad har du för grafikkort och ram-minne?

Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet?

Hur mycket hårddiskutrymme har du kvar?
madog
QUOTE (Magnus @ Apr 3 2005, 19:06 )
Du kunde tagit det i den existerande Doom 3-tråden, men men...

Menar du att spelet laggar när du spelar online, eller hackar grafiken när du kör själv? Är en viss skillnad...

Vad har du för grafikkort och ram-minne?

Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet?

Hur mycket hårddiskutrymme har du kvar?

Hittade ingen doom 3-tråd. Länk tack!

Laggar när jag spelar själv. Har provat online, laggade lika mycket då.

Grafik-kort: GeForce FX
Ram: 512 mb ram

40,7 GB ledigt hårddiskutrymme

Har laddad ner uppdateringar, gjorde ingen skillnad.

Rättelse: Har 2.66 Ghz
Magnus
Vilket FX-kort är det?
ArtMan
QUOTE (Magnus @ Apr 3 2005, 20:29 )
Vilket FX-kort är det?

Där har vi problemet biggrin.gif... 512MB ram för Doom3 är också på gränsen.

Sänk upplösningen till 800x600 och använd "medium" inställningar
madog
QUOTE (ArtMan @ Apr 3 2005, 20:49 )
QUOTE (Magnus @ Apr 3 2005, 20:29 )
Vilket FX-kort är det?

Där har vi problemet biggrin.gif... 512MB ram för Doom3 är också på gränsen.

Sänk upplösningen till 800x600 och använd "medium" inställningar

Som jag skrev tidigare så har jag provat att köra på absolut lägsta upplösning. alltså 640 x 480, low detail, no shadows, osv.
NisseNord
Jag har kört doom3 på min dator, AMD XP2500+, 512MB ram, och Radeon 9500. Jag hade inga problem med de upplösningar som du nämner. Provade till och med att sätta på högsta detaljnivån i 1024x768 och det var nästan spelbart då. Så datorn borde räcka till. Jag har dock inget konkret tipps på hur du ska få till det.
Fu_Persson
om du har MatLab installerat så kan det stjäla kraft från GeForce... det händer om man kör Counterstrike t ex... kanske finns fler program som gör sådant... testa söka runt lite i spelforum
Nestor
Kanke gammal nyhet men PC Gamer Forum brukar kunna svara på denna typ av frågor.
JBP
Min första tanke när du nämner ditt problem med Lagg och din specs på burken så skulle jag nog säga att boven i dramat troligen är ditt grafkort.

Men det kanske skulle vara lite lättare att ställa diagnos om vi visste om vilken Modell av FX krets det är på kortet....alltså vilken modell.

/JBP
madog
Fixade nya drivrutiner och mixtrade med upplösningen på själv datorn (inte spelet). Problemet är löst.
Lindström
Tacka vet jag Xbox smile.gif Då slipper man ävvlas med allt såntdär :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.