Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Aprilskämt 2005
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
canis
Apropå den här tråden, har någon sett några bra aprilskämt i tidningar motsvarande? Lokalpressen brukar ju oftast vara "bäst" på sådant.
Rickard N
NHL lägger ner nästa säsong också och flyttar hela verksamheten till norden och kör på som Nordic Hockey League i Finland och Sverige. Radiosporten i morse.
AdamKalle
Lite äldre än 2005, men ett av de bättre jag hört talas om var när HP eller något liknande företag satte ut en annons som gjorde gällande att de skulle lansera "Write Only Memory" den 1 april. Precis vad jag behöver till min dator! Malajn.gif
SWERT
I Götebergs Posten:
Ostindiefararen Göteborg är för hög och kommer inte klara att gå under älvsborgsbron, man söker nu mycket överviktiga personer som skall hjälpa till att kränga båten.
ABP
Jag tyckte denna var ganska kul vi hade här för 2 år sedan

Aprilskämt ala Soldf
Status quo
1:a april suger! Alla tror dom är så roliga med sina värdelösa aprilskämt, och är det inte så att det är skitlätt att förstå att dom ljuger, så är det istället något skämt som är för seriöst för att skämta om, som att någon har dött..
Elgen
Sydsvenskan rapporterar om upptäckten av en 1000 år gammal tunnel mellan Lund och grannbyn Dalby som skulle förbundit Domkyrkan och klostret i Dalby. Upptäckten gjordes av "Universitā degli Studi Sotterranei" i Bergamo och geologen "Profondo Falsificazione".
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10114637

EDIT: stavfel
Innuendo
ComputerSweden:
Antipiratbyrån på charmoffensiv: ComputerSweden

Edit:
tv4 Skaraborg rapporterar om ett nytt sätta att laga vägar TV4 Skaraborg
SWERT
HÄR finns många av medias skämt
Panzerfaust
Jag tyckte den som skrevs (tror det va förra året) här på forumet va ap bra!
Nu hittar jag inte tråden. Men Angående Ak4an och rödpunktsikte. Den tog skruv iaf ;) Liknande den ABP skrev...
Honken
Toalettpapperhållarnas historia
undass
QUOTE (Elgen @ Apr 1 2005, 12:18 )
Sydsvenskan rapporterar om upptäckten av en 1000 år gammal tunnel mellan Lund och grannbyn Dalby som skulle förbundit Domkyrkan och klostret i Dalby. Upptäckten gjordes av "Universitā degli Studi Sotterranei" i Bergamo och geologen "Profondo Falsificazione".
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10114637

EDIT: stavfel

Kan tilläga att det även stod att man skulle anordna en visning för allmänheten med början klockan 14.00. Samlingsplatsen råkade vara precis nedan för min flickväns fönster och hon rapporterar att ett 20-tal personer infann sig och att de just nu blir intervjuade av SDSs reporter. laugh.gif
Emil
Borde dom inte gå ihop alla tidningar och göra ett utspel om att något land förklarat krig mot sverige skulle vara roligt och se reaktionen på alla på soldf.
Typ alla på SoldF -> 6n.gif
Krook
Från Ljusdals Posten:
Kommunens nya centralkök för skolor och omsorg kommer att byggas i Föne. Det står klart sedan det finns total enighet i kommunstyrelsen kring det snabbehandlade ärendet.

Det är nedläggningen av den militära flygbasen i Föne som gett kommunen helt nya möjligheter.- I Färilaområdet kommer de färdiga portionerna att serveras inom sju minuter. Den längsta distributionen har vi till Järvsö, Ramsjö och finnmarken, men även där kan vi garantera varm mat på bordet inom fjorton minuter, säger Cantino Porridge, som på konsultbasis utrett frågan åt kommunen.

Distributionen kommer att skötas av tre nya helikoptrar av typen Kitchen 1/4. Dessa kostar tolv miljoner kronor per styck men inköpen kommer till största delen att finansieras av EU-medel.

Stora expansionsmöjligheter

Men den stora affärsidén ligger i den framtida expansionen. Helikoptrar kan lyfta och landa från vilken yta som helst, men då den varma maten ska spridas över Sverige krävs det flygplan och rejäla landningsbanor. Flygplan har försvaret i överflöd efter bantningen av försvaret och flygplatsen i Föne är redan i dagsläget helt komplett.

I ett första skede ska Hälsingerådet i dag behandla frågan om en utvidgning till Hudiksvall och Söderhamn, där det också finns moderna flygplatser utan trafik. Där kan planen från Föne landa för att vidarebefordra den varma maten med helikopter.

- Det här kan bli hur stort som helst. Ljusdal har en enorm fördel av att vara först. Med målsättningen varm mat på bordet inom 32 minuter från tillagning kan vi nå en radie på 26 mil fågelvägen från Föne. Då pratar vi om volymer i storleksordningen en miljon portioner per dag. Det här kommer att ge både jobb och stora intäkter för Ljusdals kommun, säger utredaren Cantino Porridge.

Fotnot:
Den flygplats som avses är Färilas flygbas som nu läggs ned i samband med F4:s nedläggning.

/Krook
Skuggan
QUOTE (Emil @ Apr 1 2005, 14:53 )
Borde dom inte gå ihop alla tidningar och göra ett utspel om att något land förklarat krig mot sverige skulle vara roligt och se reaktionen på alla på soldf.
Typ alla på SoldF -> 6n.gif

förmodligen skulle reaktionerna bli typ "x bygger värn på gräsmattan" "Y minerar trädgården och förbereder ÅSA i Z´s jordkällare" osv ;)
armywoman
Allt man läser idag är INTE 1:a aprilskämt...

I morse när jag anlände till jobbet så satt det stora röda lappar uppsatta lite här & där från fastighetsägaren där det stod att vattnet skulle vara helt avstängt i byggnaden mellan kl 07.00-09.00. En kollega till mig sa högt & tydligt att det var det sämsta aprilskämtet i mannaminne samtidigt som han klargjorde att han behövde gå på toa & göra nr 2. Vi var några stycken som sa att "Nej, det är inget aprilskämt, vattnet ÄR avstängt så du får fan hålla dig ett tag" men han bara flinade & sa att mig lurar ni inte och försvann... och kommer tillbaka efter 15 minuter & erkänner med ynklig röst att han sprängt dasset i molekyler utan att kunna spola... gasmask.gif
Så kan det gå!

// Armywoman
NisseNord
Om man ska invadera ett land så borde man alltså göra det på första april, när cheferna i landet man invaderar får beskeden tror de bara att det är folk som försöker skämta med dem, och man kan komma in helt obehindrat. biggrin.gif
LIQUID_
I dagens nummer av Tsl (Mariestads-tidningen) kunde man läsa att kommunpamparna vill införa vägtullar. banan_rock.gif Detta i en kommun med blott 24000 invånare.
Sljivovica
Det finns så mycket dumt i dagens samhälle,
så man reagerar knappt längre på alla "tokerier"..
Speciellt inte dom från politiskt håll. dry.gif
Ezaey
Igår var ett vanligt aprilskämt på P4 följande "X! Stäng benfickan! ... april april din dumme fan. ;)".

Det värsta var att man reflexmässigt gick på det gång på gång. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.