QUOTE (Mattssonmannen @ Apr 6 2005, 17:40 )
@Fu Pedersen
Intressant, vilka länder var med i utbytet då? Och vad fick ni göra Finneland?

Kolla länken i mitt andra inlägg. Viss resedagbok från både ACE-finland och ACE-Sverige samt mkt bilder.
Vi fick gå på tomteland, kolla in gammal cool lvk på kustart som under glansdagarna tog runt 100 pers för att manövrera, lite camping i skogen med typ sjukamp, paddla i skärgården, äta klibbig finsk äckelgegga (vpl mat), prova vapensimulatorer, se ett eldöverfall med rökhgr och fordonsminor, kolla in lite fartyg, vandra i lappland...vi hann med väldigt mycket. Kolla som sagt
http://www.armebilder.cjb.netTillägg: I finland var det folk från: Canada, tyskland, danmark, holland och sverige om jag inte missminner mig vi hade även ett par juniorvärdar från finland.
I sverige hade vi folk från: tyskland, finland, danmark, canada, usa, italien och england
Snacka om man fick ett kulturellt utbyte! Dock varning på amerikanska kadetter, de slutar aldrig skryta om hur bra deras armé är och hur kass andras är.
Du skulle hört hur löjliga prylar de kläckte ur sig. Våra uniformer var inga bra, vi hade ex dragkedjor och det kunde fi höra när man öppnade (usa har knappar). Jisses, vad är en dragkedja gentemot ett stridsfordon? ojoj...vilken fantasivärld!
/marie