Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Behöver schnappt en ptrl för en delikat operation
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3
Rokare
Hmm....

Sökes: Fem män och/eller kvinnor från SoldF.com. Personerna bör ha god utbildning i minst enstaka laddning och skall antingen vara helt döva eller ha formell utbildning på både kåpa och propp.

Finnes: Enligt vissa en trevlig melodi som kan tänkas bli sommarens radioplåga..

Motståndarkunskap:Krokodildjävelfan. OBS! Fi tycks inte tveka att iklä sig andra skepnader såsom hårdrock alt. techno. En av dessa skepnader, dansmix, finns att begrund på länken.

Mitt BIS: Jag avser inledningsvis skicka ett stridspar till egyptien för att där reka huruvida huvudstyrkan har möjlighet att slå mot FI i deras uppbyggnadsskede. Detta stridspar skall även reka motsvarande möjligheter hos Fi's logistikorganisation i Tyskland. Samtidigt kommer ytterligare ett stridspar att reka FI's påbörjade gruppering i Sverige. Tänkbara områden här tycks vara kontoren på Radio RIX, NRJ m.fl. SR P1 och P2 bedöms i detta skede fortfarande hålla stånd.

Därefter kommer inhämtad information att analyseras av MUST (Musikaliskt Undsättande Säkerhetstjänsten).

Avslutningsvis avser jag med hela patrullen slå mot fienden antingen på fientligt territorium alternativt på svensk mark om Fi bedöms ha skaffat sig fotfäste här. Uppgiften kommer här att fokuseras på att förstöra cd-skivor/servrar m.m medelst enstaka laddning. Skulle Fi bedömas ha fått för starkt fotfäste på svensk mark övergår patrullen till fria kriget och slår mot radioantenner/sändare.

Mer utförlig order kommer då patrullmedlemmar har tagits ut. CV med bifogat foto samt även betyg från kommunal musikskola lämnas i denna tråd.

Slut, frågor? Försent..

Edit: Tillägg till mitt BIS: Om tillfälle ges skall patrullen, utan hänsyn till risken att bli röjd, brutalt nedkämpa Born's och Ignis's bananer som likt uppåttjackade pensionärer tycks dansa till the schnappi song... slut tillägg.
Born
Jihaaaaa. Den älskade lilla krokodilen. banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif

Edit.... http://www.schnappi.tv/
Ignis nitidus
Nääääeee Inte förstöra för schnappi..

schnappi äger!

banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif
Meradan
Ja, det här är ju en riktig plåga som bör nedkämpas å det snabbaste, gärna med uppseendeväckande metoder..
LeadHead
Nog för att jag inte har något emot stora insatser av sprängmedel men jag undrar om inte detta snarare är någonting för telekrigarna att bita i?
Rokare
QUOTE (LeadHead @ Mar 30 2005, 13:02 )
Nog för att jag inte har något emot stora insatser av sprängmedel men jag undrar om inte detta snarare är någonting för telekrigarna att bita i?

Hmmm?

Skruva, ratta och ställa in frekvens vs. BOOOOOOOOOOOM

Nja, var nog inte så Hmmm? ändå ;) Valet är ju lätt...
PolarBear
QUOTE (Ignis nitidus @ Mar 30 2005, 09:19 )
Nääääeee Inte förstöra för schnappi..

schnappi äger!

Jag håller med!

Schnappi är ett gott sällskap när man sitter sena kvällar/nätter i signal clap.gif laugh.gif clap.gif
LeadHead
Eller en ny innebörd av ssrb. Schnappisökande robot. biggrin.gif
simon
Jag ställer upp på whatev. Rokare sätter upp. Jag har fått nog.

gasmask.gif
Limpan
Schni schna schnappi, schnappi schnappi schnapp... vissel.gif blink.gif
Mattsson
QUOTE (Limpan @ Mar 30 2005, 16:28 )
Schni schna schnappi, schnappi schnappi schnapp... vissel.gif blink.gif

Ich bin Schnappi das kleine krokodil. biggrin.gif

Ytterligare bevis att inte all musik från Tyskland är skit. B)
Rokare
QUOTE (simon @ Mar 30 2005, 16:55 )
Jag ställer upp på whatev. Rokare sätter upp. Jag har fått nog.

gasmask.gif

För att sno någon annans idé....

@Simon

Born
Ich bin Schnappi das kleine Krokodil,
komm aus Ägypten das liegt direkt am Nil.
Zuerst lag ich in einem Ei,
dann schni schna schnappte ich mich frei.

schni schna schnappi schnappi schnappi schnapp

hab scharfe Zähne und davon ganz schön viel.
Ich schnapp mir was ich schnappen kann,
ja schnapp zu weil ich das so gut kann.

ich schnappe gern das ist mein Lieblingsspiel.
Ich schleich mich an die Mama ran,
und zeig ihr wie ich schnappen kann!

und vom Schnappen da krieg ich nicht zuviel.
Ich beiss den Papi kurz ins Bein,
und dann, dann schlafe ich einfach ein.

Kom igen nu alihopa, nu sätter vi oss i en ring på govet och sjunger med....
LeadHead
Jag skulle säga att detta kvalar in på hatlistan tillsammans med:

"Alexander kyckling - är mästare i cykling" (om och om igen). Hört på radion någon gång under transport inom BODENS garnison. Samt:

"Är vi framme snart? Är vi framme snart?", oavbruten barnröst till technodunk. Hört under transport BODEN - TÅME för UGL.

Vad ni än gör, visa inte detta för TolkS! biggrin.gif
SWERT
QUOTE (LeadHead @ Mar 30 2005, 16:55 )

"Alexander kyckling - är mästare i cykling" (om och om igen). Hört på radion någon gång under transport inom BODENS garnison.

Den är ju kung!

Alexander Kyckling, Mästare i Cykling...
Alexander Kyckling, han vet vad han gör....
Han vet va han gör när han é ute å kör, han vet va han gör när han é ute å kör!
Jolle
varför nöja sig med att slå mot källan för denna styggelse, det är trots allt lyssnarna/användarna/konsumenterna av detta gissel som är de som upprätthåller dess status.. alltså förseslår jag istället förebyggande anfall mot dessa melodiers målgrupp. Om inget annat då människor med musiksmak av denna typ uppenbart är ointresserade av andra männisors välmående, i förlängningen ointresserade av samhällets välmående och om man är ointresserad av samhällets välmående så är man troligtvis också icke-demokrat och bör med icke-demokratiska metoder tas av daga...följer alla mitt resonemang?? blink.gif
..om inget annat har vi i allafall förbättrat genpoolen genom att avlägsna dessa individer från människogemenskapen ;)
bushman
hej hej monika hej på deeeej mooonika

för er som undrar vilket soundtrack lucifer har valt för helvetet......
Limpan
QUOTE (Mattssonmannen @ Mar 30 2005, 16:44 )

..eller inte. Jag ska omgående skicka dig exemplar av Smurfhits, Hits for Kids, Mora Träsk och Djurens brevlåda. Får du sen bara en påse Palle Kuling, kritor och en färgläggningsbok av dina föräldrar så har du att göra i baksätet hela vägen till mormor och morfar i Alingsås...

Däremot måste jag höra 'Alexander Kyckling' och 'Är vi framme snart?' omedelbart!!!
Mattsson
<<
Förena er med Scnappi eller dö! biggrin.gif
Amfibieslusken
Usch och fy. Död åt Schnappi. laugh.gif

@Rokare: Jag är med! salute.gif
Mattsson
QUOTE (Limpan @ Mar 30 2005, 18:15 )
QUOTE (Mattssonmannen @ Mar 30 2005, 16:44 )

..eller inte. Jag ska omgående skicka dig exemplar av Smurfhits, Hits for Kids, Mora Träsk och Djurens brevlåda. Får du sen bara en påse Palle Kuling, kritor och en färgläggningsbok av dina föräldrar så har du att göra i baksätet hela vägen till mormor och morfar i Alingsås...

Smurfhits: Tyvärr
Hits for kids: Hmm skeptisk
Mora träsk: Försöker glömma
Djurens brevlåda: Nja, okej då
Kalle kuling: gillar inte kalle kuling men får skaffa det också.
kritor och färgläggningsbok: helst inte....

Då är det bara att åka till mormor och morfar i Alingsås. smile.gif Fast nu är problemet att vad jag vet så är både mormor och morfar döda och vad jag vet så bodde dom inte i Alingsås, men det får jag fixa på vägen.

På en mera seriös sida:
Herre gud har du aldrig lyssnat på det überbra gruppen Rammstein?!
Shar
Iochmed att jag är precis hemkommen från Egypten & Pyramiderna innehar jag god kännedom om operationsområdet runt om och vid Giza platån.

Enligt tidigare för-rek så har jag bland annat fastslagit att området närmast pyramiden Chefren är tungt minerat av vissa fyrbenta älgliknande djur. gasmask.gif

Området var även tungt patrullerat av Tyskar & Ryssar. Ett ondskans sammarbete? Dessa patruller var dock väldigt utmärkande då de inte tog hänsyn till någon form av ljuddisciplin. Malajn.gif

Övrigt värt att notera, på området finns en form av insekt, större än vanliga myror och som patrullerar frenetiskt. Någon form av biologiskt vapen?

Med allt detta i åtanke rekommenderar jag att vi skickar in minst en stridsgrupp av bataljons storlek för att nedkämpa fienden.

vissel.gif biggrin.gif
J-Star
Historien visar att Tredje Världskrigets upptakt kan spåras till våren 2005. Huruvida det var en avsiktlig och genialisk terroristakt eller helt enkelt en olycka är svårt att avgöra. I vilket fall som helst bildades bixtsnabbt två diametralt motsatta grupperingar. Den här polariseringen lyckades bryta isär de mest homogena och samspelta grupperingar och så osämja mellan dem...

/J
Sljivovica
QUOTE (bushman @ Mar 30 2005, 18:56 )

Tack!
Du bjöd på dagens *fniss* laugh.gif
Nestor
QUOTE (bushman @ Mar 30 2005, 17:56 )

Säker på att det inte är "I En Rosa Helikopter" eller fjortis hymnen "Wonderchild"?

Jag misstänker att det är Hil Håle som skriver texterna...
Fu Dahlberg
@Born
Tack för texten, har försökt höra vad texten handlar om, men vissa ord var för mitt öra totalt ohörbara... och att lyssna på den om och om igen, är inte bra för ens personliga hälsa
5526 Viktor Ludvig
Ni missar en sak, mina herrar, det är i källaren det spelas bra musik biggrin.gif

Alla vet ju att rock 'n roll (och alla dess 'barn') är djävlens musik

//5526 - som ska ta hissen HELA vägen ner när det är dags..
BUCK
Det har sagts innan.. schnappi äger! horny.gif fun_icon_nana.gif
bushman
QUOTE (5526 Viktor Ludvig @ Mar 31 2005, 00:18 )
Ni missar en sak, mina herrar, det är i källaren det spelas bra musik biggrin.gif

Alla vet ju att rock 'n roll (och alla dess 'barn') är djävlens musik

//5526 - som ska ta hissen HELA vägen ner när det är dags..

du har fel!!

jag har läst herman hedning och hans bravader med hin håle själv.
det kommer inte spelas rock i helvetet.
förutom att då vissa låtar som kommer framföras av tondöva coverband i midjekorta limegröna 80-kavajer med axelvaddar.
du kommer få höra "proud mary" "sweet home alabama" och "hold the line"
men detta är mycket personligt.

för egen del kommer nic and the family spela bakom en plexiglas-vägg, varje dag mellan 06 - 18, plexit är där för att jag inte skall få slå ihjäl dem
resten av dygnet kommer jag att få spendera med en vacker naken kvinna i mitt knä, och en 2 liters flaska 25 årig talisker på ett bord framför mig.
och varför det skulle vara ett helvete undrar ni?

jo det finns bara ett hål i botten på något av de två, och det är inte i kvinnan......

fö spelas det även smokie hos satan.
MDC-86
Schnappi dansmix är ju helt suverän ! fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
Doggydriver
Rokare>> Du VET att högvärdige filur Toll för tillfället rekryterar en försvarsenhet i syfte att skydda allt som kan ha med Schnappi att göra. Inte springa in i en SSL av bara farten nu ;)

LEVE SCHNAPPI!
Dobberman
QUOTE (Mattssonmannen @ Mar 30 2005, 17:44 )
Ich bin Schnappi das kleine krokodil. biggrin.gif

"Germans Love David Hasselhoff, “Looking for Freedom” was the number one song in Germany for eight straight weeks in 1989".

Ja just det ja........underbara musikälskare hela bunten........
Mattsson
@rille116
Jag sa att:
.....inte all musik frånTyskland är skit.

Inte att all musik dom lyssnar på i Tyskland är bra.

Fö vad har vi att säga om? (Ketchup song någon?!)
rhdf
För er som INTE gillar kockodrill djäveln
http://www.zider.se/anti-schnappi.swf rlwhore.gif
Limpan
@ mattsonmannen:

Tyvärr är jag inte så überförtjust i Rammstein även om jag motvilligt får erkänna att somligt är hyfsat lyssningsbart. Men nu avsåg ju min kritik bara huruvida just Schnappi är ett bevis på smaklös tysk kulturskymning eller motsatsen...
Rokare
QUOTE (rhdf @ Mar 31 2005, 16:45 )
http://www.zider.se/anti-schnappi.swf  rlwhore.gif

Ahhh RHDF, utmärkt. Nu kan vi öva patrullen mycket mer effektivt.

Kan även offentliggöra att vissa planer finns på att även sätta in patrullen på Franskt område. Utan att avslöja för mycket på ett publikt forum så har Frankrike tydligen under många år i tystnad finansierat denna tysk/egyptiska terrorcell. Vissa spår pekar i så olika riktningar som rosa färger på stureplan, exklusiva affärer och en viss bollsport.

'nuff said

Edit: Jag kommer även under morgondagen att ta kontakt med Högkvarteret i syfte att få ett tillägg till boken SoldF utbudat till samtliga enheter i FM med expressbud. Tillägget avser ett extra tecken i avdelningen tecken och signaler.

GMY

Rokare (Sjukare i huvudet för var dag som går)
Mattsson
@Limpan
Ja där ser du att allt är inte skit som kommer från Tyskland. smile.gif
*passar på att skjuta in en kasset med vuxenunderhållning från tyskland till Limpan vissel.gif laugh.gif *

@Rokare
Jag ställer gärna upp med ett sabotageföretag inne i Frankrike, men bara om det är cricket du syftar som bollsport.
Rokare
@Rille

Vår käre bukt-tittare David Helge har cirkulerat i massa filmrykten på sistone. Dock tror jag att man kommer anlita de som deltar i verkligheten till filmen... ph34r.gif

Fu Dahlberg
Hmm... den undre identifieras snabbt till The swede, men den övre?
The Swede
QUOTE (rhdf @ Mar 31 2005, 16:45 )
http://www.zider.se/anti-schnappi.swf rlwhore.gif

Tack.

Jag hade inte hört talas om denna lilla krokodil från helvetet innan jag läste denna tråden så du räddade min dag.
Fick 91 schnappis på första försöket.

@Fu Dahlberg bong.gif
toord
Jobbigaste jag hört på länge!

På börjar omfattning vänster mot "Zee Germans" 8.gif

Plockade 95 på första försöket kändes bra!
5526 Viktor Ludvig
110 krokodiluslingar döda på första försöket.

dööööö!! 8.gif

//5526
Lockwed
Jag lyckades hitta en rave,verision av schnappi sången på dc++ så nu är sommarmusiken säkrad laugh.gif

Nu fattas det bara en hårdrocksSchnappi
Born
Liten mp3-spelare + fin visa som går på repeat + inkoppling mha blåtand till stereon på jobbet + ägd fjärrkontroll + AUX tryckes på lite då och då + när någon gör ett utfall mot stereon tryckes TUNER in.

Resultat? En underbar fredag på jobbet.
Limpan
QUOTE (Mattssonmannen @ Mar 31 2005, 16:25 )
@Limpan
Ja där ser du att allt är inte skit som kommer från Tyskland. smile.gif
*passar på att skjuta in en kasset med vuxenunderhållning från tyskland till Limpan vissel.gif laugh.gif *

@Rokare
Jag ställer gärna upp med ett sabotageföretag inne i Frankrike, men bara om det är cricket du syftar som bollsport.

Nej! Det är ju bara en massa analsex med rynkiga gamla hermafroditer i pilotglajjor!
109 Eken
De spelade schnappi på radion i morse, och nu kan jag inte få den ur huvudet. Döda mig, snälla! Döda mig nu...och begrav mig i en ljudisolerad låda!
defacto
Yes! Tankade nyss hem "Iris Gruttman präsentiert: SCHNAPPI - Das kleine Krokodil" banan_rock.gif

Innehåller 8 olika versioner av Schnappi das kleine Krokodil wub.gif
Nestor
87 dödade.
Tanke när man kommer upp i en 50 st
"Dööö korkodilj*vel, DÖÖÖÖÖÖÖÖ!!""
Womack
QUOTE (LeadHead @ Mar 30 2005, 16:55 )

"Alexander kyckling - är mästare i cykling" (om och om igen). Hört på radion någon gång under transport inom BODENS garnison. Samt:

"Är vi framme snart? Är vi framme snart?", oavbruten barnröst till technodunk. Hört under transport BODEN - TÅME för UGL.

Vad ni än gör, visa inte detta för TolkS! biggrin.gif

Är vi framme snart är ju stenhård biggrin.gif

Det var en välkommen reklamsnutt på mitt sommarjobb ;)

Ingen som har en aning om varifrån den kommer? Har letat som en tok :(
simon
QUOTE (Fu Dahlberg @ Mar 31 2005, 18:05 )
Hmm... den undre identifieras snabbt till The swede, men den övre?

Det bara måste ju vara Karin. Men jag saknar den rosa handväskan...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.