Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny flygfilm
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Vildmannen
Hmm, nja. Efter att ha sett trailern så är jag skeptisk tveka.gif
http://www.sonypictures.com/movies/stealth/index.html
Skuggan
lite VÄL mycket Sci Fi kanske?

känns typ som det är terminator stuk på den dry.gif tveka.gif tveka.gif
A2Keltainen
Med tanke på vad regissören Rob Cohen regisserat tidigare, och jag tänker då främst på xXx (2002), The Fast and the Furious (2001) och The Skulls (2000), så förväntar jag mig inte direkt något cinematiskt mästerverk för att uttrycka mig väldigt diplomatiskt. Trailern verkade mest försöka slå rekord i antal dåliga klichéer / minut. dry.gif
trinity
orkade inte se hela trailern, kände ett omedelbart behov av att skölja sinnet med lite das boot eller liknande.
Honken
Tja, det är underhållning i alla fall.
Lättsam underhållning.
Har man (ni) det i sinnet när man ser den så är det inga problem med den filmen ;)
Nestor
Oookej-- blink.gif
B-varnaren slår i taket.

Och vad då "The best pilots in the world" dry.gif
Slår vad om att ryssarna, kineserna, tyskarna och sverige har piloter som är minst lika bra.

Ytters tveksam om jag skall ödsla tip och pengar på att se den...
J-Star
Konceptet känns gammalt: ny självständigt tänkande teknik som helt plötsligt får mördarfnatt i kombination med standardmanuset Jaga Dåren Som Fått Mördarfnatt Oooold. Men är kanske spännande. Får väl se den på DVD eller Kanal 5 om några år

/J
Skuggan
QUOTE (J-Star @ Mar 27 2005, 23:27 )
Konceptet känns gammalt: ny självständigt tänkande teknik som helt plötsligt får mördarfnatt i kombination med standardmanuset Jaga Dåren Som Fått Mördarfnatt Oooold. Men är kanske spännande. Får väl se den på DVD eller Kanal 5 om några år

/J

typ det jag menade med min jämförelse med Terminator filmerna (och inte minst The Matrix filmerna)

ingen nyskapande film alls.... bara klicheer och effekter..... men så verkar det vara på de flersta nyare actionrullar....
Meradan
Ja.. varför ska man behöva lägga tid och energi på att hitta på ett helt nytt koncept när man bara kan damma av några gamla och kombinera dessa lite friskt. Dessutom vet man ju att dessa koncept har funkat var för sig tidigare hos den breda allmänheten i stort..

Är det X-29:an som dom har lånat utseendet på flygplanen från?
J-Star
QUOTE (Meradan @ Mar 28 2005, 09:03 )
Ja.. varför ska man behöva lägga tid och energi på att hitta på ett helt nytt koncept när man bara kan damma av några gamla och kombinera dessa lite friskt. Dessutom vet man ju att dessa koncept har funkat var för sig tidigare hos den breda allmänheten i stort..

Är det X-29:an som dom har lånat utseendet på flygplanen från?

Det sägs att egentligen har det bara gjorts 7 filmer... med variationer.

/J
A2Keltainen
QUOTE (Skuggan @ Mar 28 2005, 07:51 )
typ det jag menade med min jämförelse med Terminator filmerna (och inte minst The Matrix filmerna)

ingen nyskapande film alls.... bara klicheer och effekter..... men så verkar det vara på de flersta nyare actionrullar....

Hmmm..., jag är något oklar över vilket av följande du och J-Star åsyftar:

1. Terminator och Matrix förde med sig nya saker när de kom.

2. Terminator och Matrix är klichée- och effektfyllda ripoffs av tidigare filmer.

Den bästa ripoffen av Terminator är för övrigt den italienska Mani di pietra/Hands of Steel (1986). Den är regisserad av Sergio Martino, som tidigare bland annat gjort kultklassikern 2019 - Dopo la caduta di New York/2019 - After the Fall of New York (1983), som nog får sägas vara något inspirerad (host) av både Mad Max och Escape from New York. Båda Martinos filmer ovan rekommenderas varmt till alla med smak för bra italiensk euro trash b-film. Läs recensionerna på IMDB och njut. biggrin.gif
A2Keltainen
QUOTE (J-Star @ Mar 28 2005, 09:07 )
Det sägs att egentligen har det bara gjorts 7 filmer... med variationer.

Den som påstår det har antingen rökt alldeles för mycket konstiga saker eller sett för lite film. Om man begränsar sig till Hollywood-film, så kanske det stämmer, men när man även börjar räkna in exempelvis alla riktigt udda japanska filmer, så krävs det en fantasi som minst sagt heter duga för att påståendet ska börja verka rimligt.
cougar
Varför nämner de att filmen är gjord av samma kille som gjorde "The Fast and the Furious"? Då kommer ju ingen att vilja se den. :P laugh.gif

Trailern lyckas ju inte ens dölja att filmen är jättedålig! blink.gif
Alien
När det gäller "rouge-machines" sätter jag Hardware i toppen! Upplägget verkar inte vara helt olikt, men Hardware är relativt brutal och mindre klichéfylld..

A2: "Hands of steel" kom ju bara något år efter Terminator om jag minns rätt, och det var verkligen en karbonkopia! Inte minns när även denna "atomic cyborg" pajade handen och naturligtvis skulle optimera styrningen genom ett lock i handleden...

Den skulle jag faktiskt vilja se igen, men hur stor är chansen att hitta DEN på "Delta Charlie"..
Stockman
Filmen verkar ju hur bra som helst. Det finns en bra tumregel för trailers: Desto mer meningslös action och dåliga repliker desto bättre film. Jag tror att denna film kommer bli underhållning på hög nivå. ;)
martinator
Tror ni inte man kunde övertyga bruden i traliern om att hon verkligen blir osynlig om hon tar av även den blå bikinin??
Meradan
Det vore ju värt ett försök iaf smile.gif
GRK_BOC
"It has a mind of it´s own" efter att ha blivit träffad av blixten..... SUCK
A2Keltainen
QUOTE (Alien @ Mar 31 2005, 09:51 )
"Hands of steel" kom ju bara något år efter Terminator om jag minns rätt, och det var verkligen en karbonkopia!

Ja, fast huvudpersonen kom inte från framtiden i Hands of Steel och skaparna har även "inspirerats" från en del andra filmer, som exempelvis Mad Max. Jag tycker att Hands of Steel har lika bra underhållningsvärde som Terminator. Sedan så har ju även Hands of Steel både ett bättre slut och George Eastman i en av rollerna.

Den skulle jag faktiskt vilja se igen, men hur stor är chansen att hitta DEN på "Delta Charlie"..

Jag har två kompisar som har den på DVD, men båda släppen har rätt så dålig bild. Den borde gå att hitta på DVD om man söker runt på WWW. Man bör nog söka under alla namn den är släppt under, så kolla upp dem på IMDB.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.