Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pac Man-handgranat
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
martin
Grym!! Undra vad fienden skulle säga om den där damp ner i skyttegraven??
Nestor
Och återigen ser vi vad som händer om någon har för mycket tid, för mycket grejer, för mycket fantasi och för mycket sjuk humor...
Darkwand
Det bästa vore ju om den började bitas efter 3 sekunder.
NordicFear
QUOTE (Darkwand @ Mar 27 2005, 08:27 )
Det bästa vore ju om den började bitas efter 3 sekunder.

jag tror faktist den gör det och ordentligt också...
trinity
Det påminner mig om ett inslag i TV:s kulturnytt tror jag det var, för någon vecka sen. Inslaget handlade om vapen som konst. En italiensk konstnär hade pyntat HK, M16 klaschnikov mfl med riktigt trevliga färger, pyntat med diverse pärlor.

Man undrar vad som rör sig i huvudet....

edit: hittade igen programmet kobra om vapen Antonio Riello heterhan, fanns ett filminslag.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=29144&a=344541
Limpan
QUOTE (A2Keltainen @ Mar 27 2005, 08:42 )

Oh så sött, en burberryrutig stridsvagn i mjukt material men hårda former! Gud, så chic! wub.gif
trinity
hittade några mysiga dekorationer. laugh.gif

http://web.tiscali.it/ladiesweapons/
Limpan
QUOTE (trinity @ Mar 28 2005, 16:39 )
hittade några mysiga dekorationer.  laugh.gif

http://web.tiscali.it/ladiesweapons/

Jag vet inte, personligen är jag inte så där jättebegeistrad över hans alster. Det ska vara kalashnikoven i så fall. Han verkar mest ha raidat sin dotters dagis på spillbitar för en stunds pyssel efter fruktstunden, liksom. Om han hade varierat materialen och utförandet lite mer så hade det kännts mer gediget och blivit lite mer slagkraftigt. Lite skinn och läder för att få en lite exklusiv touch, sportmodeller i neonfärgad neopren, plast och gummi, coola tryck och feta brodyrloggor för pop art och street design, läckra eloxeringar och annan klassisk vapenutsmyckning som gravyr och inläggningar.

Dessutom är själva hantverket under all kritik med stora limklattar och kaststygn som Pippi Långstrump skulle flabbat sig harmynt åt. Det finns ingen finess i utförandet och ser mer ut som om han försökt göra samma sak flera gånger men aldrig riktigt fått till det, istället för att gestalta sin artistiska intention på flera olika sätt i ett antal välgjorda stilskilda utföranden. Mycket vilja men lite förmåga, liksom.

För att förstå det här inlägget kanske man måste vara bekant med Antoni Riellos ambition med konstverken, annars kanske det bara låter pretto och flummigt.
Kulsprutejojjo
Hehehehe... Dom i skyttegraven hade väl säkert blivit lika rädda som spökena i orginalet blir av den vanliga Pacman!
martinator
Pimp my chainsaw
Vem gör sånt? Tycker min husqvarna är lite omodernt orange.
/martinator
Nestor
QUOTE (martinator @ Mar 29 2005, 14:07 )
Pimp my chainsaw
Vem gör sånt? Tycker min husqvarna är lite omodernt orange.
/martinator

Inte för att jag är någon auktoritet på området men du skulle ju kunna spraymåla den svart inklusive klingan, seda är det bara att fixa ett snyggt flamesmönsket som målas gul/rött/orange.

Alternativt kan du spraymåla texter i stim med "Stygga, Stygga Träd" eller "dirtwork in progress, please try later"

Voilà! en pimpad motorsåg
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.