Hej!
Jag har råkat ut för en smått otrevlig sak, som jag tänkte be om lite råd i. Hoppas att det är okej att jag startar en ny tråd med detta.
Jag mönstrade i September i år och jag blev då inskriven som Stridsvagn/fordonplutonbefäl på P4. Mina resultat på mönstringen var väl knappast särskilt bra, men jag är ändå relativt nöjd.
Mina mönstringsresultat:
Muskelkraft: 6
Fysisk arbetsförmåga: 8
Inskrivningsprov: 8
Befälslämplighet: 8
Plikttjänstförmåga: 8
Godkänt jägartest
Perfekt syn och hörsel
Jag blev som sagt inskriven som Stridsvagn/fordonplutonbefäl på P4 med inryck i Januari 2006. Allt var frid och fröjd fram till för några dagar sedan då jag misstänksam öppnade ett brev ifrån pliktverket. I brevet så stod det att pga. försvarsnedskärningarna så kommer det inte att genomföras någon kompanibefälsutbildningar i år (antar att de menar på P4) och att jag därför var placerad i utbildningsreserven.
Detta vill jag verkligen inte så jag kastade mig på telefonen och ringde handläggaren. Det enda information som jag fick ifrån honom var att jag skulle skicka en skriftlig överklagan. Så i förrgår så skickade jag iväg brevet och nu så väntar jag på att bli uppringd.
Till saken hör även att jag har funderingar på att ev. bli yoff efter lumpen ifall situationen verkar gynsam så jag vill inte stänga den dörren.
Frågan gäller alltså vad ni, som har viss erfarenhet utav detta tycker att jag bör göra. Skall jag stå med mössan i hand och ta första bästa tjänsten som blir erbjuden mig eller skall jag stå på mig och tjata på dem tills att jag får en tjänst som jag är nöjd med. Hur stor är egentligen chansen att jag kan få en liknande tjänst?
Så, hur tycker ni att jag skall gå tillväga när de ringer upp mig?
Mvh, En mycket orolig Per.