Om Irland kan jag nog inget speciellt. Däremot vill jag nämna en sak.
Dock har jag själv varit på klassresa till England (den var i 9:an och den bästa i mitt liv

).
Huvuddelen av denna klassresa var i St:Helens som ligger inte långt från Loverpool. Precis som vilken ungdom som hellst idag hade jag inga som hellst problem (okej då, inga stora iaf) att göra mej förstådd med min engelska (flera lärare hade försäkrat oss att det skulle vara så).
MEN, att förstå vad andra sa var desto svårare. Jag kan nog inte precis förklara hur dom pratade, men dom pratade fort, på nåt sätt avslutade ord innan dom hade sagt hela och hade obland helt andra utal på ord. Ett tillfälle jag kommer ihåg extra mycket (pga att jag och några kompisar hade lyckats ta fel tåg och hamnat i fel del av St:Helens och sedan försökte komma på vilken buss vi skulle ta för att komma hem igen, vilket vi sedan lyckades med) var när en man runt 50 år sa "Get the phone book". Detta utalade han inte "Gätt thä föon bock" utan snarare "gätt thä feunn buuuk".
Det jag vill varna för, eller iaf förbereda dej på, är att dom antagligen kommer prata ganska annorlunda enelska mot vad vi svenskar är vana att höra, ingen Hollywoodengelska precis. Vänta dig att det stundtals mycket väl kan vara svårt att förstå vad dom säger. Efter ett tag kommer du nog börja förstå.
Dessutom ficka jag berätta lite om klassresan

. Hursom hellst, lycka till och ha det så bra!