Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Infohelger
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Jesper86
Har nu äntligen fått min kallelse smile.gif Så nu är det nästan helt säkert att man får göra lumpen.

När annordnar de olika regementena infohelg? Tänker då främst på F17 och Livgardet, har ringt in och kollat och har inte fått nåt svar från F17 men Livgardet hadde sin i november.
Det låter lite lustigt då alla inte ens har mönstrat och inte vet om dom hamnar där.

Tänkte även ställa än fråga till här så mans slipper göra en ny tråd.
Mina två klasskompisar, båda födda i december har inte mönstrat än, de har inte ens fått papper om att dom ska mönstra. Har pliktverket glömt av dom?

Edit: glömde lite text
Karin
QUOTE (Jesper86 @ Mar 23 2005, 06:17 )
Har nu äntligen fått min kallelse smile.gif Så nu är det nästan helt säkert att man får göra lumpen.

När annordnar de olika regementena infohelg? Tänker då främst på F17 och Livgardet, har ringt in och kollat och har inte fått nåt svar från F17 men Livgardet hadde sin i november.
Det låter lite lustigt då alla inte ens har mönstrat och inte vet om dom hamnar där.

Mina två klasskompisar, båda födda i december har inte mönstrat än, de har inte ens fått papper om att dom ska mönstra.

Min uppfattning är att det anordnas infohelger för blivande KB/PB och på de förband som utbildar jägare.
Att Livgardet skulle ha en för blivande meniga eller gruppchfer låter underligt. Däremot anordnas regementets dag på hösten runt september.

@Jesper86
Du hamnade på högvaktskompaniet F17 eller?
Jesper86
QUOTE (Karin @ Mar 23 2005, 07:56 )

Mina två klasskompisar, båda födda i december har inte mönstrat än, de har inte ens fått papper om att dom ska mönstra.

Min uppfattning är att det anordnas infohelger för blivande KB/PB och på de förband som utbildar jägare.
Att Livgardet skulle ha en för blivande meniga eller gruppchfer låter underligt. Däremot anordnas regementets dag på hösten runt september.

@Jesper86
Du hamnade på högvaktskompaniet F17 eller?

kort svar: ja smile.gif
Gungner
Mina två klasskompisar, båda födda i december har inte mönstrat än, de har inte ens fått papper om att dom ska mönstra. Har pliktverket glömt av dom?

Det håller jag för högst osannolikt. De kommer troligtvis att kallas efter sommaren pga deras sena födelsedagar. Kallelsen skickas ut 60 dagar innan mönstringsdagen.
Zareb
QUOTE (Karin @ Mar 23 2005, 07:56 )

Hmm, det finns nog infohelger på andra ställen också. Fick inbjudan till en på S1. Ska inte bli KB eller PB (vad det nu är... är dålig på förkortningar) utan ska vara vanlig menig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.