Help - Search - Members - Calendar
Full Version: prickskyttegevär 90 Pip-cammo ?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
I22 Vargen
Hej,
Vet någon hur lång pipan på PSG´n är ? och även onkretsen på pipan ? , jag tänkte ordna någon sorts cammo att trä över den, men har inte tillgång till bössan (kasun) och kan mäta själv.

Tips på bästa Pipcammo önskas också, jag har redan sett en som verkar schysst hos bushrag. Någon som har erfarenhet av den eller liknande?

laugh.gif
wolfie666
Tjenis!

När jag låg inne så använde våra prickskyttar stålgrå stumpa samt camonät och diverse persedlar.

Längden på pipan kan du nog ta reda på i soldf mtrl

blink.gif 5.gif
scattergun
Håller på att sy en dylik grunka till mitt civila gevär. Syr bara en hylsa i woodlandcamo-tyg som sitter fästat runt förstocken med kardborre. Iom att benstödet hamnar framför kardborren så sitter hylsan fast. På tyget har jag sytt fast camonätremsor för att dölja profilen.

Vad gäller diametern på pipan så ligger den omkring tjugo millimeter längst ut och något grövre längre in. Sy hylsan trettio millimeter hela vägen så behöver du inte tänka på det. Frågan är väl mer om du ska ordna kardborre längs hela undersidan då mynningsbromsen hindrar dig från att dra en jämntjock hylsa över pipan utan att den blir väldigt oversize?
106
Piplängd enligt SoldR Mtrl prickskyttegevär 90 är 657 mm.
Fredriksson
Mitt tips är att du meckar dit något snabbt, billigt och funktionellt (typ mask.nät, jute och stålgrå strumpa).
När du sedan stalkat dig in i din eldställning river du bort allt jox (behåll möjligen lite maskering runt benstöden) runt pipan, och bekämpar.
Sparsamt med icke M-numrerad kamotejp runt pipan (för att ta bort ev. reflexer) är funkis.

Murphy är alltid 1,25 m bakom dig!
Har du skottställt ditt vapen med "torr" maskering runt pipan, så kan du ge dig f-n på att regnet öser ner när du ska till att skjuta (eller tvärtom).

Vintertid är det bara sparsamt med tejp som gäller.
I22 Vargen
Tack för tipsen!!! biggrin.gif

Vet någon om det går att ladda ner SoldR Mtrl prickskyttegevär 90 ??
106
Nej inte än och det är ganska nyligen den kom ut i pappersformat.
Tyvärr verkar de numer inte lägga upp särskilt många publikationer. Det är ett antal SoldR Mtrl som saknas och några som tidigare gått att ladda ner men som nu försvunnit.
wolfie666
QUOTE (I22 Vargen @ Mar 23 2005, 08:34 )
Tack för tipsen!!! biggrin.gif

Vet någon om det går att ladda ner SoldR Mtrl prickskyttegevär 90 ??

Tjenis!

I boken "ett skott en träff" finns den med väldigt utförligt. Rekomenderar att köpa den.

5.gif 5.gif
wolfie666
QUOTE (106 @ Mar 23 2005, 20:33 )
Nej inte än och det är ganska nyligen den kom ut i pappersformat.
Tyvärr verkar de numer inte lägga upp särskilt många publikationer. Det är ett antal SoldR Mtrl som saknas och några som tidigare gått att ladda ner men som nu försvunnit.

Tjenis!

Vilka behöver ni/du? Har de flesta som har funnits.

PM mig så ska vi se om vi inte kan lösa det.
banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif clap.gif
Dr.Koma
Är det jättefel att linda remsor av ett slaktat grönbrunt camonät runt Psg pipan?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.