Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mönstringsfrågor...
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Kulsprutejojjo
Jag vet, det är tre år kvar tills jag mönstrar, men jag vill kolla vad jag kan komma in på med min nuvarande status...
Syn: Något under normala, men inget allvarligt... Ja, jag har svaga läsglasögon. Har även bra syn för detaljer och är inte färgblind.
Kondis: Jättebra, med tanke på att jag e ute och cyklar ofta, ochär lagom aktiv.
Styrka: Jag är väldigt stark och kan lätt lyfta 30 kg.
Psyke: Deprimerad för tillfället... Men, min träning och FBU ökar livslusten dramatiskt.
Tidigare sjukdomar: Knappt nån alls! Har bara blivit drabbad av influensan en gång här under vintern (tråkigt nog under en övning...). Annars är jag en riktig friskus! Tar koffeintabletter regelbundet.

Nå, finns det nån lumparlinje som är bra nog för mig med min nuvarande status? Tacksam för svar. biggrin.gif
Born
Just nu vore kanske skolarbetet ha högre prio än mönstringen för din del. Vänta tills du får lite kött på benen innan du ställer dig den frågan. salute.gif

EDIT. HUR I HEL*ETE TROR DU ATT NÅGON SKA KUNNA SVARA PÅ DET???
Ignis nitidus
Det kan vi omöjligt svara på.
Om du kollar runt lite ser du att även dem som har sina mönstringsvärden
så kan inte många här säga vad de bör göra i lumpen.

Läs lite andra trådar här i forumet och läs om tjänster
på lumpen.nu.
Försök hitta något du skulle vilja göra och tror du skulle klara.
Sedan har du ju 3 år på dig att träna lite.

Ingen här vet hur försvaret ser ut om 3 år, än mindre hur du är
om 3 år.

Jag tror du ska fundera på vilken gymnasielinje du skall gå innan
du börjar fundera på lumpen.

edit: läs borns edit.
simon
Om det ens finns värnplikt om 3 år...
Solon
Plugga, plugga allt och sen lite till, ju mer allmänutbildad du är destubättre..
Oroa dig inte för mönstringen nu, den kommer till alla förr eller senare..

Om du vill träna inför värnplikten kan jag rekomendera att du ger dig ut och springer mycket samt tar ett 101cm långt och 4,5kg tungt rör med ett plastpistolgrepp på och så övar du dig på att stå i anläggning med det så länge du kan ;)

Ju längre du kan stå med det destu "hårdare" tjänst kommer du få :P
Trash
Om mina fördommar stämmer så borde du ha lusläst lumpen.nu ;)
Jag testade min "lumparstil" där när jag var i din ålder, och det var den placering som jag fick på mönstringen.

Edit: Men ska jg vara ärlig så tror jag inte att du skulle komma in på något vettigt om du skulle mönstra idag. Detta p.g.a. att du nog varken kan matcha din styrka, mentala kapacitet eller inteligens med de flesta 18-årignar som mönstrar.
Jarl
QUOTE (Trash @ Mar 20 2005, 19:16 )
Om mina fördommar stämmer så borde du ha lusläst lumpen.nu ;)
Jag testade min "lumparstil" där när jag var i din ålder, och det var den placering som jag fick på mönstringen.

hehe samma för mig. Dock så fick man ju överdriva lite på vissa frågor :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.