Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Jaktställ
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Scribe
Är det någon som har erfarenhet av följande jaktställ? Annonseras i varje nummer av Svensk jakt

Jahtijakt

Stället är extremt billigt, 1895:- för fem delar.
Jacka
Byxa
Fleecejacka
2-dalat värmeställ
Hatt/mössa

Problemet är att det bara går att köpa på postorder och man vill ju klämma och känna lite på det innan man köper det.... kolla kvalitét och så...

Är det någon här på forumet som använder det och kan säga om det är värt att köpa det eller inte? Det är ju extremt mycket billigare än att köpa t.ex. Chevalier
Innuendo
Jag har haft detat ställ under hela hösten och vintern. Jag kan säga att jag är oerhört nöjd. Stället är tyst bekvämt och andas mycket bra. Understället är mjukt som bara den och mycket skönt. Fickorna är bra och välplacerade.

Vattenmotståndet är bra, har stått och jagat i regn och inte blivit blöt, om man har sprungit genom skogen så vädras svetten ur ganska snabbt, och man blir torr igen.

Enda negativa som jag kan komma på är att det är lite kallt om man står stilla länge, då behöver man ett extra underställ (t.ex. helly hansen super) Har man det under allt annat så klarar man sig i de flesta väder. Fast om det blir riktigt kallt (under -10) så klarar sig inte stället utan då behöver man förstärka det.

Sammanfattningsvis så kan man säga att det framförallt lämpar sig vid höstjakt eller jakt där man rör sig mycket, då det både är tyst och ventilerat. Fast om man ska stå stilla länge i kyla så räcker det inte riktigt till.
lobo
Jag provade med värmebyxorna under jahtibyxorna och det funkade bra, frös inte ett dugg när man satt och jaga sjöfågel. Byxorna är rätt vida så det finns bra med plats. Jag ser ut som en brun fyrkant i kläderna eftersom de är rätt stora i storleken, annars har de funkat bra tycker jag. Har iofs inte jättestor erfarenhet av jaktkläder men för mig duger det gott.
Innuendo
Med tanke på priset så är de helt otroligt bra,.
Fast de har ju sina brister i jämförelse med de andra mycket dyrare plaggen, man vet ju dock inte hur slitstarka de är. Så det återstår att se.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.