Har nyss avslutat en 10 timmars period med detta nya spel... (=frugan galen, jag euforisk)
Säger bara att det äger allt jag sett förut.
Strategi, pang pang, klurighet och realism i ett....
Måste till baka för att se hur det går...
loggoff/**** Pling.... Gone
Särimner
Mar 19 2005, 22:39
En jäkla massa kommandon att hålla ordning på. Annars har det här spelet en enorm potential! Har bara lirat i ca 1 timme så jag ber att få återkomma!
Rangerbob
Mar 19 2005, 22:51
Håller på med detta lir på xbox. Men även solen har som bekant sina fläckar. Har du problem att du är jagad av en stridsvagn? Göm dig bakom en lastbil med tygkapell över flaket! De tyska kapellen stoppar det mesta tom. eld från en stridsvagn
Men jag har överseende med saker som det ovan eftersom det är ett så in i bomben skönt spel i övrigt. Kommer att bli svårt att gå tillbaka till Call of Duty efter detta...
bra film kass spel är mitt omdöme.
Själv tröttnat jag väldigt snabbt på spel som har så mycke (i min mening) buggar.
Tänk er att ni är dold bakom en byggnad. En stridsvagn vet att du är på andra sidan, du vet också att den är där.
Så fort du går nära kanten (men ändå inte visar dig) så öppnar den eld.
Går du bort till förrådet med oändligt många pansarfaust slutar den skjuta, närma du dig hörnet igen så skjuter han..
Jordhögar flyger kulorna igenom, små trä lådor/tyg osv kan stopp kulor värre än 50000 cm pansar.
För inte tala om det jobbigaste, det extrema scriptandet. Fiender som "poppar" fram när du skjuter just den personen, eller som fortsätter komma tills du klarat objective och där alla vägar är så tråkiga.
Först har du "alltid" en öppen väg som en mg42 ligger titta på, sen har du en alternativ väg precis jämte som inte är direkt svår hitta..
Nähh, hidden and dangerous håller högre betydligt högre kvalitet även om jag gärna sett mer action uppdrag. Lite mer som i första spelet. Perfekt (även om det också har sina begräsningar)
Prickskytten
Mar 20 2005, 23:08
QUOTE (granQ @ Mar 20 2005, 18:14 )
Nähh, hidden and dangerous håller högre betydligt högre kvalitet även om jag gärna sett mer action uppdrag. Lite mer som i första spelet. Perfekt (även om det också har sina begräsningar)
Hidden and Dangerous

Ja du, där har vi ju ett spel som inte precis var buggfritt vid release... men skoj var det!

Mer co-op åt folket!
Och du granQ - vilken film?
Magnus
Mar 20 2005, 23:14
Prickskytten: Tror han syftar på Band of Brothers.
Jag har också kört ett långpass med det till Xbox. Även om det finns vissa saker jag stör mig på lite (GranQ nämnde de flesta) så tycker jag det är ett kul spel. Dock kan jag bli lite trött då mina soldater inte gör som jag vill.
För er som inte visste det, Gearbox gjorde research i ett år innan dom började bygga spelet. Bland annat åkte de flera gånger till Normandie. De har även studerat mängder av fotografier, dagböcker, flygfoton m.m. Respekt!
BiA är helt klart lite nyskapande ( kör PC versionen) och jag gillar det mer och mer. Tror dock inte det tilltalar alla, många som avgudade Call of Duty knorra lite, men de förväntade sig nog samma tunga scriptning och arkadstil ( att träffa i BiA är inte helt lätt, ofta snarare frustrerande svårt).
Ger man spelet tid är det dock mer givande än CoD, kanske inte lika vackert och pampigt, men djupare.
vad jag menade med film var helt enkelt att allt är så låst "gruppen hamnar där, måste gå där, måste slå ut stridsvagnen så" att det är bättre som film än som dataspel..
finns ju lite olika uppfattningar om det hela, men för mig är dataspels största bidrag i media inte att kunna göra en film på PC utan kunna göra ett spel med olika alternativ.
Tex hidden and dangerous som redan nämnts ett antal gånger, där du får uppgiften och sen är det fritt fram för dig att välja hur man skall lösa det.
Eldunderstöd och anfalla med några man, prickskytt som tar värsta vakterna och du smyger osv.
"film":
half life, brothers in arms..
riktiga spel..
deus ex (3 olika slut, flera olika lösningar att ta sig dit..), operation flashpoint (inte bra story men extremt bra stöd för olika lösningar, pansarvagnar, helikoptrar, specialstyrkor.. nästan inga begräsningar..)..
mest oslagbart är väl ändå dynamiska kampanjer, i falcon4, Enemy Engaged eller nu senaste ubåtsspelet Silent hunter..
(skriv gärna vilken plattform ni spelar det på då det skiljer sig en del)
Gillar singelplayer delen starkt men älskar multiplay.
Särskillt då man har två team under sig och verkligen måste leka gruppchef (inget skjutande bara ge order) hela tiden för att motståndet är såpass bra.
Att man sedan plötsligt ser en ensam fiende och inser att det måste vara chefen och sänker honom med ett välriktat skott ifrån garanden.... lycka
I multiplay så är det desutom skillnad på vapnen, garanden skjuter inte lika fort och plinget är högre t.ex.
Stör mig dock på att övriga AI styrda i ens team inte kan kasta handgranater.
Öhhh... Jo det var PC jag lirar på..
Har ännu intehaft chansen med MP lir (modemryttare) men hoppas på att det blir ett litet LAN inom snar framtid och då.....
Status quo
Mar 22 2005, 07:17
Singelplayer sög, alldeles för linjärt, det finns bara ett sätt att klara uppdragen på, strider mellan två skydd rakt framifrån resulterade bara i en massa förlust i ammunition och tid efter som det tar ett år att döda fienden om man inte kan flanka dom.
Det kändes som allt bara var en enda linje som ringlade sig genom kartan och så fort man passerat en gräns så var det dags för dom här målen att ploppa upp, ungefär som på skjutbanan..
Däremot uppfattade jag multiplayer som väldigt realistiskt, förutom att man kan ta skydd bakom en tygduk då
Kimster
Mar 22 2005, 15:43
Ja en hel del.
BIA är okej, men jag saknar CoD's action och intensitet som verkligen gav en sjysst inlevelseförmåga.
Grafik och ljud är inget bländande men men helt klart godkänt.
Det intressanta är som sagt nya möjligheter med att välja vägar och chefskapet.
tyvärr finns det inte direkt några vägar att välja på.
Inte som ofp's där man kan studera målet och sen välja storma 100 meter eller göra en 2 km lång omfattning för komma in på ett annat ställe med mer skydd.
och dxl (jag kör PC versionen, fps utan mus vad är det?) mina ai kastar granater, dock måste dom stå nästan på fienden och skjuta i 5 minuter men sen kommer en granat ibland.
saknar dock granaterna själv, kanske realitiskt men plocka upp tyskarnas då. För anfalla fasta posteringar, värn osv utan ha några handgranater känns främmande.
Sen tycker jag att man oftast tar alla själv, sätter sina gubbar på understödja men lättast att plocka dom själv (beroende på uppdrag).
Sen "save" systemet med checkpoints gillar jag inte, specielt med att man sparar "hur långt du kommit". var du befann dig, var fiendens utslagna vagn osv sparas inte.
ThornBjorn
Mar 22 2005, 17:36
Jag har en liten fundering...det är nämligen så att jag måste avinstallera BIA, men jag vill ha kvar savefilerna...var hittar man dom?
EDIT: Jag spelar det på PC.
Tarkan
Mar 23 2005, 23:51
Har inte haft möjlighet att spela spelet än.
Kan man säga att det är lite som Full Spectrum Warrior?
Det var ju alldeles fantastiskt otroligt ... tråkigt.
Hålla ned och sen flankera blir ganska tjatigt.
Synd att så mycket research ska gå åt något sådant.
Status quo
Mar 24 2005, 07:25
Ja skillnaden med BIA är att du kan döda fienden framifrån även fast de står bakom skydd, dock så är det ganska svårt.
En annan grej är att du själv ser saker i första person och styr en egen gubbe. Och att du har mindre taktiska alternativ att välja mellan, det mesta är bara "skjut på fienden så dom håller ner skallen och gå runt hörnet och skjut dom medan dom fortfarande är skraja"
Singelplayer = blaj (Den smarta AIn blir kokt i bajs hela tiden)
Multiplayer = skoj (Den smarta AIn blir kokt i bajs så fort dom sticker fram skallen, men det är svårare för de andra spelarna att veta vem du är

)
Jag håller med både granQ och Status quo innlägg.
Känner samma frustation när man inte kan styra dina gubbar, var dom skall kasta eller inte handgranater.
Å "save" systemet med checkpoints gillar jag inte heller, man blir skogstokig när man laddar om å inget stämmer
Annars så är det funkis, men OFP är mera realistiskt tycker jag.
gislemark
Mar 28 2005, 20:12
Någon mer än jag som har upplevt den mycket irriterande buggen?
ibland när jag trycker på "ducka" knappen då får spelet "spel" (hehe) bilden flippar runt 90grader allt blir liggandes på sidan styrningen blir CP, detta fenomen håller i sig tills man trycker "return to last checkpoint".
Det här medför att man blit mycket skraj för att trycka på "ducka" knappen, spelet blir mycket svårare om man inte kan gömma sig backom saker.
I övrigt ett sjukt roligt spel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.